ما را دنبال کنید
راهنمای خرید ارزان ترین و با کیفیت ترین گیربکس خودرو
در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما در خصوص خرید ارزان گیربکس خودرو عنوان کنیم تا شما بتوانید با پایین ترین قیمت گیربکس مورد نیاز خود را خریداری نمایید.

خرید ارزان گیربکس خودرو


خرید ارزان گیربکس خودرو


در این مقاله قصد داریم نکاتی را به شما در خصوص خرید ارزان گیربکس خودرو عنوان کنیم تا شما بتوانید با پایین ترین قیمت ، گیربکس مورد نیاز خود را خریداری نمایید.گیربکس خودرو به قطعه ای با اجزای متعدد گفته می شود که وظیفه دارد دور موتور را تنظیم کند و باعث منتقل کردن نیرو به چرخ ها می شود. همچنین این قطعه سرعت خودرو را کم و یا زیاد خواهد کرد. در واقع می توان گفت گیربکس ها از قطعاتی همچون یاتاقان، جعبه زنجیر، تسمه و چرخ دنده ها تشکیل شده است. گیربکس ها یکی از قطعات گران است و در صورت خرابی باید هزینه بالایی بابت آن پرداخت گردد.

آشنایی با انواع گیربکس ارزان خودرو

گیربکس خودرو بر اساس نوع کارکرد و خودروی شما به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم بندی می شود. این گیربکس ها هر کدام به صورت مختلفی کار می کند که در ادامه به صورت کامل توضیح خواهیم داد.

گیربکس دستی خودرو: گیربکس های دستی همان طور که از نامشان مشخص است، گونه ای از گیربکس ها هستند که دنده های آن به صورت دستی تنظیم می شود و با بهره گیری از آن می توانید سرعت را کم و یا زیاد کرد. نحوه کار این نوع گیربکس ها بدین صورت است که برای تعویض دنده باید ابتدا پای خود را بر روی کلاچ فشار داده و سپس دنده مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

با این کار هیچ فشاری به خودرو شما وارد نخواهد شد. گیربکس های دستی در دسته ارزان ترین گیربکس های خودرو قرار دارد و شما با خرید این گیربکس ها می توانید کارکرد خودروی خود را بهبود بخشیده و هزینه های تعویض گیربکس خودروی خودر ا کاهش دهید.

گیربکس اتوماتیک: خودروهای مدرن و پیشرفته امروزی برای کارکرد راحت تر از گیربکس های اتوماتیک استفاده می کنند. این گیربکس ها نیازی به تعویض دنده به صورت دستی نداشته و تنها با قرار دادن گیربکس بر روی حالت اتوماتیک، خودرو خود به صورت استاندارد سرعت را کم و یا زیاد می کند. همان طور که گیربکس های دستی قیمت ارزان تری دارند، قیمت گیربکس های اتوماتیک نیز نسبت به این گیربکس ها بالاتر است. بر روی گیربکس های اتوماتیک کلمات مختلفی درج شده و با قرارگیری دنده بر روی آن می توان سرعت خودرو را بر روی حالت های مختلفی قرار داد.

قیمت گیربکس خودرو ارزان 

گیربکس ها بر اساس شرکت سازنده و مواد اولیه به کار رفته در ساخت آن ها، قیمت های متفاوتی دارند. با این وجود با توجه به اهمیت گیربکس ها بر روی کارکرد خودرو و سرعت تنظیم سرعت آن ها بهتر است برای خرید گیربکس ها قیمت بیشتری پرداخت کرده و از خرید گیربکس های ارزان قیمت خودداری کنید.

 زیرا گیربکس ها عامل اصلی حرکت خودرو هستند و خرید گیربکس های ارزان قیمت و بی کیفیت ممکن است باعث افت کارکرد خودرو شود. گروه بازرگانی راد ارائه کننده بهترین و باکیفیت ترین گیربکس خودرو است و تمامی گیربکس ها را به صورت مستقیم و بدون واسطه به دست مشتریان می رسانند به همین دلیل قطعات موجود در این فروشگاه قیمت مناسبی دارند. جهت سفارش انواع گیربکس های باکیفیت تنها کافیست با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

خرید ارزان روغن گیربکس خودرو

روغن گیربکس مایعی تیره رنگ است که بر روی قطعات متحرک ریخته و از ایجاد اصطکاک بین قطعات جلوگیری می کند. روغن که به آن واسکازین نیز می گویند، باید به صورت دوره ای تعویض شوند تا به خوبی عمر گیربکس را افزایش دهند.

برای این که کارکرد گیربکس خود را بهبود بخشید، باید در هنگام خرید روغن گیربکس کیفیت آن را اصلی ترین ملاک خرید خود قرار دهید. جهت خرید مرغوب ترین و ارزان ترین روغن گیربکس با فروشگاه راد تماس گرفته و روغن مورد نظر خود را خریداری کنید.

