ما را دنبال کنید
بهترین مارک لنت ترمز در بازار
لنت های زیادی در بازار وجود دارند که هر شخصی را جهت خرید با مشکل مواجه می کند. اما ما در این مقاله با بهره گیری از نظر متخصصان بهترین مارک لنت ترمز در بازار را تعیین کرده ایم.

بهترین مارک لنت ترمز

سیستم ترمز یکی از مهم ترین اجزای خودرو است که هندلینگ و ایمنی آن را تضمین می کند. کاهش فشار حرکت با فشار دادن لنت ها بر روی دیسک یا درام ترمز حاصل می شود. البته موارد زیادی به کیفیت و خصوصیات مواد مصرفی لنت ترمز بستگی دارد تا بتوان آن را بهترین مارک لنت ترمز در نظر گرفت.

 بهترین مارک لنت ترمز

انواع مدل لنت ترمز

قبل از اینکه به دنبال معرفی  بهترین مارک لنت ترمز باشیم باید حتما بایستی در مورد انواع لنت ترمز اطلاعاتی را به دست آوریم. که در اینجا در مورد انواع آن صحبت می کنیم.

نیمه فلزی (کامپوزیت) لنت هایی که ترکیب آنها شامل 65٪ پودر فلز (آهن یا مس) ، مخلوط با گرافیت ، مواد غیر آلی و کم کننده های اصطکاک به عنوان چسب است. آن ها با درجه دوام بالا متمایز می شوند ، اما در عین حال ، افزایش سایش ، سر و صدا و بی ثباتی در عملکرد در دماهای پایین نیز مورد بررسی قرار می گیرند. آن ها برای کارهای روزمره مطلوب هستند ، اما در زیر بارهای زیاد (رانندگی در کوه ها یا یدک کشیدن یک تریلر) بی اثر خواهند بود.

به طور کلی ، لنت ها برای رانندگی در یک شهر یا بزرگراه (بزرگراه ها) مناسب هستند که دمای کار آن در محدوده 250-350 درجه سانتیگراد خواهد بود. اما برای عملکرد طبیعی اتومبیل های اسپرت ، باید لنت های ترمزی را انتخاب کنید که بتواند 800 درجه سانتیگراد را تحمل کند. اگر راننده یک سدان معمولی یا هاچ بک خانوادگی هستید ، پس نباید هزینه کنید و لنت برای اتومبیل های اسپرت خریداری نکنید. بله ، دوام چنین مدل هایی بسیار بالاتر از نمونه های استاندارد است .

بهترین جنس لنت ترمز کدام است؟

بهترین جنس لنت ترمز

فلز - گران است ، هنگام کار در شرایط شدید موثر است. به دلیل سختی زیاد ، درام یا دیسک های ترمز بیشتر فرسوده می شوند. هر جا که به کارهای سنگین یدک کش نیاز باشد یا آب و هوا اجازه استفاده از انواع دیگر لنت ها را ندهد ، ضروری خواهد بود.

سرامیک - مقاوم ترین لنت هایی که در دماهای بالا عملکرد خوبی دارند.

کامپوزیت یا نیمه فلزی - از آلیاژ پودر فلز با گرافیت و سایر مواد غیر آلی تشکیل شده است (35/65٪). طولانی مدت عمر می کنند  ، اما پر سر و صداتر هستند و در دمای بالا ناپایدار است.

آلی (بدون آزبست) - ساخته شده از الیاف شیشه ، کربن ، کولار یا لاستیک و رزین با درجه حرارت بالا ، که به عنوان یک چسب کار می کند. آنها به سرعت ساییده می شوند و هنگام برخورد گرد و غبار زیادی ایجاد می کنند. ترمزگیری ملایم را فراهم می کند.  توصیه می شود از آنها به عنوان جایگزین مدل های نیمه فلزی استفاده کنید.

