ما را دنبال کنید
قیمت لنت ترمز پراید و عوامل موثر بر قیمت گذاری آن
قیمت لنت ترمز پراید به کیفیت و ساختار آن بستگی دارد به همین دلیل برای این که قطعه ای باکیفیت تر داشته باشید بهتر است که کمی هزینه بیشتری کرده و این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید

قیمت لنت ترمز پراید

یکی از بیشترین خودرو هایی که در خیابان ها به چشم می خورد، پراید است. بنابراین وسایل و لوازم یدکی برای این خودرو به فراوانی یافت می شود که این موضوع خود دلیلی بر وجود رنج متفاوتی از قیمت و کیفیت لوازم موجود در بازار می باشد.در این مقاله به بررسی لنت ترمز و قیمت لنت ترمز پراید خواهیم پرداخت.

لنت عقب پراید آبی پارس لنت

لنت ترمز و نقش آن چیست؟

لنت های ترمز که در کولیس نگهداری می شوند و توسط یک آستر محافظت می شوند نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند: اصطکاک را با دیسک های ترمز فراهم کرده و کاهش سرعت خودرو و متوقف شدن آن را امکان پذیر می کنند.

یا به بیان دیگر لنت ترمز بخشی ضروری از سیستم ترمز دیسکی است. هنگامی که راننده پدال ترمز را فعال می کند ، روغن ترمز فشرده می شود و بنابراین پیستونی را فشار می دهد که خود لنت های ترمز را تحت فشار قرار می دهد. سپس دیسک های ترمز چرخش خود را متوقف می کنند که باعث می شود وسیله نقلیه شما کند یا متوقف شود.

برای مطالعه بیشتر : تعویض لنت ترمز جلوی پراید

هنگام فشردن پدال ترمز از نظر فنی چه اتفاقی می افتد؟

با فشار دادن پدال ترمز سیستم ترمز درگیر می شود:

پدال ترمز نیروی پا را به سیلندر اصلی منتقل می کند. سیلندر اصلی شامل روغن ترمز است که نیرو را به فشار هیدرولیکی تبدیل می کند.

این فشار لنت های ترمز را بر روی دیسک های ترمز فشرده کرده و چرخش تایر های ماشین را کند می کند.

چرا لنت ترمز خود را تعویض کنید؟

اگر لنت ترمز را عوض نکنید ، موارد مختلفی ممکن است بوجود آید:

·        کاهش سرعت و بی حرکتی خودرو دشوارتر و کند تر می شود.

·        فاصله ترمز طولانی تر است.

·        ممکن است کنترل  وسیله ی نقلیه خود را از دست بدهید.


چه زمانی لنت ترمز خود را تعویض کنید؟

نشانه های مختلفی وجود دارد که می تواند زمان تعویض لنت ترمز را به شما نشان دهد :

·        شما لرزش هایی را در سطح پدال ترمز احساس می کنید.

·        ممکن هنگام ترمز گرفتن صدایی از لنت ها بشنوید.

·        فاصله ترمز بیشتر است.


به طور جدی توصیه می شود که قبل از رفتن به مسافرت و تعطیلات ، سلامتی لنت ها را بررسی کنید. تعویض لنت های ترمز در تضمین ایمنی و سلامت شما هنگام رانندگی است. علاوه بر این ، در طی 100 کیلومتر ابتدایی که پس از تعویض لنت ها رانندگی می کنید، توصیه می شود با گرفتن ترمزهای متوالی کوتاه، کمی باعث سایش ابتدایی آن ها شوید.

بنابراین مهم است که لنت های ترمز شما از وضعیت خوبی برخوردار باشند. اگر ضخامت کافی نداشته باشند ، نمی توانند دیسک ترمز را به درستی متوقف یا کند کنند و از سرعت خودرو بکاهند؛ مسافت و زمان ترمز ممکن است افزایش یابد ، که ممکن است بر سلامت و ایمنی شما و سرنشینان خودرو تأثیر بگذارد.

تفاوت لنت ترمز با نشانگر سایش و بدون نشانگر سایش چیست؟

نشانگر سایش سنسوری است که به لنت های ترمز متصل است و نقش آن بررسی وضعیت لنت های  ترمز شماست. اگر لنت های ترمز شما خیلی فرسوده باشد ، نشانگر سایش سیگنالی را ارسال می کند که با روشن شدن یک چراغ قرمز روی صفحه کیلومتر شما آشکار می شود.

