ما را دنبال کنید
راه های تشخیص لنت ترمز خوب از بد
وقتی در تشخیص لنت ترمز خوب از بد واژه خوب را به کار میبریم منظورمان استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد و طرح و عرضه لنت خوب و مناسب می باشد . اما لنت های با کیفیت و خوب کدامند؟ به منظور رسیدن به پاسخ این پرسش موارد زیر را تا پایان مطالعه کنید.

راه های تشخیص لنت ترمز خوب از بد

لنت ترمز از قطعاتی است که مصرف زیادی در ماشین دارد و در بازار با برند های مختلفی به فروش می رسد. از آنجایی که سایش و خرابی لنت ترمز تهدید جدی برای عملکرد ایمن خودرو است و در صورت بی کیفیت بودن می تواند به سایر قطعات مانند دیسک های چرخ و کولیس ترمز آسیب برساند. بنابراین تشخیص لنت ترمز خوب از بد برای تمامی رانندگان امری ضروری است .

لنت ترمز باید دارای استاندارد باشد ، وقتی که لنت نیاز یه تعویض پیدا می کند معمولا رانندگان به تعمیرگاه مراجعه می کنند و انتخاب نوع لنت و تعویض آن را به تعمیرکار می سپارند. اما اگر ما اطلاعاتی حتی اگر خیلی کم در مورد لنت ها داشته باشیم، می توانیم بهترین نوع لنت را خودمان انتخاب کنیم و با خیالی راحت مسیر ها را طی کنیم.

امروزه نمایندگی های فروش لنت های ترمز بسیار گسترده هستند . لنت های ترمز از تولید کنندگان مختلف و با قیمت های متفاوت به فروش می رسند . که در بعضی از مواقع برای ما تشخیص لنت ترمز خوب از بد  بسیار سخت می  شود. بنابراین در این مقاله ما با ارائه نکاتی به دنبال  این هستیم که راه های تشخیص لنت خوب از بد را برای شما عنوان کنیم  تا شما بتوانند مناسب ترین انتخاب را داشته باشید.


چگونه می توان لنت های ترمز خوب را از لنت های بد تشخیص داد؟

ترمز از اجرای اصلی خودرو است که زندگی همه سرنشینان و سایر کاربران جاده به میزان عملکرد آن در یک خودرو بستگی دارد. برای جلوگیری از بروز مشکل در ترمزها ، لازم است که به طور مرتب وضعیت لنت ترمز را بررسی کرده و در صورت سایش قابل توجه ، آنها را با لنت های جدید جایگزین کنید. کارایی ترمز مستقیماً به کیفیت لنت ها بستگی دارد ، ولی انتخاب لنت ترمز با کیفیت به داشتن اطلاعات در این زمینه نیاز دارد. در غیر این صورت ممکن است شما یک لنت نامرغوب را خریداری کنید به همین منظور در متن زیر لیستی از نکاتی را که به شما در تشخیص لنت ترمز خوب از بد کمک می کند را آورده ایم:

۱. توجه لازم به قیمت لنت ها

لنت های خوب نمی توانند به طور تعجب آوری ارزان باشند. اگر مدل مورد نظر شما 2 برابر ارزان تر از مدل های دیگر باشد ، این امر قطعا کیفیت پایین آن را نشان می دهد. چنین لنت هایی مطمئنا خیلی زود هم فرسوده می شوند و حتی ممکن است دیسک ترمز را نیز فرسوده کنند. خودروهایی که از چنین لنت هایی در سیستم ترمز آنها استفاده شده باشد به راحتی توسط رینگ هایی که با گرد و غبار سیاه و سفید در اثر لنت های فرسوده پوشانده شده است ، قابل شناسایی هستند.

