ما را دنبال کنید
ارزان ترین قیمت خرید دینام خودرو
دینام خودرو قیمت های مختلفی دارند ولی بسیاری از افراد به دنبال ارزان ترین قیمت خرید دینام خودرو می باشند.

ارزان ترین قیمت خرید دینام خودرو 

دینام خودرو قیمت های مختلفی دارند ولی بسیاری از افراد به دنبال ارزان ترین قیمت خرید دینام خودرو می باشند. دینام خودرو قطعه ای حساس است که کارکردی بسیار متفاوت دارد. برای این که به خوبی بتوانید قیمت دینام ها را تشخیص دهید ابتدا می بایست با انواع دینام خودرو و نحوه کارکرد آن ها آشنا شوید. با توجه به اهمیت بسیار دینام ها در خودرو بهتر است به میزان کیفیت و استاندارد این قطعه توجه کنید و محصول مورد نیاز خود را از نمایندگی های مجاز و معتبر خریداری کنید.

باتری خودرو چیست؟

پیش از این که در خصوص دینام و کارکرد آن صحبت کنیم بهتر است که با باتری خودرو آشنا شوید. در زمان روشن شدن خودرو باید برق رسانی به قطعات خودرو صورت گیرد. تمامی افرادی که تخصصی بر روی مسائل فنی ندارند قطعا گمان می کنند که این برق از باتری تامین می شود. ولی حقیقت این است که برق مورد نیاز برای خودرو از طریق دینام تامین می گردد. بنابراین این دینام است که در صورت خرابی باعث می شود که خودرو روشن نشود.

دینام چیست؟
ارزان ترین قیمت خرید دینام خودرو

دینام قطعه ای استوانه ای شکل است که در جلوی موتور قرار گرفته و برق مورد نیاز برای باتری خودرو را تامین می کند. این قطعه از اجزای مختلفی همچون روتور، تسمه دینام، استاتور، فولی و ... تشکیل شده است. برای این که دینام بتواند به خوبی کار کند باید تمامی این قطعات با یکدیگر هماهنگ باشند. دینام ها عملکرد مهمی دارند و در صورتی که به هر دلیلی با مشکل مواجه شوند در کارکرد سایر قطعات اختلال ایجاد شده و خودرو نمی تواند کار کند.

وظیفه دینام چیست؟

دینام در هنگام روشن شدن و حرکت به صورت مکرر باتری را شارژ می کند. برای این کار نیاز است که انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی تبدیل شود. در این حالت قطعه ای به نام تسمه دینام مورد استفاده قرار می گیرد. تسمه دینام یکی از اجزای دینام است که به موتور خودرو متصل بوده و با روشن شدن موتور این تبدیل صورت می گیرد. بنابراین بدیهی است که با خراب شدن دینام باتری مجدد شارژ نشده و از این رو نمی تواند به تمامی قطعات خودرو برق رسانی انجام دهد.

اجزای اصلی دینام ها

دینام برای این که بتواند برق رسانی را انجام دهد باید پروسه های مختلفی را طی کند. برای این کار اجزای مختلفی در داخل دینام وجود دارد تا این کار بدرستی صورت گیرد. از جمله اصلی ترین اجزای دینام ها عبارت است از:

استاتور: بالشتک یا استاتور از دو بخش هسته و سیم پیچ ساخته شده است.

آفتامات: رگلاتور یا آفتامات بر جریان ورودی برق آرمیچرها نظارت می کند. در اصل این قطعه جریان ورودی آرمیچرها را کنترل کرده و بدین وسیله تاثیرات خود را بر روی توان خروجی دینام می گذارد.

روتور: روتور که با نام آرمیچر شناخته می شود، قلب اصلی دینام به شمار می رود. این قطعه وظیفه دارد انرژی مغناطیسی مورد نیاز برای دینام را تامین کند.

دیود: دیودها وظیفه دارند جریان میان باتری و دینام را یک سو سازی کنند.

جاروبک: جهت برقراری ارتباط الکتریکی با موتور دینام تعدادی جاروبک مورد استفاده قرار گرفته است.

پوسته: تمامی اجزای دینام برای محافظت در داخل پوششی از جنس آلومینیوم قرار می گیرند. این پوشش حرارت را منتقل کرده و نمی گذارد دینام بیش از حد داغ شود.