راهنمای خرید بهترین مارک لنت ترمز
خرید بهترین مارک لنت ترمز

قبل از خرید لنت ترمز خودروی خود  باید با یک متخصص مشورت کنید تا بتوانید بهترین مارک لنت ترمز را انتخاب کنید. لنت های ترمز قسمت مهمی از شاسی هستند که به شما امکان می دهند با تنظیم نیرو در برابر درام یا دیسک ترمز و ایجاد مقاومت، سرعت خودرو را کم کنید. انتخاب صحیح این ماده مصرفی نه تنها به پارامترهای عملکرد ترمز بلکه به ایمنی خود راننده نیز بستگی دارد. شما نمی توانید در سیستم ترمز اتومبیل خود صرفه جویی کنید ؛ بهتر است کیفیتی را که برای خودرو شما مناسب است ترجیح دهید. بهتر است از خرید لنت ترمز ارزان قیمت خودداری کنید که هزینه آن بسیار کمتر از قیمت متوسط ​​در نمایندگی های فروش اتومبیل است. قیمت پایین اغلب نشان می دهد که در طول تولید، اجزای ارزان قیمت به مخلوط مواد لنت اضافه شده اند ، که نمی توانند عملکرد کارآمد را تضمین کنند.

قیمت بهترین مارک لنت ترمز

تقاضای مداوم برای بهترین مارک لنت ترمز باعث افزایش گزاف تعداد شرکت های تولید کننده این محصول شده است. تصمیم گیری در مورد انتخاب یک مدل واحد و خوب در اینجا بسیار سخت است و مصرف کنندگان باید کیفیت مواد مصرفی را به صورت تجربی تعیین کنند. نحوه انتخاب بهترین مارک لنت ترمز با کیفیت بالا تعیین شش پارامتر اصلی است که به شما کمک می کند یک محصول با کیفیت و اصلی را پیدا کرده و آن را در بین جعلی های درجه پایین شناسایی کنید:

مناطق رانندگی ترجیحی. در مرحله اول ، بسیار مهم است که به وضوح درک کنید ماشین شما در کجا و تحت چه شرایطی کار می کند: در مناطق کوهستانی ، تپه ای یا مسطح ، در آب و هوای گرم یا عمدتاً سرد ، با رطوبت یا خشکی زیاد.

هم چنین مهم است که نیازهای خود را برای کیفیت و راحتی استفاده درک کنید ، که باید ویژگی های سبک رانندگی خود را در نظر بگیرید.

معیار های تعیین بهترین مارک لنت ترمز
بهترین مارک لنت ترمز

هنگام مقایسه مدل های بهترین مارک لنت ترمز معیارهای زیر در نظر گرفته شد:

کیفیت و مواد ساخت. شهرت برند ، مقدار سطح سایندگی، بی سر وصدا بودن ، دمای کار ، نتایج آزمون ، هزینه و در دسترس بودن در نمایندگی های فروش اتومبیل را باید برای انتخاب بهترین مارک لنت ترمز در نظر گرفت.

رانندگان اتومبیل ها ، وسایل نقلیه تجاری و دارندگان وسایل نقلیه موتوری شرایط کلی یکسانی برای انتخاب لنت های ترمز دارند. انتخاب لنت در درجه اول به سازگاری آنها با دیسک های خودکار و سبک رانندگی بستگی دارد.

شاخص های انتخاب بهترین مارک لنت ترمز نیز عبارت اند از:

همواره شاخص های بسیاری برای انتخاب بهترین مارک لنت ترمز وجود داشته است اما با توجه به انچه در بالا گفته شد شاخصه های اصلی شامل:

  • طرز کار

  • ضریب اصطکاک

  • دمای کار

  • هزینه

  • رانندگی در شهر ، رانندگی شدید ، رانندگی در خارج از جاده و غیره

بهترین مارک لنت ترمز خارجی

هنگام انتخاب بهترین مارک لنت ترمز ، باید به کیفیت بسته بندی ، یکنواختی ، مشخص بودن نوشته های روی آن توجه کنید. سال و کشور صادر کننده نیز باید مشخص شود ، شما باید در دسترس بودن علائم صدور گواهینامه برای کالاها را بررسی کنید ، سپس ظاهر کالا را بررسی کنید. روی آن نباید تراشه یا فرورفتگی وجود داشته باشد ، لنت باید محکم روی پایه قرار بگیرد.

