ما را دنبال کنید
چراغ جلو خودرو |  همه چیز در مورد چراغ جلو خودرو
در این مقاله از وبسایت بازرگانی راد به بررسی نکات مهم که در موقع خرید چراغ جلو باید به آن توجه کرد میپردازیم ... تا انتها همراهمان باشید

چراغ جلو خودرو | نکات مهم در مورد چراغ جلو خودرویی

چراغ جلو خودرو یکی از لوازم یدکی بسیار مهم و ضروری در همه خودروها میباشد رانندگی بدون چراغ جلو خودرو در شب عملا غیر ممکن بوده حتی اگر جاده از روشنایی کامل برخوردار باشد . باز هم برای اینکه متوجه علائم کنار جاده ای باشید و توسط خودروهای دیگر دیده شوید بایستی خودرو شما دارای چراغ جلو سالم و تنظیم شده باشد تا به راحتی بتوانید با آن رانندگی کنید. همچنین چراغ جلو به خودروتان زیبایی دو چندان میدهد . از چراغ جلو خودرو به عنوان چشم انسان نام میبرند و در کل میتوان گفت خودرو بدون چراغ جلو مانند انسان بدون چشم است.

داشتن یک جفت چراغ جلو با کیفیت و خوب بر روی خودرو، باعث میشود رانندگی در شب خیلی راحت تر باشد. چنانچه شما جزو آن دسته از افرادی میباشید که با دید رانندگی هنگام شب بخاطر کاهش میدان دید مشکل دارید، به احتمال زیاد علت آن ضعف در چشمانتان نیست و علت آن خرابی چراغ جلو خودرو شماست. بهتر است قبل از معاینه چشمتان ، به بررسی سلامت چراغ های جلو خود بپردازید.

چنانچه شما قصد خرید چراغ جلو خودرو دارید اما به هر دلیلی با خرید چراغ جلو به مشکل برخوردید اصلا نگران نباشید .ما در این مقاله از گروه سئو وبسایت بازرگانی راد ،شما را با انواع چراغ جلو خودرو آشنا میکنیم و به بررسی تمام نکاتی که بایستی در هنگام خرید  چراغ جلو خودرو به آن توجه کنیم ، میپردازیم.

 

 چراغ جلو خودرویی چیست؟

چراغ جلو خودرویی از جمله وسایلی است که در کاهش میزان تصادفات شهری و جاده ای بسیار موثر میباشد.خرابی یا عدم روشنایی به اندازه کافی این چراغ ها باعث کاهش دید راننده در شب شده و مسبب اتفاقات ناخوشایندی میشود. چراغ های جلو خودرویی دارای لنز و قاب مخصوصی ایست که لنز و قاب هر خودرو با خودرو دیگر متفاوت است .این چراغ ها تنها یک لامپ یا چراغ ساده ای نبوده و بلکه فناوری پیچیده ای در آن بکار برده است . در اتومبیل های مدرن ساختمان چراغ ها کاملا به روز و با فناوری خاصی تشکیل شده که به سختی میتوان توصیف کرد.

برای مطالعه بیشتر : همه چیز در مورد چراغ خطر خودرویی 

 ویژگی های چراغ جلو خوب و با کیفیت

چراغ جلو پژو 206 فراز


بایستی به گونه ای طراحی شده باشد که نور را به خوبی در قسمت مورد نظر پخش کند.

  • بایستی دارای یک یا چند پیچ جهت تنظیم نور چراغ باشد. " این ویژگی، یکی از تست های مرکز معاینه فنی میباشد که پیشنهاد میشود تنظیم چراغ با دستگاه انجام شود."

  • برای داشتن نور قابل قبول بایستی دارای یک کاسه آینه ای از جنس مرغوب باشد ، کدر شدن کاسه چراغ منجر به کاهش میزان تابش نور میشود.

  • یک چراغ با کیفیت و جنس عالی بایستی IP44 باشد، یعنی ضد آب بوده و هنگامی که هوا بارانی یا خودروتان را شست و شو میدهید ، آب وارد چراغ شما نشود. 

