ما را دنبال کنید
مهم ترین عامل تاثیر گذار بر روی قیمت لنت ترمز
قیمت لنت ترمز به عوامل مختلفی وابسته است اما مهم ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت، نوع، جنس و همین طور برند لنت ترمز است. که شما در هنگام خرید باید به آن توجه کنید.

قیمت لنت ترمز

اگر شما صاحب اتوموبیل باشید می دانید که قیمت لنت ترمز چه دغدغه ی بزرگی است، مخصوصا اگر لنت شما رو به اتمام باشد. قیمت لنت ترمز به عوامل مختلفی وابسته است اما مهم ترین عامل تاثیر گذار بر قیمت، نوع لنت ترمز است. البته تاثیر عوامل دیگر از جمله اعتبار شرکت سازنده، نوع خودرو و تکنولوژی استفاده شده در ساخت خودرو را هم نمیتوان انکار کرد.

قیمت لنت ترمز

در این مقاله سعی داریم تا تمام این موارد تاثیر گذار بر روی قیمت لنت ترمز  را مورد برسی قرار دهیم.

تاثیر جنس لنت بر روی قیمت آن

جنس لنت را باید مهم ترین عامل تاثیر گذار بر روی قیمت لنت ترمز به حساب آورد. در گذشته تولیدکنندگان از ماده ای به نام آزبست یا همان پنبه نسوز برای ساخت لنت ترمز استفاده میکردند که پس از مدتی ثابت شد آزبست ماده ای خطرناک است که در ریه ی انسان و حیوانات رسوب کرده و باعث ابتلا به سرطان میشود و محیط زیست را نیز آلوده میکند. این ماده به راحتی و به مقدار زیاد استخراج میشد و بسیار ارزان قیمت بود. پس از این که ثابت شد این ماده سرطان زا و خطرناک است و استفاده از آن از سوی سازمان بهداشت جهانی ممنوع اعلام شد سازندگان به استفاده از مواد دیگری برای ساخت لنت روی آوردند. نتیجه ی تلاش هایشان منجر به تولید لنت های سرامیکی، اورگانیک و نیمه متالیک شد.  بدیهی است که قیمت لنت در رابطه با این سه مدل تفاوت دارد چرا که مواد به کار رفته در این سه متفاوت است.

    لنت سرامیکی

از بین این سه مدل لنت، لنت های سرامیکی را باید از بقیه مدل ها گران قیمت تر دانست چون که پروسه ساختشان پیچیده تر است و ظرافت و دقت  بیشتری را می طلبد. این لنت ها بسیار مقاوم و بادوام هستند و در هر دمایی می توانند عملکرد بالایی از خود نشان دهند اما به دلیل قیمت بسیار زیادی که دارند فقط در خودروهای لوکس از لنت های سرامیکی استفاده میشود.

    لنت ارگانیک

لنت ارگانیک یا بدون آزبست که در ساخت آن تنها از مواد معدنی استفاده شده و هیچ آسیبی به محیط زیست نمی رسانند را باید ارزان ترین لنت در میان این سه مدل دانست. این لنت ها بسیار نرم هستند و ترمز گیری با آن ها خیلی راحت است اما به دلیل گرد و غبار نسبتا زیادی که در هنگام ترمز گرفتن ایجاد میکنند زود ساییده شده و از بین می روند بنابراین برای استفاده در مسیر های پر تردد و پر ترافیک شهری مناسب نیستند. لنت های سرامیکی کاملا بی سر و صدا عمل می کنند و به علت نرم بودنشان بیشتر در ماشین آلات صنعتی از آن ها استفاده می شود.

    لنت نیمه متالیک

پر استفاده ترین نوع لنت برای خودرو های سواری را باید لنت های نیمه متالیک دانست. قیمت این لنت ها از لنت های ارگانیک بیشتر و از لنت های سرامیکی کمتر است. نسبت به لنت های ارگانیک دوام بهتری دارند و به دلیل استفاده درصدی فلز در ساختشان انتقال حرار را بهتر انجام داده و در هنگام ترمز گیری خنک تر می مانند و جوش آوردن روغن ترمز و به اصطلاح بریدن ترمز جلوگیری می کنند اما کارایی و استحکام لنت های سرامیکی را ندارند. در صورتی که می خواهید اطلاعات بیشتری را در این مورد به دست آورید مقاله هر آنچه که باید در مورد لنت ترمز خودرو بدانید را مطالعه نمایید.