و این نکته را در نظر بگیرید که همیشه هم خرید لنت ارزان صرفه جویی به حساب نمی آید ، ممکن است بار ها برای شما پیش آمده باشد که هزینه ای که صرف خرید لنت های بد می کنید چندان هم کمتر از خرید لنت خوب و با کیفیت نباشد. چرا که لنت خوب و با کیفیت برخلاف نوع ارزان و بی کیفیت آن ، اولا طول عمر بیشتری دارد و ثانیا از خراب شدن سایر قطعات سیستم ترمز جلوگیری می کند که خود موجب صرفه جویی در هزینه ها می شود.

۲. در تشخیص لنت ترمز خوب از بد توجه به بسته بندی نیز مهم است

تولیدکنندگان لنت بد و بی کیفیت اصلاً به هیچ بسته بندی فکر نمی کنند و آنها را به راحتی در یک کیسه پلاستیکی قرار می دهند و یا در نهایت تلاش خود نیز قطعا یک رد پا برای تشخیص مصرف کنندگان در بسته بندی ها به جا می گذارند. پس هنگام خرید برای تشخیص لنت ترمز خوب از بد به طور دقیق بسته بندی آن را مورد بررسی قرار دهید .

لنت های خوب قطعا بسته بندی خوبی دارند که از هر گونه آسیبی به لنت تا زمان رسیدن به دست مصرف کنندگان جلوگیری می کند . لنت های با کیفیت باید در یک جعبه مقوایی با کیفیت و مارک تجاری سازنده بسته بندی شوند. تولید کنندگان همچنین از انواع راه های مختلف برای تشخیص جنس اصلی از تقلبی بهره می گیرند ، به عنوان مثال ، از هولوگرام استفاده می کنند. اگر بسته بندی با هولوگرام است می توانید نود درصد از خوب بودن لنت ترمز اطمینان داشته باشید . دقت کنید که نوشته روی مارک بسته بندی باید دقیق و خوانا باشد .

۳. توجه به ظاهر لنت ها هم می تواند به شما در تشخیص میزان کیفیت آنها کمک کند 

بسیار مهم است که قبل از خرید لنت ، آنها را بررسی کرده و با دقت به ظاهر آن نگاه کنید . یک محصول بی کیفیت همیشه از نظر ظاهری هم دارای نقص هایی خواهد بود . مهر زنی و رنگ بی کیفیت همیشه یک جنس بی کیفیت را رسوا می کند . پوشش اصطکاک به خودی خود باید متراکم و یکنواخت باشد ، بدون لبه و تراشه در لبه ها ‌، در غیر این صورت باید به اصل بودن لنت ها شک کرد و حتی بیشتر از آن به ترک توجه داشته باشید در لنت های خوب بالشتک ها یکنواخت هستند ، در صورت وجود ترک و ناهمواری از خرید آن صرف نظر کنید .

شما نباید در هزینه برای سیستم ترمز اتومبیل خود خساست به خرج دهید، چرا که با این امر ممکن است به جان و مال خود صدمه جدی تری وارد کنید پس بهتر است لنت با کیفیتی را که برای خودرو شما مناسب است را ترجیح دهید . بهتر است از خرید لنت ترمز ارزان قیمت و بی کیفیت خودداری کنید که هزینه آن بسیار کمتر از قیمت متوسط در نمایندگی های فروش اتومبیل است. قیمت پایین اغلب نشان می دهد که در طول تولید پد اجزای ارزان قیمت و کم کیفیت به لنت ها اضافه شده اند که نمی توانند عملکرد کارآمد را تضمین کنند.

ویژگی های لنت ترمز خوب و با کیفیت

وقتی در تشخیص لنت ترمز خوب از بد واژه خوب را به کار میبریم منظورمان استفاده از بهترین و با کیفیت ترین مواد و طرح و عرضه لنت خوب و مناسب می باشد . اما لنت های با کیفیت و خوب کدامند؟ به منظور رسیدن به پاسخ این پرسش موارد زیر را تا پایان مطالعه کنید.