هنگام روشن شدن این چراغ ، ضروری است که سریعاً لنت ترمز خود را عوض کنید. به طور کلی ، لنت های خودرو شما باید هر 30،000 کیلومتر تعویض شوند.

هر بار که لنت های خود را چک یا تعویض می کنید ، توصیه می کنیم حتماً نشانگر سایش لنت تمرز خودرو شما به درستی وصل شده باشد.

اگر لنت های ترمز شما به نشانگر سایش مجهز نیست ، بهتر است وضعیت آن ها به صورت منظم بررسی شوند. همچنین با سطح روغن ترمز خود را بررسی کنید: هر چه لنت ها بیشتر ساییده شوند ، میزان روغن ترمز مصرفی بیشتر می شود.

برای مطالعه بیشتر : تعویض لنت ترمز عقب پراید 

قیمت لنت ترمز پراید نحوه انتخاب صحیح

لنت ترمز یکی از قطعات ضروری سیستم ترمز است که ایمنی سرنشینان یک وسیله نقلیه را فراهم می کند. بنابراین انتخاب صحیح لنت های ترمز ضروری است. ما به شما خواهیم گفت که هنگام انتخاب لنت های خود پارامترهایی را در نظر بگیرید و قیمت لنت ترمز پراید به چه چیز هایی بستگی دارد.

انواع لنت ترمز و تفاوت قیمت آن ها

  • نیمه فلزی

  • کم فلز

  • ارگانیک یا آلی

  • سرامیکی

لنت های ترمز از یک صفحه و آستر تشکیل شده اند که برای تولید به بیش از ده جزمختلف نیاز دارند.

لنت های ترمز نیمه فلزی حداقل 65٪ فلز دارند. 35٪ باقیمانده مخلوطی از گرافیت و مواد غیر آلی است. مزیت این نوع لنت ها توانایی دفع موثر گرما است. عیب آن ها سختی زیاد است که می تواند باعث ساییدگی زودرس دیسک ترمز شود .

لنت های ترمز کم فلز از مواد آلی همراه با فلز ساخته می شوند (بیش از 30٪). آنها رسانایی گرمایی خوبی را ارائه می دهند. قیمت لنت ترمز پراید کم فلز آنها تقریباً دو برابر لنت های نیمه فلزی است.

لنت های ترمز ارگانیک به طور کلی از کولار ، شیشه و کربن ساخته می شوند و همچنین نباید بیش از 15٪ فلز داشته باشند. این نوع لنت ها نرم و بی صدا هستند اما زودتر از سایر لنت ها فرسوده می شوند، به همین دلیل برای رانندگی های تهاجمی و خشن مناسب نیستند و معمولا از کمترین قیمت را در میان لنت های ترمز برخوردارند.

لنت های ترمز سرامیکی شامل الیاف سرامیک ، لاستیک مصنوعی و فلزات غیر آهنی است. این لنت ها ضریب اصطکاک ثابت را ایجاد می کنند و میزان کمترین ساییدگی را دارند که برای رانندگی اسپرت (مانند راننده های رالی) بهترین گزینه برای انتخاب است. قیمت این نوع لنت ها از انواع دیگر لنت های ترمز بیشتر است

لنت جلو پراید گلد 

دسته بندی لنت ترمز پراید

لنت های ترمز به دو دسته تقسیم می شوند:

·        اصلی

·        سازگار


مزایای ارائه شده توسط لنت های اصلی ترمز کاملاً مشهود است ، اما قیمت لنت ترمز پراید اصلی دو برابر لنت های سازگار است. لنت های ترمز اصلی در بسته بندی اصلی خود به فروش می رسند و توسط یک تأمین کننده معتبر تولید می شوند.

لنت های سازگار دارای مشخصات فنی پایین تر از قطعات اصلی هستند. این لنت ها در حالی که تاحدودی عملکرد ترمز مناسبی را ارائه می دهند ، قیمت کمتری دارند. لنت های ترمز سازگار با مواد کیفیت پایین تری ساخته می شوند و به طور کلی ، این لنت ها تحت آزمایشات لازم قرار نمی گیرند و استاندارد های خاصی ندارند.

در نظر داشته باشید: قیمت لنت ترمز پراید اگر بسیار پایین است نشان از کیفیت پایین و هشداری برای شماست.

