ما را دنبال کنید

مشکلات و نکات خودروهای موجود در ایران

Welcome!

This community is for professionals and enthusiasts of our products and services.
Share and discuss the best content and new marketing ideas, build your professional profile and become a better marketer together.

0

مشکلات و نکات خودرو پراید

تصویر پروفایل
انصراف
1 پاسخ
0
بهترین پاسخ

معرفی خودو پراید ۱۳۱

خودرو پراید بیش از همه جای دنیا در ایران معروف می باشد. این خودرو گذشته پر فراز و نشیبی داشته است تا بتواند در ایران تولید شود . پراید به عنوان یک خودرو اقتصادی معرفی می شود. در ادامه تلاش می کنیم در خصوص این خودرو اطلاعات بیشتری در اختیار شما بازدید کنندگان وب سایت رادسی ام (radcm.ir) قرار دهیم.

پراید نام یکی از محصولات شرکت کیا موتورز واقع در کره جنوبی می باشد که برای اولین بار خورو پراید را براساس سفارش شرکت فورد امریکا تولید شد و سپس توسط کمپانی مزدا ژاپن در سال 1987 تولید پراید شروع شد و در سالهای بعد و با توقف تولید آن در سال  2001 میلادی، انحصار تولید پراید به شرکت سایپا ایران  داده شد.  خودرو پراید در سال 1372  شمسی برای اولین بار  در ایران در دو مدل سدان و هاچ بک به ترتیب با نام های صبا و نسیم در بازار داخلی عرضه شد. در سال 1389 خودرو پراید صبا با یک فیس لیفت جدید و با نام پراید 131 به بازار عرضه شد که این خانواده در پنج تیپ با نام های ST، LX، SL، SX و EX عرضه شد. در ادامه مدل پراید ۱۳۱ را به نقد و بررسی خواهیم نشست.

خودرو پراید 131 که بسیار شبیه دیگر مدل های خانواده می باشد و تفاوتهای جزیی نسبت به دیگر مدل های خانواده پراید دارد، پراید ۱۳۱ ظاهر وفیس بسیار ساده و قدیمی و معمولی برخوردار است. پراید ۱۳۱ د در زمان نخستین ارایه به بازار داخلی نیز چهره ای از مدافتاده و نچندان جذابی داشت. یکی از ویژگی های خودرو پراید۱۳۱ ان است  که از آن می توان برای مصارف درون شهری ترجیحا بدون خانواده به خصوص در شهرهای شلوغ استفاده کرد، ابعاد کوچک خودرو پراید ۱۳۱باعث می شود  که زحمت پیدا کردن جای پارک برای ان آسان باشد. پراید ۱۳۱ وزن کم و ابعاد کوچک دارد و این امر باعث شده است که شتاب گیری و سرعت خودرو پراید ۱۳۱بالا باشد. 

نمای ظاهری خودرو پراید ۱۳۱

نمای رو به رو خودرو پراید 131 از دو قسمت افقی تشکیل شده که قسمت بالایی یک جلو پنجره ای بسیار باریک قرار دارد که دو چراغ اصلی در امتداد آن و در یک راستا تعبیه شده است. در قسمت پایین سپر بزرگ زمخت و برجسته مشکی از جنس پلاستیک رخ بنماید که نه تنها زیبایی به پراید 131 نبخشیده، بلکه بسیار قدیمی نیز جلوه می کند.

با بررسی نمای کناری خودرو پراید ۱۳۱، سادگی طراحی دوباره مشاهده می شود و فاقد هرگونه خلاقیت یا زیبایی است و تنها یک خط مشکی پلاستیکی- زه پلاستیکی که در مدل های جدید حذف شده است- روی درب ها مشاهده می کنیم و ابعاد کوچک پراید که در این بخش کاملا خود را نشان می دهد، گویای یک سدان قدیمی کوچک و جمع و جور است. در نمای عقب صندوق مستطیلی شکل با حالت باکسی و سپرهای مشکی بزرگ که در نمای رو به رو از آن گفتیم، نیز دیده می شود. چراغ های مربعی شکل در کنار لبه های برش خورده صندوق عقب، بر روی بدنه قرار دارد که گرافیک خاصی نیز ندارد. در کل انتظار زیادی از ظاهر و زیبایی پراید ۱۳۱ نباید داشت.

داخل کابین پراید ۱۳۱

با وارد شدن به داخل کابین خودرو پراید 131 با فضای کوچکی رو به رو می شویم که به خاطر طراحی ضعیف صورت گرفته برای ابعاد صندلی ها، فضا برای سرانشینان آنقدر هم بزرگ و جادار نیست. داشبورد خودرو پراید  ۱۳۱طراحی ساده و کسل کننده ای دارد و متریال به کار رفته در بیشتر قسمت ها از پلاستیک خشک و بی کیفیت است، جنس صندلی ها نیز پارچه ای می باشند

موتور پراید ۱۳۱

خودرو پراید 131 SX مجهز به یک پیشرانه 1.4 لیتری است که قادر است نیرویی معادل 63 اسب بخار در 5300 دور در دقیقه و 103 نیوتون متر تولید کند. نیوی تولید شده توسط موتور پراید ۱۳۱ از طریق یک جعبه دنده دستی 5 سرعته به چرخ های جلو منتقل نماید. شتاب صفر تا صد موتور پراید ۱۳۱ بسیار ضعیف بوده و 14 ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد. همچنین حداکثر سرعتی که می تواند به آن دست یابد 170 کیلومتر بر ساعت می باشد. مصرف سوخت این پیشرانه تنبل در سیکل ترکیبی 7 لیتر در هر صد کیلومتر می باشد که از نظر مصرف سوخت بنزین اقتصادی ارزیابی می شود

بررسی و نتیجه گیری در خصوص خرید پراید ۱۳۱

خودرو پراید 131 SX به عنوان یک خودرو اقتصادی از تجهیزات و امکانات ناچیزی برخوردار است که برخی از آنها شامل چراغ هشداردهنده عیب یاب موتور، چراغ های عقب مجهز به مه شکن به همراه چراغ سوم ترمز، چراغ های جلو با تنظیم زاویه نور، شیشه های جلو با تنظیم برقی، برف پاک کن جلو به همراه دور قابل تنظیم، آیینه های جانبی تاشونده با تنظیم دستی از داخل، تنظیم ارتفاع صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع جدید با کنترل دستی، غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم می باشد. در کل خودرو پراید ۱۳۱ یک خودرو معمولی از نظر امکانات و از نظر قیمتی یک خودورو نسبتا مناسب تلقی می شود.


تصویر پروفایل
انصراف