خرید دینام ارزان خودرو

برای این که ارزان ترین قیمت خرید دینام خودرو را تجربه کنید باید به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. شرکت بازرگانی راد یکی از فروشگاه های بسیار معتبر در زمینه فروش انواع دینام برای خودرو است و با ارائه دینام های اصل و باکیفیت توانسته رضایت بسیاری از مشتریان را به خود جلب نماید. جهت سفارش باکیفیت ترین دینام از بازرگانی راد، با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

خرابی دینام ارزان خودرو

تا این قسمت از مقاله با دینام و کارکرد آن آشنا شدید، حال در این بخش قصد داریم در خصوص خرابی دینام و علائم آن صحبت کنیم:

صدای جیرجیر در کاپوت

تراز نبودن فولی دینام به مرور باعث پوسیدگی و فرسودگی یاتاقان ها و بوش ها می شود و از این رو شما صدایی را در قسمت دینام می شنوید. همچنین شل شدن تسمه دینام نیز از دیگر دلایل صدای جیر جیر در خودرو به شمار می رود.

بوی سیم سوخته

هنگامی که فولی دچار اصطکاک شود، تسمه ها داغ شده و بویی شبیه به لاستیک سوخته و یا سیم سوخته استشمام خواهد شد. جریان برق از دینام به سایر قطعات به وسیله سیم پیچی های موجود در آن صورت می گیرد. بنابراین با خرابی و اتصال هر یک از این سیم ها انتقال برق با نوسان انجام می پذیرد و بوی ایجاد شده افزایش می یابد.

شل شدن و یا پوسیدگی تسمه دینام

تسمه دینام در خودرو وظیفه دارد که نیروی موتور را دریافت کرده و وارد دینام کند. این تسمه باید به صورت مرتب مورد بررسی قرار گیرد تا هر گونه شل شدن و یا پوسیدگی در تسمه دینام برطرف شده و بدین وسیله دینام بتواند به صورت صحیح کار کند.

خوابیدن باتری

همان طور که گفتیم دینام خودرو وظیفه دارد تا زمانی که خودرو روشن است و شروع به حرکت می کند، باتری را شارژ کند. بنابراین در صورت خرابی دینام باتری نمی تواند به خوبی شارژ شود و در نتیجه با استارت زدن باتری تخلیه می شود و خودرو روشن نخواهد شد.

کم نور شدن چراغ ها

چراغ های خودرو نیروی خود را از دینام دریافت می کند. بنابراین هنگامی که نیروی دینام کاهش یابد، نور چراغ دچار نوسان می شود. بنابراین در صورتی که هنگام حرکت خودرو متوجه نوسان در نور چراغ ها شدید کولر و یا سایر قطعاتی که از نیروی برق دینام استفاده می کند را قطع کنید تا به خوبی شارژ باتری تامین گردد.

روشن شدن چراغ باتری

در دینام خودرو قطعه ای به نام چراغ هشدار دهنده وجود دارد. این چراغ به کیلومتر شمار خودرو متصل می باشد و در صورتی که دینام خودرو نتواند به خوبی برق رسانی را تامین کند برق موجود در پشت آمپر روشن شده و به شما هشدار می دهد که باید این قطعه تعویض گردد.

پیشگیری از خرابی دینام 

دینام ارزان خودرو ممکن است پس از طی مدت زمان خاصی خراب شده و نیاز به تعویض پیدا کند. برای این که از خرابی دینام پیشگیری کنید و زمان خرابی آن را به تعویق بیاندازید باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • از باتری های با ظرفیت بالا استفاده کنید.

  • تا جای امکان دور فن کولر را بر روی پایین ترین درجه بگذارید.

  • به صورت مرتب شل و سفت بودن دینام خودروی خود را مورد بررسی قرار دهید.

  • از ریختن آب به صورت مستقیم بر روی دینام خودرو جلوگیری کنید.

  • در زمان های غیرضروری چراغ های خودروی خود را خاموش نمایید.

زمان تعویض تسمه دینام

تسمه دینام یکی از قطعات اصلی دینام است که نقش کنترل کردن خروجی این قطعه را برعهده دارد. در صورتی که دینام به هر دلیلی خراب شود خود را با علائمی همچون ترک، پاره شدن، ریش ریش شدن و یا صدای جیر جیرب نشان می دهد. در این موقع شما باید پیش از آسیب رسیدن به دینام این قطعه را تعویض کنید تا هزینه های تعمیر شما کاهش یابد.

 منبع : گروه آی تی بازرگانی راد    

ارزان ترین قیمت خرید دینام خودرو
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 29 شهریور 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
راهنمای خرید ارزان ترین و با کیفیت ترین گیربکس خودرو
در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما در خصوص خرید ارزان گیربکس خودرو عنوان کنیم تا شما بتوانید با پایین ترین قیمت گیربکس مورد نیاز خود را خریداری نمایید.