ما را دنبال کنید
علت طولانی استارت خوردن ماشین
برای یافتن علت طولانی استارت خوردن ماشین ابتدا لازم است توضیحاتی درباره استارت داشته باشیم که در این مقاله ابتدا به این موضوع می پردازیم و سپس عوامل این مشکل را به ترتیب بررسی می کنیم.

طولانی شدن استارت خوردن ماشین

برای یافتن علت طولانی استارت خوردن ماشین ابتدا لازم است توضیحاتی درباره استارت داشته باشیم که در این مقاله ابتدا به این موضوع می پردازیم و سپس عوامل این مشکل را به ترتیب بررسی می کنیم.

هر موتور الکتریکی به زبان ساده  ماشینی برای تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی است .وظیفه اصلی استارت شروع به کار و چرخاندن میل لنگ برای روشن شدن موتور است که با استارت خوردن ماشین این فرایند انجام می گیرد. موتور استارت از نوع موتور جریان مستقیم است که دارای چهار قطب(بالشتک)،چهار ذغال و یک آرمیچر است. برای تأمین ولتاژ موتور الکتریکی واحد استارت از سوئیچ احتراق استفاده می شود. در اکثر دستگاه های استارت، طراحی مشابه است، بدون استثنا، تمام واحدها به عناصر فوق مجهز هستند. اختلافات معمولاً جزئی است و مربوط به مکانیزم قطع خودکار چرخ دنده ها است. علاوه بر این، در وسایل نقلیه با گیربکس اتوماتیک، واحد راه اندازی مجهز به سیم پیچ اضافی است.

علت طولانی استارت خوردن ماشین

مکانیزم عملکرد استارت خودرو
راننده برای استارت خوردن ماشین کلید را در کلید جرقه زنی به حالت شروع می چرخاند. جریان از باتری به قفل و سپس به رله برقی منتقل می شود .چرخ دنده با چرخ دنده مش می شود .دنده درگیر است که منجر به بسته شدن مدار الکتریکی و تأمین ولتاژ موتور الکتریکی می شود.واحد قدرت در حال راه اندازی است. در لحظه ای که دورهای دنده بالاتر از دورهای واحد استارت خواهد بود، کلاچ دنده محرک را از شافت موتور الکتریکی جدا می کند و به این صورت ماشین شروع به کار می کند. در این مقاله پس از معرفی مختصری که از استارت شد قرار است به علت طولانی استارت خوردن ماشین بپردازیم.

استارت یکی از عناصر اصلی برای راه اندازی موتور خودرو است و هر گونه اختلال در عملکرد طبیعی آن تقریباً روشن شدن خودرو غیرممکن می کند. علی رغم این واقعیت که دستگاه این واحد پیچیده ای نیست و برای اکثر اتومبیل های مدرن مشابه است، تعداد کمی از دارندگان اتومبیل می توانند به طور مستقل مشکلات استارت خوردن ماشین را تشخیص دهند یا کارهای تعمیراتی آن را انجام دهند.

وقتی استارت کار نمی کند یا به طور نامتناوب کار می کند ، روشن شدن موتور بسیار مشکل ساز است و گاهی اوقات غیرممکن است. اما قبل از شروع به جستجوی علت طولانی استارت خوردن ماشین، باید به یاد داشته باشید که این واحد همزمان با سایر سیستم های خودرو در یک مدار مشترک (مکانیزم کنترل شروع-شروع باتری-استارت) کار می کند. بنابراین، خرابی های مکانیکی و الکتریکی هم ممکن است وجود داشته باشد که دارای ویژگی های متمایز خود هستند و یا مشکل سوخت نامناسب یا مشکل از فیلترهوا است.