پارامترهای اصلی لنت ترمز

1.دما: 

لنت های ترمز که دمای 300 تا 350 درجه سانتیگراد را تحمل می کنند؛ زیرا باید برای رانندگی در داخل شهر، خارج از شهر و با سرعت خیلی زیاد بتوانند در مقابل گرمای کافی تاب بیاورند. همچنین اتومبیل های اسپرت مجهز به لنت ترمزی هستند که می توانند تا دمای 900 درجه سانتیگراد را تحمل کنند، اما تا فقط تا 100 درجه سانتیگراد ترمزها موثری ارائه می دهند
 

2ضریب اصطکاک: 

لنت های با ضریب اصطکاک 0.25 - 0.35 برای متوقف کردن وسیله نقلیه هنگام رانندگی معمولی کافی است. ضریب اصطکاک لنت های اصلی ترمز کمی بیشتر از لنت های سازگار است (از 0.3 تا 0.5). لنت های ترمز اسپورت دارای ضریب اصطکاک کم ( حدود 0.2) دارند که وقتی گرم باشند ، این ضریب می تواند به 0.5 نیز برسد.
 

3طول عمر: 

مقاومت سایشی لنت ها به موادی که از آنها ساخته شده بستگی دارد. لنت ها روکش های نرم زودتر فرسوده می شوند ، اما لنت ها با پوشش های خیلی سفت باعث سایش زودرس دیسک ترمز می شوند.

نکاتی در مورد انتخاب لنت ترمز:

  •    لنت های ترمز را از نظر ترکیبات مشابه دیسک های ترمز خود انتخاب کنید و از یک شرکت تولیدی باشند.

  •   هنگام خرید این قطعات ، شرایط استفاده و سبک رانندگی خود را در خاطر داشته باشید.

  •     فقط لنت های تولید شده توسط شرکت های را بخرید.

  •    معمولا قیت لنت ترمز پراید بالا می تواند نشان از کیفیت آن باشد.


بهترین تولید کنندگان لنت ترمز

تولید کنندگان اصلی لنت ترمز خارجی عبارتند از:

  •      Brembo

  •      Ferodo

  •      Bosch

  •      ATE

  •      TRW

  •      STARK

  •      Textar

  •      Lucas

  •      Jurid

  •      Remsa

  •      PAGID


محصولات این تأمین کنندگان از نظر قیمت و مشخصات فنی متفاوت هستند. تولید کنندگان Berembo و Ferodo لنت ترمز برای اتومبیل های اسپرت تولید می کنند و از قیمت های بالاتری برخوردارند و همچنین قادر به مقاومت در برابر دمای عملیاتی تا 800 درجه سانتیگراد هستند.

لنت های ترمز TRW ، Lucas  ، Bosch  ، Remsa  و STARK بیشتر مناسب رانندگی در شهر هستند. مشخصات فنی پایین تری دارند اما بطور قابل توجهی ارزان ترند. شرکت PAGID قطعات خودروهای لوکس را تولید می کند.

تامین کننده آمریکایی Jurid لنت هایی را تولید می کند که مورد استفاده سازندگان خودرو قرار می گیرد ، اما همچنین می تواند به عنوان لنت های سازگار برای وسایل نقلیه از مارک های دیگر خریداری شود. محصولات این تامین کننده همچنین با مارک های BendixR ، FRAMR  و PrestoneR به بازار عرضه می شود.

تولید های داخلی نیز وجود دارند که قیمت لنت ترمز پراید که توسط آن ها تولید می شود بسیار پایین تر است.

نکته پایانی

لطفا توجه داشته باشید: هنگام انتخاب لنت ترمز ، نه تنها محبوبیت مارک ، بلکه مشخصات فنی که باید با سبک رانندگی و شرایط استفاده از خودرو سازگار باشد ، ضروری است. تنها با توجه به تمام این جزئیات قادر به انتخاب قطعات قابل اعتماد و با دوام خواهید بود.

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد

قیمت لنت ترمز پراید و عوامل موثر بر قیمت گذاری آن
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 29 مهر 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
قیمت تسمه دینام پژو و عوامل موثر بر قیمت گذاری آن
قیمت تسمه دینام پژو به کیفیت و ساختار آن بستگی دارد به همین دلیل برای این که قطعه ای باکیفیت تر داشته باشید بهتر است که کمی هزینه بیشتری کرده و این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید