ما را دنبال کنید
انتخاب بهترین لنت ترمز پراید
اگر شما صاحب خودروی پراید هستید و در مورد لنت ترمز پراید نیاز به اطلاعاتی دارید، با مطالعه ی این مقاله هر آنچه را که از سیستم ترمز و بهترین لنت ترمز پراید لازم است بدانید، خواهید دانست.

بهترین لنت ترمز پراید

اگر شما صاحب خودروی پراید هستید و در مورد لنت ترمز پراید نیاز به اطلاعاتی دارید، با مطالعه ی این مقاله هر آنچه را که از سیستم ترمز و بهترین لنت ترمز پراید لازم است بدانید، خواهید دانست.

 اما بهتر است قبل از شروع بحث درباره انتخاب بهترین لنت ترمز پراید، ابتدا به طور خلاصه به شما توضیح دهیم که لنت ترمز پراید چه قطعه ای است. لنت ترمز را می توان به عنوان مهم ترین قطعه ی مصرفی خودرو در سیستم ترمز شناخت. این قطعه با ایجاد اصطکاک باعث متوقف شدن خودرو می شود پس ارتباط مستقیمی با سلامت و ایمنی شما و دیگران دارد. در ادامه متن به بررسی انواع مختلف بهترین لنت ترمز پراید می پردازیم.

انتخاب بهترین لنت ترمز پراید

انتخاب بهترین لنت ترمز پراید

در این قسمت مقاله انواعی از بهترین لنت ترمز پراید را از نظر جنس بررسی می کنیم:

لنت ترمز کفشکی:

در ایران این نوع لنت ها به لنت های کاسه ای هم معروفند. غالبا از این نوع لنت ترمز در چرخ های عقب استفاده می شود و خودروی پراید هم از این قاعده مستثنی نیست و لنت های کفشکی در چرخ های عقب آن تعبیه می شوند. علت استفاده در چرخ های عقب این است که این لنت ها می توانند اصطکاک زیادی بوجود آورند و در صورتی که راننده ناچار به گرفتن ترمز شدیدی بشود از واژگون شدن خودرو جلوگیری کرده و تعادل آن را حفظ می کنند.

لنت ترمز دیسکی:

در مقایسه ی لنت های کفشکی با لنت های دیسکی باید لنت های کفشکی را قوی تر دانست. این لنت ها از فشار بین لنت و دیسک که به کمک روغن ترمز ایجاد شده است استفاده کرده و جلوی حرکت چرخ ها را می گیرند. در خودروی پراید از لنت های دیسکی برای چرخ های جلو استفاده می شود.

 بهترین جنس لنت ترمز موجود در بازار برای پراید

لنت ترمز ارگانیکی

قدرت بالا و ساختار بسیار نرم از ویژگی های اصلی این نوع لنت ها است. این ساختار نرم  باعث می شود تا  لنت ها کاملا بی صدا کار کنند اما به دلیل همین نرم بودنشان عمر کوتاهی دارند و انتخاب مناسبی برای مصارف روزانه در مسیر های پرتردد شهرها و ترافیک های شهری به حساب نمی آیند پس این نوع لنت برای خودرو پراید اصلا گزینه ی مناسبی نیست و با آن سازگاری ندارد. برعکس، بیشترین استفاده از این نوع، در ماشین های بزرگ و سنگین صنعتی و کشاورزی یا خودروهای بزرگ و جدید است. این لنت ها بسیار گران قیمت هستند.

لنت ترمز سرامیکی

رایج ترین نوع لنت ترمز برای استفاده در خودروهای مسابقاتی لنت های سرامیکی هستند. این لنت ها فقط در دمای بالا کارایی موثری دارند و وقتی هوا مرطوب و سرد باشد کارایی چشمگیری از خود نشان نمی دهند. این نوع لنت ها قیمت بسیار سنگینی دارند و به عنوان مثال در بوگاتی از آن ها استفاده می شود.

لنت ترمز نیمه فلز

رایج ترین لنت مورد استفاده در خودرو های معمولی از جمله پراید ، لنت نیمه فلز است.گرچه این نوع لنت ها در دماهای گرم بهتر از دماهای سرد عمل می کنند اما در دمای سرد و مرطوب هم کارآمد هستند. از نظر اقتصادی قیمت به صرفه ای دارند و برای استفاده در مسافت های پر تردد شهری مناسب اند. در واقع خیلی از رانندگان این نوع لنت را بهترین لنت ترمز پراید می دانند.