دلایل الکتریکی طولانی استارت خوردن ماشین

قبل از اینکه به دلایل طولانی استارت خوردن ماشین بپردازیم به شما پیشنهاد می کنم حتما مقاله چگونگی عملکرد استارت خودرو را مطالعه نمایید. چرا که در کمک کردن به شما در پیدا شدن عیب استارت ماشینتان بسیار مفید خواهد بود.
طولانی هنگامی که استارت موتور را روشن نمی کند یا استارت خوردن ماشین طولانی می شود، قبل از هر چیز لازم است مدار الکتریکی را بررسی کنید، از باتری شروع کنید:

باتری باید خوب شارژ شود. سیم متصل از ترمینال باتری سالم باشد  و تماس خوبی داشته باشد. سیم محل شروع کننده باتری آسیب ندیده و تماس خوبی داشته باشد.و اگر دلیل مشخصی وجود نداشته باشد باید ان را نزد تعمیرکار برد زیرا ممکن است جمع کننده شارژ سوخته باشد یا صفحات آن بسته شده باشد. اغلب اوقات هنگام ورود آب به داخل محفظه، چنین مشکلاتی بوجود می آید. بنابراین، شما باید جمع کننده را جدا کرده و وضعیت صفحات تماس و متعاقباً سیم پیچ ها را بررسی کنید تا علت طولانی استارت خوردن ماشین مشخص شود.

مشکلات الکترونیکی طولانی استارت خوردن ماشین

مردم با این وجود اتومبیل های خارجی نیز از این امر رنج می برند اما این امر عمدتا در مورد وسایل نقلیه دست دوم اعمال می شود. فقط با استفاده از تجهیزات رایانه ای مدرن می توان به طور دقیق اشکال مختلف مشکلات الکترونیکی استارت خوردن ماشین را تشخیص و از بین برد.

مشکلات فیلتر هوا در طولانی استارت خوردن ماشین

یکی دیگر از  علت های طولانی استارت خوردن ماشین به دلیل تراکم هوا روی فیلتر، در زمستان می تواند یک موتور سرد را سخت روشن کند. رطوبت، به تدریج در فیلتر جمع می شود، باعث کاهش توان تولید آن می شود. کمبود هوا کمتر از کمبود سوخت در روشن شدن موتور تأثیر می گذارد. در هوای مرطوب، به خصوص اگر فیلتر قبلاً در گرد و غبار مسدود شده باشد، آب داخل به شدت جمع می شود. هنگام یخبندان، رطوبت به یخ تبدیل می شود و فیلتر را مسدود می کند. برای حل مشکل کافی است ماده مصرفی را با یک مورد جدید جایگزین کنید.

تاثیر روغن موتور و بنزین ناخالص در طولانی استارت خوردن ماشین

هم چنین ، هنگامی که پارامترهای روغن موتور با توصیه های سازنده مطابقت ندارند ، موتور ضعیف روشن می شود. بعضی اوقات رانندگان از گریس خیلی چسبناک استفاده می کنند. اگر هوای گرم در استارت خوردن ماشین تأثیر تعیین کننده ای نداشته باشد ، در هوای سرد همه چیز متفاوت است.

بهتر است قبل از هوای سرد میزان احتراق را تنظیم کنید. شمع ها را چک کنید. رسوبات کربن موجود در آ نها به شما در مورد نوع سوخت شما میگوید .غالباً ، بنزین با یک ارزان تر رقیق می شود ، یا به دلیل افزودنی های ارزان قیمت از آن ارزان می شود یا حتی به سادگی با آب رقیق می شود. اگر بنزین نداشته باشد واضح است که ماشین شما روشن نمی شود .بیشتر اوقات، اتفاق دیگری می افتد. شما همه چیز را بررسی کرده اید: جرقه عالی است ، بنزین تأمین می شود ، شافت با صدای زیاد می چرخد اما باز هم کار نمی کند که علت طولانی استارت خوردن ماشین می تواند همین بنزین ناخاص و بی کیفیت باشد.

در بیشتر موارد ، استارت به دو دلیل در هنگام گرم شدن خوب کار نمی کند:

  • کیفیت سوخت پایین باشد یا سو عملکرد یک یا چند سنسور.

  • سوخت فرعی

اگر مشکلات مربوط به استارت خوردن ماشین پس از سوخت گیری مجدد آغاز شد ، با احتمال 99.9٪ دلیل آن کیفیت پایین سوخت است. این جمله برای موتورهای بنزینی و دیزلی درست است. هیچ راهی برای بررسی مشخصات سوخت وجود ندارد ، بنابراین شما باید بر روی علائم غیر مستقیم تمرکز کنید. تخلیه سوخت و سوخت گیری با پایین بالا در یک پمپ بنزین خوب اغلب آسان تر است. در غیر این صورت ، مجبور خواهید بود از مواد افزودنی مختلفی استفاده کنید تا پارامترهای بنزین یا سوخت دیزل را به مقادیر مطلوب برسانید ، اما این همیشه برای موتور خطرناک است.

