ما را دنبال کنید
شیشه جلو خودرو | نکات مربوطه مراقبت از شیشه جلو
نگهداری صحیح از شیشه جلو اتومبیل بخش مهمی از نگهداری خودرو میباشد شیشه جلو خودرو شما ، شما را در برابر دنیای بیرون محافظت میکند.

شیشه جلو خودرو | نکات مربوطه مراقبت از شیشه جلو 

نگهداری صحیح از شیشه جلو اتومبیل بخش مهمی از نگهداری خودرو میباشد شیشه جلو خودرو شما ، شما را در برابر دنیای بیرون محافظت میکند و با محافظت از آن و نگهداری صحیح میتوانید این لطف را جبران نمایید. در این مقاله از گروه آی تی وبسایت بازرگانی راد به بررسی چند نکته جهت مراقبت از شیشه جلو خودرو فراهم کرده ایم ... تا انتها همراهمان باشید.

شیشه جلو خودرو | نکات مربوطه مراقبت از شیشه جلو

نکات مربوطه مراقبت از شیشه جلو

نظافت عمومی شیشه جلو خودرو

یکی از رایج ترین اقداماتی که بایستی جهت مراقبت از شیشه جلو خودرو خود انجام دهید این است که شما گاهی ( هر از چند مدتی ) آن را به خوبی تمیز نمایید. تمیز کردن کثیفی ها و برطرف نمودن اشکلات روی شیشه جلو علاوه بر این که باعث بهتر دیده شدن میشود و در ثانی به شما کمک میکند واضح تر ببینید و نهایتا این اقدامتان میتواند عمر شیشه جلو را افزایش دهد. فراموش نکنید ذرات کوچک باقی مانده بر روی شیشه جلو خودرو شما میتواند شیشه را خراش دهند و احتمال ترک خوردن را افزایش دهند. توصیه میشود از شیشه پاک کن استفاده نمایید تا شیشه جلو خودرو تان بدون اشکال و همواره تمیز باقی بماند.

تعویض برف پاک کن های شیشه جلو خودرو

برف پاک کن ها بایستی حداقل سالی یکبار تعویض شوند. چنانچه مسافت های طولانی را رانندگی میکنید یا خودرو شما برای مدت طولانی در گرما قرار دارد ، پیشنهاد میشود سالی دو بار برف پاک کن ها را تعویض نمایید. زیرا در این صورت یکپارچگی آن ها بهم میخورد و سریعتر خراب میشود . هرچقدر برف پاک کن شما کیفیت بالاتری داشته باشد کارکرد بهتری دارد.

به هیچ وجه اجازه ندهید شیشه پاک کن خشک شود

صدها شیشه شوی وجود دارد که میتوانید از آن ها جهت شفاف سازی شیشه جلو خود استفاده نمایید. اما استفاده از هر شیشه شوی ای بر روی شیشه و اجازه دادن به باقی ماندن آن و خشک شدن اش ایده مناسبی نیست. احتمالا سپر شما را با بقایای موادی که سطح را میپوشاند و امکانش هست به مایعات صمغی تبدیل شود ، ترکیب شده و به سختی جدا خواهد شد. بخشی از شیشه جلو خودرو را که در حال تمیز کردن کردن هستید اسپری نمایید، تمامی پاک کننده را پاک نموده و به قسمت بعدی بروید. پیشنهاد میشود شیشه جلو خود را در سایه شست و شو نمایید.

برف پاک کن های خود را رها نکنید

چنانچه برف پاک کن ها را در حالت عمودی قرار میدهید تا زیر آن را تمیز کنید یا بدلیل بارش برف ، به هیچ وجه اجازه ندهید محکم به شیشه برخورد کند. ضربه میتواند شیشه جلو شما را ترک دهد لذا برای سلامت برف پاک کن شما خوب نیست. بعد از تمیزکردن قسمت زیر آن ها را به آرامی پایین بیاورید.

درب های خودرو خود را محکم نبندید

هنگامی که همه شیشه ها بالا هستند و شما درب ماشینتان را بهم میکوبید. فشاری در کابین خودرو ایجاد میشود که به بیرون فشار می آورد . انجام این کار میتواند شیشه جلو شما را بشکند و چنانچه سلامت آن به خطر افتاده با این ضربه میشکند . لذا پیشنهاد میشود ملایم رفتار کنید.

تعمیر شیشه جلو خود را به حرفه ای ها بسپارید.

اگر متوجه شکافی در شیشه جلو اتومبیل خود شدید حتما در اسرع وقت آن را پیگیری نمایید. هر چه بیشتر با شیشه ترک خورده رانندگی نمایید بیشتر در معرض خطر قرار میگیرد . هنگامی که صحبت از تعویض شیشه جلو میشود این کار را دست متخصصان این حوزه بسپارید مگر این که در تعویض آن ها مهارت و تبهری داشته باشید. آن ها با بکارگیری از ابزار و تبهری که دارند مطمئن میشوند که کار بار اول به درستی انجام شده است. چنانچه به درستی تعویض انجام نشود امکان دارد مجبور شوید برای بار دوم هزینه کنید . 

سخن پایانی

تمامی این نکات را در روال مراقبت از خودرو خود بکار ببرید تا مطمئن شوید که از شیشه جلو خود به درستی نگهداری میکنید. فراموش نکنید شیشه جلو خودرو شما تنها شی ایست که بین شما و حشرات و سنگ هایی که در جاده به سمت شما پرواز میکند قرار دارد.

شیشه جلو خودرو | نکات مربوطه مراقبت از شیشه جلو
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 10 بهمن 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
راهنمای خارج کردن سوئیچ خودرو گیر کرده در استارتر
چنانچه در حین پارک خودرو متوجه شدید سوئیچ خودروتان در استارتر گیر کرده ، نگران این موضوع نباشید این مشکل امکان دارد برای هر کسی رخ دهد و شما با چند ترفند ساده میتوانید آن را خارج نمایید.