ما را دنبال کنید
بهترین لنت ترمز پراید
برای آنکه بتوانید بهترین لنت ترمز پراید را انتخاب کنید نکات متعددی وجود دارد که لازم است به آنها توجه داشته باشید.

بهترین لنت ترمز پراید

لنت ترمز اصلی ترین و مهم ترین جز از قطعات سیستم ترمز خودرو به خصوص پراید است که باید به آن توجه ویژه ای داشت . این توجه ویژه شامل نگهداری و انتخاب بهترین نوع لنت ترمز برای خودرو شماست. از آنجایی که لنت ترمز ها در خودروی پراید و سایر خودرو های سبک عمر مفید مشخصی دارند و برای حفظ ایمنی هر چند وقت یکبار حتما باید تعویض شوند برای تمامی رانندگان لازم است بدانند که بهترین لنت ترمز مناسب برای خودروی آنها چیست . ما در این مقاله می خواهیم بهترین لنت ترمز پراید رو برای شما معرفی کنیم که در بسیاری از خودرو های سبک دیگر نیز تقریبا مشابه است پس حتی اگر خودروی شما پراید نیست مطالعه ادامه ی این مقاله می تواند برای شما مفید باشد
بهترین لنت ترمز پراید ( لنت ترمز جلو پراید )
 

چرا باید از بهترین لنت ترمز پراید استفاده کنیم؟

همانطور که همه ی ما می دانیم خودرو پراید خودرویی ایمن و استداندارد نیست پس باید در انتخاب و خرید لنت ترمز پراید دقت بالایی داشته باشیم تا مناسب ترین و بهترین لنت ترمز پراید را که در بازار وجود دارد خریداری کنید که حداقل با افزایش عملکرد ترمز های آن تا حدودی ایمنی را افزایش دهید.
یکی از مشکلات اصلی که سبب می شود شما از لنت مناسب استفاده کنید خرابی و ست کشیدن آن است. که به شما پیشنهاد می کنم جهت اینکه علت این نقص را بدانید حتما مقاله دلایل سوت کشیدن لنت ترمز را مطالعه کنید.

امروزه لنت ترمز های متفاوتی در بازار به اسم های لنت ترمز سایپا ، لنت ترمز شرکتی، لنت ترمز ایرانی یا خارجی موجود است.  به دلیل وجود اسامی مختلف شما در خرید لنت ترمز پراید دچار تردید می شوید که کدام لنت ترمز را خریداری کنید ؟ برای پاسخ به این سوال و بسیاری سوالات دیگر در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

انواع لنت ترمز پراید

پیش از آنکه بخواهیم بهترین لنت ترمز پراید را بشناسیم و در موقع مناسب آن را با لنت های فرسوده تعویض کنیم بهتر است که ابتدا با مفهوم لنت ترمز آشنا شویم.

لنت های ترمز قطعاتی هستند که با مالیدن دیسک یا درام هنگام فشار دادن پدال در سیستم ترمز ، باعث کند شدن سرعت خودرو می شوند. سیستم ترمز خودرو ها دو نوع هستند ۱. ترمز طبل، ۲ . ترمز دیسکی. در ترمزهای طبل، آسترها پرچ می شوند یا به کفش می چسبند. پوشش دیسک به حامل پوشش متصل است.

لنت های ترمز دیسکی دارای یک خط تقسیم شده در وسط هستند. این خط شکاف نشان دهنده حد سایش پوشش است، بنابراین اگر آستر را جدا کنید و نگاه کنید، اگر این خط از بین رفته باشد ، می فهمید که باید آن را تعویض کنید.َ

لنت ترمز پراید از اهمیت ویژه ای در سیستم ترمز گیری برخوردار است که با ایجاد اصطحلاک در چرخ خودرو باعث توقف و پایین آمدن سرعت خودرو می شود. رسیدگی نکردن به لنت ها باعث ایجاد خسارت های مالی و جانی متعددی مانند خطر تصادف، خوردگی رینگ و سایر مشکلات می شود.

این امر واضح است که رانندگان به دنبال خرید بهترین لنت ترمز برای خودروی خود هستند. پیش از اقدام به خرید باید با مواردی که در عمر لنت ترمز تاثیر به سزایی دارند آشنا شوید تا لنت خودرو شما عمر بیشتری کند. شما می توانید قیمت بهترین لنت ترمز پراید را در لینک زیر مشاهده نمایید.

قیمت بهترین لنت ترمز پراید

انتخاب بهترین لنت ترمز پراید

بهترین لنت ترمز پراید ( لنت ترمز عقب پراید )

برای آنکه بتوانید بهترین لنت ترمز پراید را انتخاب کنید نکات متعددی وجود دارد که لازم است به آنها توجه داشته باشید . در اینجا ما برخی از این نکات را برای شما عزیزان ذکر می کنیم:

در صورتی که از خودرو در موارد زیر استفاده شود انتخاب بهترین لنت ترمز برای شما متفاوت خواهد بود،

۱.اگر از خودرو در مناطق کوهستانی استفاده شود.

۲. به آب و هوای منطقه بستگی دارد.

۳. اینکه خودرو با چاله های آب رو به رو شود.

۴.از خودرو به عنوان حمل بار استفاده شود.

۵.بهترین لنت ترمز پراید را خریداری کنید.