دلیل اصلی اینکه چرا استارت خوردن در صبح طولانی تر است

از آنجا که اغلب ، اگر نیکل ها سوخته باشند، شروع کننده موتور سرد را روشن نمی کند. اگر آن را بردارید و رله برقی را جداگانه بررسی کنید، همه چیز می تواند کار کند، و پس از نصب در محل، همچنان کار نمی کند. مشکل به شرح زیر است:

متصدیان معتقدند اگر ماشین روشن نشود، به احتمال زیاد معیوب یا از کار افتاده است. چندین دلیل اصلی برای چنین واکنشی به یخ زدگی وجود دارد: بنزین نامناسب ، روغن قدیمی یا نامناسب موتور ، ضعف باتری ، احتراق معیوب یا تنظیم نشده دلایل اصلس هستند

 تا زمان بروز سرما و رفتار طبیعی خودرو ، تعداد کمی از افراد به یاد می آورند که علاوه بر تعویض لاستیک، کار دیگری نیز لازم است. به عنوان مثال ، روغن موتور را ترجیحاً برای زمستان عوض کنید. از قوام مایع تری برخوردار است و در یخبندان به نوعی کره تبدیل نمی شود. عمر باتری را بررسی کنید. حتی اگر  بهترین مارک موجود در بازار را داشته باشید پس از سه سال کار، ویژگی های منحصر به فرد آن از بین می رود. فقط جایگزینی آن می تواند در اینجا کمک کند. شما می توانید مدت طولانی در تابستان از آن استفاده کنید، اما دیگر برای هوای شدید سرد مناسب نیست. گرچه می توانید البته هر 2-3 روز یکبار آن را شارژ کنید.

نقص مکانیکی طولانی استارت خوردن ماشین

وجود هرگونه نقص مکانیکی را می توان با استارت خوردن ماشین متوجه شد زیرا موتور روشن نمی شود و میل لنگ نمی چرخد.

فشار بیش از حد اهرم کلاچ ،یکی از دلایل عدم چرخش میل لنگ استارت است

وقتی استارت در حال چرخش است، ممکن است موتور روشن نشود:

کلاچ می لغزد و اهرم از کار افتاده است یا از محور بیرون پریده است.

حلقه محرک کلاچ فرسوده است یا فنر بافر وظیفه خود را برطرف نمی کند.

جرقه نزدن علت طولانی استارت خوردن ماشین

مشکلات جرقه زدن علت طولانی استارت خوردن ماشین است که این خطا هنگامی ظاهر می شود:

شمع ها از کار افتاده باشند اگر با تعویض شمع ها مشکلی برطرف نشد، شمع ها را تعویض کنید، تمام اتصالات سیستم جرقه زنی را بررسی کنید، ممکن است یکی از آن ها هیچ تماسی نداشته باشد.

اگر نکته دوم کار نکرد، سیم پیچ جرقه زنی را بررسی کنید.

اطمینان حاصل کنید که منبع سوخت درست است.

ممکن اتصال عناصر سیستم اشتعال قطع شده باشد یا سیم پیچ های احتراق از کار افتاده باشند.

تاثیر برق در طولانی استارت خوردن ماشین

شایع ترین علت طولانی استارت خوردن ماشین عبارتند از:

  • جرقه نزدن یا تزریق سوخت به طور نادرست

جرقه ممکن است در سه مورد وجود نداشته باشد:

زمانی که باتری تخلیه می شود یا در هر قسمت از مدار الکتریکی که سیستم احتراق باز است یا شمع ها  معیوب یا پر از بنزین باشند.

علت طولانی استارت خوردن ماشین
بازرگانی راد, تیم محتوا 06 تیر 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
خاموش شدن ماشین بعد از استارت خوردن
خاموش شدن ماشین بعد از استارت خوردن در همه خودروها ممکن است اتفاق بیفتد به همین علت در چنین شرایطی باید علت این اتفاق را بیابیم.