ما را دنبال کنید
سواستفاده های تعمیرکاران خودرو از مشتریان در هنگام مراجعه
برخی از تعمیرکاران خودرو چنانچه متوجه شوند شما اطلاعاتی کافی در مورد خودرو و نحوه نگهداری ندارید سو استفاده کرده و دروغ های زیادی میگویند.

سواستفاده های تعمیرکاران خودرو از مشتریان در هنگام مراجعه

 اگر شما مالک خودرو هستید مسلما بارها به تعمیرگاه های مکانیکی مختلف مراجعه کرده اید. برخی از تعمیرکاران ، نهایت تلاش کرده و با تمامی توان خود برای حل مشکلتان میپردازند اما در مقابل متاسفانه برخی تعمیرکاران خودرو چنانچه متوجه شوند شما اطلاعات کافی از خودرو و قطعات و نحوه مراقبت از آن ندارید سو استفاده هایی کرده و دروغ های زیادی میگویند تا پول بیشتری از شما گرفته و یا خود را توجیه نمایند.

متاسفانه اغلب افراد نیز دروغ های این تعمیرکاران را باورکرده و همین زود باوری نیز منجر شده متحمل هزینه های گزاف جهت تعمیر خودرو خود شوید. اما جای نگرانی نیست و ما در این مقاله از وبسایت بازرگانی راد فهرستی از چیزهایی که بایستی در هنگام مراجعه به تعمیرگاه بایستی توجه کنید ، میپردازیم ... تا انتها همراهمان باشید.

سواستفاده های تعمیرکاران خودرو از مشتریان در هنگام مراجعه

دنبال فاکتور ترس باشید

هنگامی که یک تعمیرکار میگوید ( من اگر جای شما بودم این خودرو را یک متر هم تکان نمیدادم ) یا از دیگر تکنیک ها جهت ترساندن شما استفاده میکنند ، مطمئن باشید که او قصد دارد شما را از ترک کردن تعمیرگاه منصرف نماید و این تکنیک نیز به خوبی بر روی شما تاثیر خواهد گذاشت. این نکته را فراموش نکنید اتومبیل شما در هر صورت شما را به تعمیرگاه رسانده پس مطمئنا هم در بدترین حالت ممکن نیز میتواند شما را تا تعمیرگاه بعدی برساند.


به دنبال مدارک و گواهینامه های کاری معتبر بگردید 

در یک تعمیرگاه معتبر همیشه بایستی گواهی نامه یا مدارک معتبری از سازمان دولتی یا مراکز تخصصی و فنی داشته باشد که صلاحیت آن ها برای انجام تعمیرات تخصصی خودرو را تایید کرده باشند. وجود این گواهی نامه ها منجر خواهد شد به آن مرکز اطمینان داشته باشید و یا مطمئن شوید صاحب تعمیرگاه ، اعتبار لازم برای تعمیر خودرو شما را داشته باشد. چنانچه به تعمیرگاهی مراجعه نمودید و دیدید فاقد چنین گواهی نامه هاییست ، علت را جویا شوید.


سوالاتی در مورد کسب و کارشان بپرسید 

از آن ها سوال بپرسید که چه مدت است در این کسب و کار فعالیت دارند و از آن ها در مورد انتخاب های دیگری که در مورد تعمیر خودروتان دارید سوال نمائید. در مورد تجهیزات و لوازم یدکی از آن ها سوال نمائید . از سپردن اتومبیلتان به تعمیرکارانی که ادعا دارند به تجهیزات پیشرفته نیاز ندارند خودداری نموده . نگران این موضوع نباشید تا جایی که میدانید سوال بپرسید . یک تعمیرکار ماهر و متخصص و حرفه ای دارای صلاحیت کافی پاسخگویی برای شما خواهد داشت و از پاسخ دادن به سوالات شما طفره نخواهد رفت.


همه چیز را مکتوب نمایید 

از تعمیرکار خود بخواهید تمامی هزینه های تعمیر را به صورت مکتوب و ریز برای شما محاسبه نماید . فراموش نکنید در مورد گارانتی نیز از آن سوال نمائید . یک تعمیرکار حرفه ای و خوشنام هیچ وقت کار خود را زیر سوال نمیبرد و نتیجه کار خود را تضمین میکند.


از دوباره کاری خودداری نمایید

چنانچه تعمیرکار بخواهد هزینه دو کار جداگانه از شما دریافت نماید از او بخواهید به شما بگوید مدت زمان انجام کل کار تعمیرات چقدر خواهد بود . برخی از تعمیرکاران هزینه دو کار تعمیراتی جداگانه را از شما میخواهد حتی اگر آن دوکار به طور همزمان انجام شده باشد.


از آن ها درخواست نمایید قطعات قدیمی را به شما پس دهند. 

ممکن است این اقدام بیهوده و سبک مغزانه به نظر بیاید اما پس گرفتن قطعات قبلی و فرسوده بدین معناست که واقعا قطعاتی که تعمیرکار ادعا میکنند آن ها را عوض کردند تعویض شده و نکته مهمتر این که خواهید فهمید آیا آن قطعات نیاز به تعویض هستند یا نه .


جواب " نه " را به عنوان جواب قبول نکنید.

شما باید دائما مراقب باشید به عنوان مثال چراغ هشدار خودرو نباید در هیچ شرایطی روشن بماند. چنانچه تعمیرکاری به شما گفت که روشن بودن این چراغ اهمیتی ندارد اصلا حرف آن را نپذیرید و به دنبال علت روشن بودن آن چراغ باشید و اگر اصرار نمود به یک تعمیرگاه دیگر مراجعه نمایید.


همه چیز را بدون تحقیق نپذیرید

چنانچه تعمیرکاران ادعا میکنند برخی تعمیرات ضروری مانند تعویض شمع و درب رادیاتور و سایر قطعات را انجام داده اند اما پیشنهاد میشود قبل از اقدام به این تعویض های گاه و بی گاه ، کتابچه راهنمای خود را مطالعه نمایید در این صورت متوجه خواهید شد تعویض این قطعه ضروری نبوده و بایستی این قطعات مدت زمان بیشتری روی خودرو شما کار میکردند.

سواستفاده های تعمیرکاران خودرو از مشتریان در هنگام مراجعه
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 05 بهمن 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
بررسی علل لرزش دنده خودرو
علت لرزش دنده خودرو چیست؟ سوالیست که امکان دارد برای هر راننده ای اتفاق بیفتد در این مقاله میخواهیم به بررسی این سوال بپردازیم ... تا انتها همراهمان باشید .