  • توصیه میشود چراغ ها، دارای لامپ های اصلی و شرکتی باشد. لامپ های نامناسب منجر به اذیت شدن چشم رانندگان مقابل شما میشوند. چنانچه به این نکته توجه نکنید خودرو شما از تست معاینه فنی رد میشود.


انواع چراغ های جلو خودرویی :


چراغ جلو خودرویی ال ای دی 

این نوع لامپ ، متشکل از چند عدد دیود LED میباشد که به صورت سری یا موازی در کنار هم قرار میگیرند این لامپ ها در مقایسع با لامپ های هالوژن و زنون ، دارای طول عمر بیشتری میباشد.

چراغ جلو خودرویی زنون

نسل جدیدی از چراغ های جلو خودرویی میباشند ، داخل این لامپ ها با گاز زنون که گازی بی رنگ و بی بو و واکنش ناپذیر است پر میکنند. قوس الکتریکی پلاتین درون لامپ، نوری سفید و خیره کننده تولید میکند.

چراغ جلو هالوژنی 

در این نوع از لامپ ها ، یک رشته فلز تنگستن داخل محفظه بسته ای که با گاز هالوژن پر میشود قرار میگیرد . هنگامی که جریان برق به دو سر فلز تنگستن وصل میشود به علت واکنش شیمیایی با گاز هالوژن ، نور زرد رنگ مایل به سفیدی ایجاد میکند.

 


نکات مهم در هنگام خرید چراغ جلو خودرو  

چراغ جلو پژو SLX ایساکو

قیمت چراغ جلو خودرو

قیمت هر کالایی در انتخاب شما تاثیر بسزایی دارد ، قبل از هر کاری مشخص نمایید برای خرید چراغ خودرو تا چه میزان قرار است هزینه کنید ، هنگامی که میزان بودجه را مشخص کنید خودبه خود همه مدل هایی که در محدوده بودجه بندی شما قرار ندارند از انتخاب تان حذف میشود.

جنس چراغ جلو خودرو

جنس چراغ نیز نقش مهمی در کیفیت آن دارد به طوری که همیشه جنس های با کیفیت دارای نور بهتری میباشند.اگر به دنبال خرید جنس خوب هستید پیشنهاد میشود دور جنس های ارزان قیمت خط کشیده زیرا اجناس ارزان قیمت ، فاقد کیفیت لازم میباشند.

نوع چراغ جلو خودرو

همانطور که گفته شد چراغ جلو خودرو ها با توجه به نوع لامپ ، انواع مختلفی دارد ، شما با توجه به نیاز خود، میتوانید یکی از مدل های گفته شده را انتخاب و خریداری نمایید.

جنس شیشه چراغ جلو

جنس شیشه چراغ، نقش بسیار مهمی در چراغ ایفا میکند به نحوی که اگر از پلاستیک فشرده ساخته شده باشد، سریعا در مقابل نور خورشید دچار سوختگی شده و از رنگ شفاف شیشه ای ؛ تبدیل به رنگ زرد مایل به قهوه ای میشود. بدیهی است هرچه شیشه چرغ کدرتر باشد ، نوردهی چراغ کمتر میشود.

جنس کاسه انعکاس

حتما به جنس کاسه انعکاس نیز توجه نمایید ، چنانچه از کیفیت لازم برخوردار نباشد سریعا به وسیله گرما لامپ و رطوبت هوا پوسته پوسته شده و نتیجه آن ، افت انعکاس نور، کاهش میزان نوردهی لامپ میشود.

 عایق بودن چراغ

چنانچه چراغ خودرویی شما به خوبی عایق نشده باشد ، هنگام شست و شو یا مواقع بارانی آب به داخل چراغ نفوذ میابد و منجر به سوختگی لامپ و زنگ زدگی سرپیچ و قسمت های اتصال دهنده چراغ میشود.

نوع سرپیچ 

نوع سرپیچ لامپ ها نیز بسیار مهم هست ، چنانچه از مواد باکیفیت ساخته نشده باشد با گرم شدن لامپ،سرپیچ ذوب شده و منجر به آتش سوزی میشود.