 این بسته علاوه بر خود محصول ، معمولاً شامل کارت گارانتی، گواهی کیفیت ، دستورالعمل های عملکرد است. کارشناسان توصیه می کنند لنت های جلو و عقب را همزمان برای ساییدگی روی اتومبیل ها قرار دهید. انتخاب سیستم های ترمز برای اتومبیل های خارجی عالی است ، تولید کنندگان برتر این محصولات عبارتند از:

    Ate    

یکی از فروشندگان بازار جهانی این محصولات برای هر سبک سواری عالی هستند. آنها همچنین با دوام هستند و باعث افزایش عمر دیسک ها می شوند.

    Nisshinbo

 معتبرترین تولید کننده ژاپنی در این رتبه بندی است. مدل های او طراحی هوشمندانه ای برای تماس یکنواخت با دیسک دارند.

     Zimmermann

شرکتی است که کیفیت هر محصول عرضه شده به بازار را از طریق کنترل تولید و بررسی دقیق عملکرد تضمین می کند. این لنت ها برای تعویض کردن نیازی به زمان ندارند ، بلافاصله پس از سرویس ماشین حداکثر بازده را می دهند.

     واگنر

 بهترین تولید کننده سیستم ترمز در آمریکا است که تمام بخش های قیمت بازار را پوشش می دهد.

    Ferodo

این شرکت لنت های سازگار با محیط زیست با حداقل افزودن فلزات سنگین به مخلوط اصطکاک تولید می کند.

     Trw Lucas

 این شرکت بهترین لنت ها برای بهترین عملکرد ترمز تولید می کند. آنها گرد و غبار ایجاد نمی کنند ، آنها می توانند در برابر درجه حرارت بسیار بالا مقاومت کنند. خط تولید این برند گسترده است: این سیستم های ترمز را برای اتومبیل ها و موتورسیکلت ها ارائه می دهد.

بهترین مارک لنت ترمز ایرانی

    لنت ترمز پارس

 یکی از بزرگترین تولیدکنندگان لنت ترمز در کشور خودمان و همسایگان است لنت های با کیفیتی را تولید می کند که مناسب خودروهای کوچک و بزرگ می باشد یکی از محبوب ترین شرکت های ایرانی تا امروز به حساب می اید.

    لنت ترمز رالدک

یکی از بهترین برندهای دارای کیفیت عالی در ایران است که می توان گفت بهترین مارک لنت ترمز در ایران است که کار تولید این محصول در کشور چین کار تولید لنت را انجام می دهد. لنت های این شرکت ایرانی از به روز ترین و بهترین مواد و فناوری های روزدنیا استفاده می کنند و تاکنون از نظر نمونه های مشابه رقیب چندانی نداشته اند. این شرکت با افزایش کیفیت محصولات باعث جذب مشتریان بسیاری شده است.

رتبه بندی بهترین مارک لنت ترمز

باید توجه داشت که در رتبه بندی ما هیچ مدل خاصی از لنت ترمز وجود نخواهد داشت. این خیلی ساده توضیح داده می شود: امروزه تنوع زیادی از اتومبیل ها با طرح ها ، اهداف ، ویژگی های مختلف رانندگی وجود دارد. بنابراین ، برخی از لنت های ترمز جهانی که برای همه چیز به یک اندازه مناسب هستند ، به راحتی وجود ندارند و دقیقا نمی توان گفت که کدام شرکت بهترین مارک لنت ترمز را تولید می کند.

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد

بهترین مارک لنت ترمز در بازار
بازرگانی راد, تیم محتوا 23 اردیبهشت 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
بهترین لنت ترمز پراید
برای آنکه بتوانید بهترین لنت ترمز پراید را انتخاب کنید نکات متعددی وجود دارد که لازم است به آنها توجه داشته باشید.