لنت ترمز جلو و عقب پراید

لنت ترمز پراید در چرخ عقب و لنت ترمز جلو پراید با یکدیگر متفاوت هستند . لنت ترمزی که در چرخ های جلو به کار رفته است از صفحه دیسکی صافی ساخته شده است که با لاستیک های جلو درگیر است که به این ترمز ها ترمز دیسکی می گویند . اما کفشک های به کار رفته روی چرخ عقب درون یک کاسه که چرخ ها روی آن سوار هستند قرار دارد . به این گونه از ترمز ها ترمز کاسه ای می گویند .در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری را در این مورد به دست آورید می توانید مقاله لنت ترمز خودرو را مطالعه نمایید.

معرفی بهترین لنت ترمز های پراید ایرانی

در اینجا به سه مورد از بهترین لنت ترمز پراید مارک های ایرانی که تفاوت چندانی هم با نمونه ها گرانقیمت خادجی ندارند اشاره خواهیم کرد:

    لنت ترمز PGS

لنت ترمزی که مدت هاست به عنوان با کیفیت ترین لنت ترمز شناخته می شود لنت ترمز پارسیان قطعه سپهر PGS است. شرکت پارسیان با تولید لنت ترمز قطعه سپهر در انواع خودرو های سبک و سنگین هم خودرو های داخلی و هم خارجی سعی در ارائه بهترین و با کیفیت ترین محصولات را دارد تا بتواند رقیبان داخلی و خارجی خود را سرکوب کند.

لنت ترمز پراید PGS از نخستین محصولات این برند بوده است که نسبت به سایر برند های لنت ترمز پراید از کیفیت بالا تری برخوردار است.

    لنت ترمز پاجرو

لنت ترمز پاجرو از تولیدات داخلی با کیفیت است که توانسته است با ارائه لنت ترمز با کیفیت مناسب سهم زیادی از بازار را در دست بگیرد . و همچنین هم ردیف با دیگر رقبای خارجی خود قرار گیرد.

    لنت ترمز پارس

اولین و بزرگترین تولید کننده لنت ترمز پراید و پی کی در کشور ما مجموعه لنت ترمز پارس است که از سال ۱۳۷۵ اقدام به حذف ماده مخرب آزبست از تولیدات خود کرده است .

این شرکت با در نظر گرفتن اصول استاندارد و ایمنی موجود آثار تخریبی کمی را به سیستم ترمز پراید مثل دیسک چرخ ها وارد می کند و به نوعی می توان گفت بهترین انتخاب از بین نمونه های داخلی همین لنت ترمز پارس است .

انواع لنت ترمز پراید خارجی

با وجود آنکه بهترین نمونه های لنت ترمز ایرانی امروزه در ردیف نمونه های مرغوب خارجی قرار گرفته اند اما هنوز هم افراد زیادی هستند که بر این باورند که لنت ترمز خارجی کیفیت بالاتری دارد لذا در اینجا چهار مورد از بهترین لنت ترمز پراید خارجی را هم بیان خواهیم کرد :

    لنت Gold

بهترین برند لنت ترمز کره ای پراید در کشور ما لنت ترمز Gold است که در تولید این لنت مانند لنت ترمز پارس از مواد سمی و مخربی مانند آزبست استفاده نشده است.

لنت ترمز جلو پراید Gold در ایران به منظور استفاده در خودرو های گره ای با کیفیت عالی توزیع می شود.

    لنت SECO

این لنت ترمز پراید در حقیقت سفارش سایپا یدک در مجموعه سکو کره جنوبی ساخته می شود . این لنت از کیفیت بالایی برخوردار است .

    لنت کره ای DINATECH 

این برند لنت ترمز پراید از بهترین لنت ترمز های ساخت کره می باشد که ویژگی های زیر را دارا است :

قوی و نرم ترمز می گیرد.

ترمز گیری بدون اینکه لنت ترمز صدا دهد یا سوت بزند.

هرگز بوی لنت را با این برند لنت ترمز نخواهید حس کرد.

به گونه ای طراحی شده است که شامل تکنولوژی ساخت چند لایه است.

فاقد ماده آزبست و فلزات سنگین.

    لنت ترمز HIC

لنت ترمز HIC با تولید قطعات یدکی استاندارد در حال فعالیت در حوزه عای قطعات سیستم ترمز گیری، سیستم سوخت رسانی، سیستم های برق، سیستم انتقال قدرت، سیستم خنک کننده خودرو و سایر موارد مشغول ساخت با کیفیت و بهترین لنت ترمز پراید در بازار می باشد.

    لنت های کیو

لنت های کیو از محصولات تولید شده کمپانی سانگ شین است. این لنت از کیفیت بالا و قیمت مناسبی بهره مند است. کمپانی سانگ شین از بهترین سازندگان لنت ترمز است‌.

این شرکت زیر مجموعه های زیادی تشکیل داده و شعبه های این کمپانی در کشور های بسیاری وجود دارد این کشور ها عبارتند از :  آمریکا ، هند ، استرالیا و ....

همچنین شما می توانید جهت آگاهی از خرید لنت ترمز به صورت عمده به صفحه زیر مراجعه نمایید.

خرید لنت ترمز عمده

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد 

بازرگانی راد, حسین میخک 23 اردیبهشت 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
شرکت ایساکو و خرید مطمئن محصولات آن
شرکت ایساکو یکی از معتبرترین تولید کنندکان قطعات خودرو در کشور ایران می باشد که سهم بزرگی در پوشش لوازم یدکی مورد نیاز بازار را دارد.