ویژگی های لنت خوب و آنچه که ما از آن انتظار داریم به شرح زیر است :

1.      لنت ترمز  دارای ظاهری بی عیب و نقص باشد .

2.      گوشه های لنت سطحی صاف و یک دست داشته باشد .

3.      از دیگر مشخصه های لنت خوب داشتن  سطحی یکسان و یک دست است .

4.      قوس های لنت ظاهری معمولی داشته باشد .

5.      لنت مرغوب دارای پرچ های با کیفیتی است.

6.       دارای شماره ی فنی و همچنین علامت کنترل کیفیت باشد.

7.      پد های لنت مناسب باشد یعنی لنت حاشیه  و اطرافی یکسان داشته باشد .

8.      اسم مارک ماشین به خوبی روی لنت حک شده باشد و هیچ گونه لکه و ترک خوردگی روی آن وجود نداشته باشد.

9.      رنگ آمیزی خوبی داشته باشد ، رنگ لنت باید کوره ای باشد و تمام سطح باید یکسان رنگ شده باشد .

10.  لقمه ها باید بدون هیچ ایرادی به فلز پایه وصل شده باشند .

11.  لقمه های لنت همچنین باید از مس و سرامیک باشد زیرا مس و سرامیک گرما رو پخش می کنند بنابراین دیرتر خراب می شوند .

تفاوت لنت خوب با لنت بد

لنت های خوب و مناسب وقتی که سرد هم می شوند نیز ترمز گیری خوبی خواهند داشت اما لنت های نامرغوب به دلیل اینکه از فولاد و آهن ساخته شده اند با قیمت ارزان تر وارد بازار می شوند . و در مسیر های سرازیری و شیب دار به دلیل اینکه راننده زیاد از ترمز استفاده می کند داغ می شوند بوی نامطبوع می دهد و با دود نیز همراه است . خرید لنت ترمز  نامناسب باعث می شود لقمه ها روی دیسک سر بخورد و به علت ساییدگی تولید گرما کند این تولید گرما باعث می شود روغن ترمز جوش آمده پشت سلیندرهای ترمز باقی بماند و منجر به تصادف شود .

خرید لنت ترمز خوب

در هنگام خرید لنت ترمز نکات بسیار مهمی وجود دارند که باید به آن ها  توجه داشته باشید . به عنوان مثال : انتخاب لنت جلو و عقب مخصوص خودروی خود ، متناسب با کار و مسیر تردد خودرو ، شرایط آب و هوایی که خودرو در آن محل تردد دارد ، وزن خودرو و سرعتی که معمولا با آن رانندگی می کنید ، هزینه ای که برای خرید لنت در نظر گرفته اید و ... باشد.  همچنین در خرید و تشخیص لنت ترمز خوب از بد به برند محصول مورد نظر نیز توجه داشته باشید . اولین قدم برای تهیه ی هر محصول با کیفیتی انتخاب برند معتبر است که مورد تائید استاندارد های جهانی باشد .

علاوه بر برای خرید لنت ترمز بایستی به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.  و بعد از دیدن محصولات فروشگاه لنت مورد نظر خود را تهیه کنید. در همین راستا یکی فروشگاه های که هم لنت های با کیفیت ارائه می دهد و هم امکان جستجو در آن بسیار راحت است فروشگاه اینترنتی بازرگانی راد است که شما از طریق این لینک می توانید به فروشگاه رفته و به صورت آنلاین محصولات خود را خریداری و در کمترین زمان ممکن آن را دریافت کنید.

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد

راه های تشخیص لنت ترمز خوب از بد
بازرگانی راد, تیم محتوا 10 فروردین 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
آیا لنت ترمز تاریخ انقضاء دارد
تاریخ انقضاء لنت ترمز به عوامل مختلفی از جمله مواد لنت ، شرایط رانندگی ، نوع و بار خودرو و سبک رانندگی شخصی بستگی دارد. در اینجا برخی از این عوامل را بررسی خواهیم کرد