نوع خودروی سواری، عاملی دیگر بر روی قیمت لنت ترمز

نوع خودرو و تکنولوژی به کار رفته در آن مسلما میتواند عاملی تاثیرگذار بر روی قیمت لنت ترمز به شمار رود. خودرو های مدرن و امروزی تر معمولا نسبت به خودروهای سواری معمولی هزینه ی بیشتری برای تعویض لنت ترمز نیاز دارند. در خودروهای لوکس و وارداتی قیمت لنت ترمز معمولا خیلی بیشتر از خودروهای تولید داخلی است. البته این مسئله به عوامل زیادی وابسته است اما مهم ترین عامل را میتوان کیفیت بالای این لنت ها دانست.

اعتبار کارخانه، عاملی برای افزایش قیمت لنت ترمز

بدیهی است که هرقدر اعتبار کارخانه ی تولید کننده ی لنت بیشتر باشد قیمت لنت ترمز تولید شده در آن کارخانه هم بیشتر است. این کارخانه ها چون از تکنولوژی روز دنیا برای ساخت لنت های خود استفاده می کنند معمولا محصولاتشان هم گران تر و هم با کیفیت تر است. البته این بالا تر بودن قیمت را می توان از طرفی به نفع خریدار دانست چون که این لنت ها بسیار مرغوب هستند و عملکرد بالایی دارند و پس از خرید نیازی به تعویض زودهنگام به وجود نمی آید.

در نظر داشته باشید که مهم تر از اعتبار و تکنولوژیی، موادی که کارخانه در ساخت لنت استفاده می کند اهمیت دارد.  در صورتی که می خواهید اطلاعات کاملی را در مورد انواع برند لنت ترمز در بازار ایران به دست آورید بر روی لینک زیر کلیک کنید.

بهترین برندهای لنت ترمز 

تکنولوژی و تاثیر آن بر قیمت لنت ترمز

تکنولوژی و فن آوری به کار رفته بر روی قیمت لنت ترمز را نباید دست کم گرفت. این عامل بر روی کیفیت لنت ترمز بی تاثیر نیست و در بسیاری از موارد کار شما را هم راحت تر می کند. به عنوان مثال لنت هایی که دارای سنسور اخطار هستند و به شما آلارم می دهند که زمان تعویض لنت ترمز فرا رسیده است بسیار گران قیمت تر از لنت های عادی هستند اما راحتی و ایمنی شما را تضمین می کنند.

ارزان ترین قیمت لنت ترمز

در بین انبوه برند و نوع لنتی که تولید می شود، انتخاب بهترین لنت ترمز که قیمت مناسبی داشته باشد بسیار سخت است. و معمولان زمانی که شما به مغازه و فروشگاه ها مراجعه می کنید. سردرگم می شوید که کدام مدل و برند را انتخاب کنید و آیا اینکه واقعا کدام لنت با توجه به کیفیت، قیمت مناسب دارد.  ولی خرید لنت به صورت اینترنتی این امکان برای شما فراهم می کند که با خیال راحت تر و در اوقات فراغت خود، ضمن آنالیز قیمت و کیفیت ارزان ترین لنت و با کیفیت بالا را خریداری کنید.

        بهترین برندهای لنت ترمز خودرو


        جهت مشاهده قیمت کلیک کنید


فروشگاه بازرگانی راد که یکی از تهیه کنندگان بزرگ قطعات یدکی در بازار ایران می باشد، نیر امکان خرید اینترنتی لنت ترمز را فراهم کرده است و جهت راحتی شما امکان جستجو برند و همچنین محصول را فراهم آورده است. علاوه بر این هر لنت را از نظر جنس و برند به خوبی معرفی و تحلیل کرده است. در صورتی که قصد لنت ترمز با قیمت مناسب را دارید کافی است بر روی لینک زیر کلید کنید.

مشاهده قیمت انواع لنت ترمز


منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد

بازرگانی راد, حسین میخک 23 اردیبهشت 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
فروش عمده لنت ترمز با قیمت ارزان
فروشگاه اینترنتی راد با ایجاد امکان فروش عمده لنت ترمز، این فرصت را برای شما ایجاد می کرده است . تا از هر نقطه از کشور خرید خود را انجام دهید. و در کمترین زمان سفارش را تحویل بگیرد.