ما را دنبال کنید
عوامل موثر در قیمت آفتامات دینام پراید
قیمت آفتامات دینام پراید به کیفیت و ساختار آن بستگی دارد به همین دلیل برای این که قطعه ای باکیفیت تر داشته باشید بهتر است که کمی هزینه بیشتری کرده و این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید

قیمت آفتامات دینام پراید

دینام از اجزای مختلفی تشکیل شده است که هر کدام به طریقی وظیفه برق رسانی به قطعات خودرو را برعهده دارند. آفتامات یکی از اجزای اصلی دینام است که کاربرد بسیاری دارد. قیمت آفتامات دینام پراید به کیفیت و ساختار آن بستگی دارد به همین دلیل برای این که قطعه ای باکیفیت تر داشته باشید بهتر است که کمی هزینه بیشتری کرده و این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید. به طور کلی می توان گفت کیفیت، مواد به کار رفته، ابعاد، قدرت، جنس و ... از جمله عواملی است که بر روی قیمت این محصول تاثیر می گذارد. بازرگانی راد مفتخر است جهت اطلاع بیشتر شما عزیزان از آفتامات دینام و نحوه کارکردش اطلاعات جامع و کاملی را در اختیارتان قرار دهد.
آفتامات دینام پراید انژکتوری اچ پی سی

آفتامات دینام چیست؟

آفتامات خودرو که همه آن را با نام رگلاتور می شناسند، یکی از اجزای اصلی دینام است که وظیفه کنترل نمودن جریان الکتریکی ورودی آرمیچر را برعهده دارد. با توجه به این که مقدار توان الکتریکی ایجاد شده در استاتور بستگی به نیروی مغناطیسی آرمیچر دارد، رگلاتور با کنترل کردن جریان ورودی آرمیچر مستقیما بر بر روی توان خروجی دینام موثر است. در نتیجه می توان گفت که آفتامات دینام پراید به صورت مرتب خروجی دینام را چک می کند.

وظیفه آفتامات چیست؟

آفتامات یا رگلاتور جهت کنترل ولتاژ تولید شده و جریان مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد و بدین وسیله مانع از سوختن و صدمه دیدن مولد برق و مصرف کننده ها خواهد شد. این قطعه همچنین رابط بین باتری و دینام خودرو به شمار می رود. زمانی که دور موتور افزایش می یابد، ولتاژ برق تولیدی در دینام نیز بالا می رود. این بالا رفتن در صورتی که بیش از حد مجاز باشد موجب سوختن دینام می گردد. در نتیجه در این میان رگلاتور قرار می گیرد تا با کنترل ولتاژ برق طول عمر دینام را افزایش دهد.

    مهم ترین کار آفتامات دینام پراید

آفتامات در دینام وظایف مهمی را برعهده دارد که عبارت است از:

  • کنترل ولتاژ خروجی دینام

  • اجازه شارژ به باتری سالم تخلیه شده

  • کنترل جریان تولیدی دینام

  • قطع عمل شارژ بعد از پر شدن باتری

  • جلوگیری از تخلیه جریان باتری موجود در دینام در زمان خاموشی موتور

ساختمان آفتامات پراید

یکی از دلایلی که بر روی قیمت آفتامات دینام پراید تاثیر می گذارد، کیفیت اجزای به کار رفته در ساخت آفتامات دینام پراید می باشد. آفتامات ها از یک رله آهنی به همراه چندین سیم پیچ استفاده شده است. یک جفت پلاتین بر روی هسته تعیین شده که در زمان نرمال بسته می باشد. جریان مصرفی سیم اتصال بدنه خارجی و بالشتک های دینام از زغال مثبت گرفته شده است و پس از تغذیه به سمت قطب های رگلاتور می رود و در حالت نرمال که ولتاژ خروجی دینام ضعیف است و به وسیله پلاتین ها اتصال بدنه متصل می شود.

خرید آفتامات دینام پراید

برخی از افراد قیمت آفتامات دینام پراید را ملاک خرید خود قرار می دهند و توجهی به کیفیت این قطعه ندارند. در نتیجه پس از مدتی آفتامات خراب شده و به دینام خودرو نیز آسیب وارد می کند و هزینه بالایی را برای راننده به دنبال دارد. به همین دلیل در هنگام خرید آفتامات دینام پراید باید ابتدا کیفیت را ملاک خرید خود قرار دهید. همچنین آفتامات خریداری شده باید با دینام شما سازگاری داشته باشد. دینام ها بر اساس قدرت و توان در دسته های مختلفی قرار می گیرند. بنابراین نوع آفتامات و ویژگی های آن باید با دینام خودرو سازگاری داشته باشد. جهت استعلام قیمت آفتامات دینام پراید و کسب اطلاعات بیشتر در مورد این قطعه و خرید آفتامات مناسب برای دینام خودروی خود از طریق شماره های مندرج در سایت با کارشناسان راد تماس حاصل نمایید.
آفتامات دینام پراید کاربرات ( 2009-4A ) موبیلترون اصلA