اجزای گیربکس خودرو

گیربکس خودرو از اجزا و قطعات مختلفی تشکیل شده اند. بنابراین جنس و کیفیت گیربکس ها بر روی کارکرد آن تاثیر بسیاری دارد. هر چه اجزای گیربکس ها ارزان تر باشد، می توانید این قطعه را با مناسب ترین قیمت تهیه کنید. از جمله مهم ترین اجزای گیربکس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوسته گیربکس: این قطعه از جنس چدن ساخته می شود و قطعاتی همچون یاتاقان ها و چرخ دنده ها در داخل آن قرار می گیرند. پوسته گیربکس باید به گونه ای طراحی و ساخته شود تا بتواند در برابر حرارت و ضربه از خود مقاومت نشان دهد.

شافت ورودی: شافت ورودی که با نام شافت کلاچ نیز شناخته می شود، محور محرک گیربکس به شمار می رود. این قطعه به شکل یکپارچه در بخش ورودی پوسته گیربکس به چرخدنده ها وصل بوده و به وسیله کلاچ با موتور ارتباط برقرار می کند.

شافت واسط: شافت واسط یا محور ریز مسئول منتقل کردن گشتاور از محور محرک به محور متحرک می باشد. بر روی این قطعه تعدادی چرخدنده قرار دارد. چرخدنده های موجود بر روی این شافت ها ابعاد گوناگونی دارند.

شافت خروجی: شافت خروجی که محور اصلی گیربکس است، از طریق یاتاقان ها و گیربکس ها با محور واسط مرتبط بوده و نیروی موجود را به سوی دیفرانسیل یا میل گاردان هدایت می نماید.

بیرینگ یا یاتاقان: یاتاقان ها در داخل دندانه های گیربکس قرار گرفته و با حرکت کشویی به سوی چرخدنده مورد نظر حرکت کرده و باعث توقف حرکت آن می شود.

دسته دنده: دسته دنده یکی از دیگر اجزای گیربکس های دستی است که با استفاده از آن می توان سرعت خودرو را تنظیم کرد. این اهرم در داخل کابین خودرو و در دسترس راننده قرار دارد.

میل ماهک: میل ماهک بین ماهک و دسته دنده نصب می شود و از طریق اهرم موجود در کابین کنترل می گردد. تعداد میل ماهک ها به تعداد دنده های گیربکس بستگی دارد.

کاسه نمد: یاتاقان ها از دیگر اجزای گیربکس ها هستند که بر روی قطعات متحرک گیربکس قرار گرفته و اجازه نمی دهد که گرد و غبار بر روی قطعات گیربکس نفوذ کرده و از خروج روغن نیز جلوگیری خواهد کرد.

چرخ دنده های گیربکس: چرخ دنده ها یکی از اصلی ترین قطعات موجود در گیربکس ها است که بدون آن گیربکس قادر به کار کردن نخواهد بود. این چرخ دنده ها هر کدام نماینده یکی از دنده های گیربکس بوده و با قرارگیری هر یک از آن ها بر روی دنده مخصوص، سرعت خودرو کاهش و یا افزایش می یابد و یا حتی به صورت معکوس حرکت می کند. در واقع محور گیربکس ها با استفاده از درگیری دنده ها با چرخ دنده مرتبط می شود. البته این موارد تنها یکی از وظایف چرخدنده های گیربکس است.

خرید ارزان قطعات گیربکس

همان طور که در بالا به شما توضیح دادیم، گیربکس ها از قطعات مختلفی تشکیل شده اند که هر کدام وظایف خاصی را در گیربکس برعهده دارند. قیمت هر یک از این اجزا و قطعات با یکدیگر متفاوت است. بازرگانی راد یکی از نمایندگی های مجاز فروش قطعات گیربکس در ایران بوده و شما می توانید باکیفیت ترین قطعات را از این فروشگاه تهیه نمایید. همچنین قطعات ارائه شده در این فروشگاه قیمت مناسبی دارند و شما می توانید تنها با یک تماس این قطعه را سفارش دهید. جهت اطلاع از قیمت هر یک از قطعات گیربکس و خرید ارزان گیربکس خودرو با کارشناسان راد تماس حاصل نمایید.

منبع : گروه آی تی بازرگانی راد  

راهنمای خرید ارزان ترین و با کیفیت ترین گیربکس خودرو
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 28 شهریور 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
همه چیز در مورد نشانه های خرابی دینام خودرو
در این مقاله از قسمت آی تی بازرگانی راد به نشانه های خرابی دینام خودرو و بررسی علل آن میپردازیم ... با ما همراه باشید .