ما را دنبال کنید
تسمه دینام L90 و همه چیز در مورد آن
تسمه دینام ال 90 یکی از قطعات بسیار کاربردی در این خودرو است که در صورت مشاهده هر گونه مشکلی باید این قطعه مورد بررسی قرار گیرد

تسمه دینام L90

تسمه دینام ال 90 یکی از قطعات بسیار کاربردی در این خودرو است که در صورت مشاهده هر گونه مشکلی باید این قطعه مورد بررسی قرار گیرد... در مقاله های پیشین به بررسی تخصصی تسمه دینام پراید پرداخته بودیم و هم اکنون به بررسی تخصصی تسمه دینام L90 میپردازیم .... با ما همراه باشید.

بررسی تخصصی تسمه دینام L90



تسمه دینام چیست؟ 

تسمه دینام یکی از قطعاتی است که چندین نقش در خودرو ایفا می کند. این قطعه می تواند بسیاری از کارکرد خودرو را بهبود بخشیده و اهمیت بسیاری دارد. تسمه پروانه یا همان تسمه دینام یکی از قطعاتی است که به دلیل اهمیت بسیار بالا، بازرگانی راد تصمیم گرفته در این مقاله توضیحات بیشتری را در خصوص کارکرد این قطعه و وظایف آن خدمت شما ارائه کند. تسمه دینام ال 90 یکی از قطعات بسیار کاربردی در این خودرو است که در صورت مشاهده هر گونه مشکلی باید این قطعه مورد بررسی قرار گیرد.

تسمه دینام ال 90 چیست؟

تسمه های دینام با توجه به نوع و مدل تعداد متفاوتی دارد ولی معمولا بیشتر از دو تسمه نیست. این قطعه به صورت چرخشی در خودرو کار می کند و وظایف بسیاری را برعهده دارد. یکی از اصلی ترین وظایف تسمه دینام در خودرو شارژ کردن باتری است به همین دلیل عدم وجود این قطعه در خودرو می تواند باعث افت کیفیت بسیاری از قطعات خودرو شود و نهایتا عدم کارکرد خودرو را به دنبال داشته باشد.

تسمه دینام ال 90 در کجا قرار دارد؟

هنگامی که شما کاپوت خودروی خود را بالا می زنید، به راحتی می توانید تسمه دینام را مشاهده کنید. این تسمه حول محوری در حال چرخش است و به خوبی می توانید با نحوه کار آن آشنا شوید. بنابراین به دلیل دسترسی آسان و راحت تسمه دینام، در صورت خرابی تشخیص آن راحت تر از سایر قطعات است.

وظیفه تسمه دینام ال 90

تسمه دینام ال 90 وظیفه مهمی را در خودرو برعهده دارد که یکی از این وظایف چرخاندن فرمان هیدرولیک، کمپرسور تهویه هوا و واتر پمپ است. هنگامی که شما استارت خودرو را می زنید، به سرعت و همزمان با روشن شدن موتور خودرو این قطعه شروع به چرخش می کند و سایر قطعات وابسته را نیز به چرخش در می آورد. یکی از وظایف مهم تسمه دینام این است که نیروی حرکتی موتور را تبدیل به نیروی الکتریکی می کند و بدین وسیله باعث شارژ شدن باتری خودرو و نهایتا برق رسانی اصولی و استاندارد به تمامی قطعات خودرو می شود. بنابراین همان طور که مشخص است این قطعه نقش مهمی را در خودرو برعهده دارد و در صورت هر گونه آسیب باید به سرعت مورد توجه قرار گیرد و به آن رسیدگی شود.

زمان تعویض تسمه دینام ال 90

یکی از مواردی که همواره باید به آن توجه شود، زمان تعویض تسمه دینام ال 90 است. با توجه به این که هر شرکتی برای ساخت تسمه دینام تولیدی خود از متریال و مواد اولیه مختلفی استفاده می کند، زمان تعویض تسمه دینام متفاوت است. بنابراین نمی توان زمان دقیقی را برای تعویض تسمه دینام در نظر گرفت. از جمله مواردی که به محض مواجه شدن با آن باید تسمه دینام خودرو را به سرعت تعویض کرد به شرح زیر می باشد:

با چرخش تسمه دینام ال 90 باتری خودرو شارژ می شود. بنابراین در صورتی که به هر دلیلی این قطعه ایرادی پیدا کند چراغ باتری پشت آمپر روشن شده و به شما اعلام می کند که زمان تعویض تسمه دینام خودرو فرا رسیده است.

پارگی تسمه دینام خودرو مانع از عدم گردش آب در موتور شده و بدین طریق حرارت آن افزایش می یابد و در صورتی که مورد توجه قرار نگیرد هزینه بسیار بالایی را برای خودرو به همراه دارد.

همچنین چنانچه این تسمه شل شود، کارکرد کولر به مشکل می خورد.