 لنت ترمز پراید چه زمان نیاز به تعویض دارد؟

لنت ترمز پراید قطعه ی قابل تعویضی است و در هنگام تمام شدن علائمی را از خود نشان می دهد که شما باید آن ها را شناخته و در صورت بروز فورا به تعویض آن اقدام نمایید. واضح ترین نشانه برای آن که بدانیم لنت ترمز پراید رو به اتمام است روشن شدن چراغ ترمز است. علاوه بر این در صورت ترمز گرفتن مسافت بیشتری برای توقف کامل خودرو طی می شود( طول خط ترمز افزایش پیدا می کند) و همچنین در صورت ترمز گرفتن صدای جیر جیر مانندی به گوش می رسد. اگر لنت ترمز شما نیاز به تعویض داشته باشد، لنت شما به دلیل استفاده ی بیش از حد تغییر تغییر شکل داده است.

لنت ترمز باکیفیت برای خودروی پراید کدام است؟

در گذشته برای تولید لنت ترمز از ماده ای به نام آزبست استفاده می شد که چون استخراج آن فراوان و ساده بود قیمت ارزانی هم داشت اما بعد ها دانشمندان پس از آزمایش های فراوان ثابت کردند که آزبست خطر ابتلا به سرطان ریه در انسان را افزایش می دهد و استفاده از آن ممنوع اعلام شد و سازنده ها برای تولید لنت ترمز رو به سمت سرامیک و گرافیت (در لنت های نیمه فلز) و مواد ارگانیکی آوردند که پیش تر به معرفی آن ها پرداختیم آوردند. امروزه  عده ای سودجو لنت ترمز های ارزان تری را به اسم لنت های کره ای در بازار به فروش می رسانند که متاسفانه در ساخت این لنت ها از همان آزبست استفاده می شود . بنابراین اگر شما به دنبال خرید لنتی سازگار با محیط زیست هستید و می خواهید بهترین لنت ترمز پراید را که دنبال آن می گردید پیدا کنید می توانید به فروشگاه اینترنتی بازرگانی راد مراجعه کنید و نسبت به انتخاب آن اقدام نمایید.

علائمی که اختلال در لنت ترمز پراید را نشان می دهد

در این قسمت از مقاله به بررسی علائمی که نشان می دهد لنت ترمز پراید شما خراب و یا بی کیفیت است اشاره می کنیم:

لرزش پدال ترمز هنگام ترمز گرفتن

چرب شدن لنت ترمز که ناشی از نشت دادن روغن است

شنیده شدن صدای عجیب به هنگام ترمز گرفتن

مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید لنت ترمز پراید در نظر بگیرید

 انتخاب بهترین لنت ترمز پراید به موارد زیادی بستگی دارد که بیشتر به سبک زندگی و محل زندگی شما بستگی دارد. در ادامه به بررسی چند مورد می پردازیم:

  • رانندگی در ناحیه سرد و کوهستانی و مرطوب یا ناحیه شهری

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم سرما و رطوبت گاهی می تواند روی کارکرد لنت ترمز تاثیر بگذارد پس در هنگام خرید باید در نظر بگیرید که شما در کجا زندگی و رانندگی می کنید.

  • حمل بار

زمانی که شما فرضا یک زوج باشید لنت ترمز شما فشار کمتری را برای ترمز گرفتن تحمل می کند تا زمانی که شما یک خانواده ی پنج نفره باشید. پس طبیعتا هرچقدر باری که حمل می کنید بیشتر باشد به لنت های قوی تری نیاز دارید.

  •  رطوبت بالا

  • روبرو شدن با چاله های آبگیر در طول رانندگی

  •   در نظر گرفتن متوسط ترافیک در مسیر رفت و آمد شما

 همچنین این این چند نکته ی مهم را هرگز جهت انتخاب بهترین لنت ترمز پراید فراموش نکنید

  1. برای آگاهی از سلامت لنت ها بازدید های ماهانه را به تعویق نیندازید.

  2. در هنگام خرید به گارانتی توجه کنید، در نظر بگیرید شرکت سازنده در صورت مطمئن نبودن از کیفیت محصول خود، هزینه های سنگین ضمانت نامه را تقبل نمی کرد.

  3. از خرید لنت از فروشنده های دست فروش و یا خرید لنت کارکرده پرهیز کنید.

  4. به جنس لنت ترمز توجه داشته باشید.

منبع :  گروه سئو وبسایت بازرگانی راد
حسین میخک 02 فروردین 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
بررسی انواع لنت ترمز و تفاوت های آنها
با توجه به اینکه ممکن است شما در بازار قطعات خودرو با انواع لنت ترمز روبرو شوید و این احتمال وجود دارد که  نسبت به آنها آگاهی و اطلاعات زیادی نداشته باشید، ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با انواع لنت ترمز آشنا کنیم.