خرابی آفتامات دینام پراید

آفتامات دینام پراید نیز مانند هر قطعه دیگری ممکن است به مرور خراب شود و آسیب ببیند. برای این که بتوانید خرابی این قطعه را تشخیص دهید بهتر است علائم و نشانه های خرابی آفتامات دینام را بشناسید. خرابی آفتامات دینام می تواند باعث از کار افتادن دینام شود و فرایند برق رسانی خودرو را با مشکل مواجه کند. در صورتی که احساس کردید آفتامات دینام خراب شده باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا به صورت تخصصی مشکل برطرف گردد.

علائم و نشانه های خرابی آفتامات دینام

خوشبختانه آفتامات دینام در هنگام خرابی علائم و نشانه هایی را از خود بر جای می گذارد. از جمله این نشانه ها عبارت است از:

    افزایش ولتاژ

باتری خودرو عادی می بایست در یک خودروی خاموش 6 تا 12 ولت را قرار دهد. این ولتاژ در خودروهای در حال کارکرد 2 ولتاژ بالاتر است. در صورتی که خروجی ولتاژ 16 ولت باشد، احتمالا تنظیم کننده ولتاژ ایرادی دارد. که این عدم تنظیم ولتاژ می تواند منجر به آسیب رساندن به اجزای الکتریکی خودرو شود. در این حالت معمولا چراغ های عقب و یا جلوی خودرو سریع تر می سوزد.

    خاموش شدن چراغ پشت آمپر

آمپر خودرو برای نمایش مشخصات دارای چراغ است و هنگامی که این چراغ خاموش شود، این معنی را می دهد که در ولتاژ برق خودرو مشکلی به وجود آمده است. در این حالت خودروی شما نیز روشن نخواهد شد. البته رانندگی با خودرو بدون روشن شدن چراغ آمپر و عدم مشاهده اطلاعات کار اشتباهی است.

    افت ناگهانی ولتاژ

در صورتی که آفتامات خودرو نتواند به درستی ولتاژ خودرو را تنظیم کند، به بسیاری از قطعات خودرو همچون پمپ بنزین آسیب می رساند. حتی در برخی موارد نیز با افزایش سرعت خودرو تغییری در شماره کیلومتر شمار مشاهده نخواهید کرد. بنابراین در این حالت می توانید به این نتیجه برسید که آفتامات خودرو خراب است.

    چشمک زدن چراغ خودرو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام رانندگی درشب متوجه چشمک زدن چراغ خودروی خود شوید. در این حالت قطعا دینام شما خراب شده و آفتامات نمی تواند ولتاژ خروجی را به صورت صحیح تنظیم کند. البته این مشکل در برخی موارد ممکن است به دلیل خرابی باتری خودرو نیز اتفاق بیفتد.

    عدم کارکرد نور بالا

چراغ های جلو به صورت مستقیم تحت تاثیر ولتاژ خودرو می باشد. این چراغ ها برای کارکرد به ولتاژ بسیار بالایی نیاز دارد. بنابراین در صورتی که نور بالای خودرو به درستی کار نکند یکی از دلایل آن می تواند خرابی آفتامات دینام باشد زیرا ولتاژ به اندازه کافی به این قسمت نمی رسد.

    خالی شدن باتری

از دیگر نشانه های خرابی آفتامات دینام می توان به خالی شدن باتری اشاره کرد. تخلیه باتری به دلایل مختلفی ممکن است رخ دهد که یکی از دلایل آن ولتاژ نامناسب می باشد. در این حالت باید دینام و آفتامات را مورد بررسی قرار داده و در صورت خرابی آن را تعویض کرد.

پیشگیری از خرابی آفتامات دینام پراید

قیمت آفتامات دینام پراید هزینه بالایی دارد به همین دلیل برای این که هزینه تعمیرات این قطعه را کاهش دهید بهتر است از خرابی آن پیشگیری کنید. از جمله این راهکارها به شرح زیر می باشد:

  • فشردن پدال گاز و افزایش دور موتور خودرو

  • بازدید دوره ای تسمه دینام و تنظیم صحیح سفت و شل بودن آن

  • کاهش دور فن کولر

  • استفاده از باتری های با ظرفیت پایین
منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد
عوامل موثر در قیمت آفتامات دینام پراید
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 22 مهر 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
زمان تعویض لنت ترمز
هر راننده باید وضعیت سیستم ترمز ماشین خود را درک کرده و زمان تعویض لنت ترمز خود را به درستی ارزیابی کند.