کدام چراغ جلو بهترین گزینه برای من است؟

چراغ جلو پژو پرشیا ایساکو

در انتخاب بهترین لامپ برای خودروتان، بایستی به عوامل مختلفی دقت نمایید. عواملی نظیر نور، سطح روشنایی، تیز بودن نور و رنگ نور، از جمله المان هایی میباشند که در مورد چراغ مهم است. قیمت کاربری لامپی که میخواهید بخرید از اهمیت بالایی برخوردار است. به عنوان مثال خودرو شما جک است و میخواهید چراغ رنگی که جزو لوازم یدکی لوکس به حساب میآید خریداری نمایید؛ باید به مدل ماشین نیز دقت نمایید.
کاسه و لنز چراغ جلو خودرو نیز مهم است زیرا این اقلام تعیین میکند که چراغ با خودرو شما سازگاری دارد یا نه.


انواع چراغ های جلو خودرویی از لحاظ رنگ

چراغ جلو تیبا بدون موتور مدرن

چراغ های جلو خودرویی را میتوان با توجه به رنگ نورشان تقسیم بندی کرد. این تقسیم بندی شامل موارد زیر است.

نور زرد رنگ

استانداردترین نوع چراغ جلو خودرو، لامپ هایی میباشند که دارای نور زرد رنگ هست. اغلب خودرو ها از لامپ هایی با نور زرد استفاده میکنند

نور سفید رنگ

نور سفید رنگ برای استفاده از چراغ های جلو خودرویی مناسب نیست زیرا این لامپ ها نور کمی داشته و سبب اذیت چشمان سایر راننده ها میشود.

نور چهار فصل 

لامپ های نور چهار فصل، نوری پررنگ تر و قوی تر از لامپ های معمولی دارند. در هر نوع شرایط جوی و منطقه جغرافیایی ، میتوانید از چراغ هایی که دارای نور چهار فصل میباشند، استفاده نمایید.

نور هفت رنگ 

چراغ هایی که دارای نور هفت رنگ میباشند ، زیبایی بیشتری از لامپ های معمولی دارند و توجه داشته باشید این لامپ ها استاندارد نبوده و منجر میشود خودرو شما جریمه شوند.

نور Laser Night Breaker

چراغ های جلو خودرویی با نور Night Breaker Laser ، 130 درصد بیشتر از لامپ های معمولی نور داشته و پرتاب نور این نوع چراغ ها ، 40 متر میباشد. بدیهی است که این نوع لامپ ها نسبت به لامپ های معمولی ، گرمای بیشتری تولید میکند.


قیمت چراغ جلو خودرویی

چنانچه قصد دارید چراغ جلو خودرو خود را تعویض نمایید میتوانید از وبسایت بازرگانی راد، آن را با بهترین کیفیت و قیمت کاملا رقابتی خریداری نمایید . قیمت انواع چراغ های جلو خودرویی در وبسایت ما موجود بوده و بازرگانی راد ، ارائه دنده انواع لوازم یدکی خودروهای داخلی و خارجی ، بزرگترین هایپرمارکت آنلاین قطعات خودرو در ایران میباشد. 


سخن پایانی 

ضمن تشکر و قدردانی از مطالعه مقاله فوق از قسمت آی تی گروه بازرگانی راد امیدواریم برای شما سروران مفید واقع شده باشد و به اندازه کافی توانسته باشیم اهمیت استفاده از چراغ جلو را برای شما بازگو نماییم ... چنانچه چراغ های جلو خودرو به هر دلیلی سوخت یا معیوب شد حتما بدون معطلی آن را تعویض نمایید . چراغ های جلو نقش بسیار مهمی در خودرو شما دارد . چراغ های جلو انواع مختلفی داشته که بسته به خودروتان ، میتوانید خریداری نمایید.


منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد
چراغ جلو خودرو |  همه چیز در مورد چراغ جلو خودرو
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 09 آذر 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
چراغ خطر خودرو | همه چیز در مورد چراغ خطر خودرویی
چراغ های خطر خودرویی در واقع همان چراغ های عقبی خودرو به رنگ قرمز میباشند که در هنگام ترمز گرفتن ، روشن میشوند در این مقاله از گروه آی تی وبسایت بازرگانی راد به بررسی اجمالی این چراغ های خودرویی میپردازیم تا انتها همراهمان باشید.