تسمه دینام خودرو تندر 90

علائم و نشانه های خرابی تسمه دینام ال 90

تسمه دینام هنگامی که با مشکلی مواجه شود، قطعا علائم و نشانه هایی دارد. بنابراین برای این که به موقع بتوانید خرابی این قطعه را تشخیص دهید باید نشانه ها را مورد بررسی قرار دهید. از جمله این علائم عبارت است از:

داغ کردن موتور خودرو و افزایش دور آن

هنگامی که خودرو روشن شده و شروع به حرکت می کند، حرارت بسیاری در اطراف آن ایجاد می شود. با بالا رفتن دور موتور بدون هیچ علت توجیه کننده ای باید تسمه دینام چک گردد. در صورتی که به این مشکل بی توجهی شود، حرارت موتور خودرو افزایش یافته و می تواند آسیب بالایی را به آن وارد نماید.

پاره شده تسمه دینام

یکی از مشکلات رایجی که بسیار در خودرو اتفاق می افتد، پاره شده تسمه دینام است. این مشکلی به راحتی قابل گذشتن نیست زیرا با اختلالی که در کارکرد خودرو ایجاد می نماید، راننده را مجبور به تعویض این قطعه می کند. همچنین در صورتی که علائمی همچون ریش ریش شدن و ترک را مشاهده کردید بهتر است پیش از پاره شدن آن را تعویض کنید.

صدای جیر جیر

در برخی موارد ممکن است در هنگام کار کردن خودرو صدای جیر جیر از کاپوت به گوشتان برسد. در این مواقع احتمال مشکل در تسمه دینام بیشتر از هر چیز دیگری است. بنابراین باید به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا شاید با سفت کردن تسمه بتوانید این مشکل را به راحتی و با هزینه کمتری برطرف نمایید.

عدم کارکرد کولر

شاید در برخی روزها متوجه شوید که کولر مانند سابق خنکی ندارد و نمی تواند جوابگوی نیاز شما باشد و یا حتی اصلا کار نمی کند. همان طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از وظایف تسمه دینام در کارکرد کولر است. در نتیجه با خرابی تسمه دینام احتمال خرابی کولر وجود دارد.

روشن شدن چراغ باتری

از دیگر وظایف تسمه دینام ال 90 شارژ کردن باتری خودرو است. بنابراین در برخی موارد ممکن است که در حین رانندگی متوجه شوید که چراغ باتری خودروی شما روشن شده است. در نتیجه در صورت مشاهده این چراغ باید در سریع ترین زمان ممکن به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

سفت شدن فرمان

سفت شدن فرمان خودرو به احتمال زیاد ناشی از پاره شده و یا تکان خوردن تسمه دینام خودرو است. در نتیجه در هنگام سفت شدن خودرو توصیه می شود که با مراجعه به یک تعمیرکار این مشکل را برطرف کنید.

طول عمر تسمه دینام ال 90 چقدر است؟

تسمه دینام خودروی ال 90 بر اساس برند و کیفیت آن دارای عمر مشخصی است. بنابراین نمی توان عمر و یا کارکرد دقیقی را برای این قطعه تعیین کنیم. برخی از تسمه دینام ها پس از طی 80 هزار کیلومتر عمرشان کاهش یافته و باید پیش از پاره شده آن تسمه دینام را تعویض نمایید.

قیمت تسمه دینام ال 90

یکی از سوالاتی که افراد در هنگام خرید تسمه دینام ال 90 بسیار مورد توجه قرار می دهند، قیمت این قطعه می باشد. برخی از افراد برای کاهش هزینه های خود از تسمه های ارزان قیمت و بی کیفیت استفاده می کنند. لازم است متذکر شویم که برای این که خوروی شما بهتر کار کند و تسمه عمر بیشتری داشته باشد، بهتر است کمی هزینه کرده و این محصول را با کیفیت بالاتری خریداری کنید. برای استعلام قیمت باکیفیت ترین تسمه دینام ال 90 با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

خرید تسمه دینام ال 90

با توجه به اهمیت تسمه دینام در کارکرد خودروی ال 90، توصیه می شود این قطعه را از مراکز معتبر خریداری کنید. بازرگانی راد یکی از معتبرترین مراکز فروش انواع قطعات خودرو در ایران است و شما با خرید تسمه دینام ال 90 از این فروشگاه می توانید کیفیت را برای خودروی خود به ارمغان بیاورید. جهت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

 منبع : گروه آی تی بازرگانی راد

تسمه دینام L90 و همه چیز در مورد آن
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 10 شهریور 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
بررسی تخصصی تسمه دینام پژو 206 | ساختار و طول عمر
تسمه دینام 206 دارای ساختاری بسیار ساده است و هر فرد می تواند خرابی و یا سلامت آن را تشخیص دهد