ما را دنبال کنید
علت باز نشدن ایربگ خودروها
مهمترین علت عمل نکردن ایربگ را میتوان به عواملی مانند خراب بودن اجزای سیستم مانند کامپیوتر، سنسور ، حسگرو یا قطع شدن سیم کشی میان قطعات نام برد

علت باز نشدن ایربگ خودروها 

گاهی شنیده اید یا پیش آمده است که در هنگام تصادف ، ایربگ خودرو کار نکند و باز نشود. مهمترین علت عمل نکردن ایربگ را میتوان به عواملی مانند خراب بودن اجزای سیستم مانند کامپیوتر، سنسور ، حسگرو یا قطع شدن سیم کشی میان قطعات نام برد. البته چنانچه علت عمل نکردن ایربگ به دلیل عدم فعالسازی آن توسط خود راننده نباشد، میتوان علت را ناشی از خرابی قطعات سیستم ایربگ خودرو بیان کرد. در برخی موارد نیز میتوان علت را مواردی نظیر زاویه برخورد و شدت برخورد در تصادفات دانست که منجر به فعال شدن سنسورها و ارسال پالس به سیستم ایربگ نشده است. ما در این مقاله از وبسایت بازرگانی راد به بررسی دلایل عدم عملکرد ایربگ خودرو میپردازیم ... تا انتها همراهمان باشید.

علت باز نشدن ایربگ خودروها

دلایل عمده باز نشدن ایربگ خودرو 

به صورت کلی میتوان علل عدم عملکرد ایربگ خودرو را به موارد زیر دسته بندی نمود:

چگونگی برخورد خودرو در هنگام تصادفات 

بسته به نوع و چگونگی برخورد اتومبیل با مانع ، ممکن است کیسه هوا عمل نکند که غالبا مشکل بیشتر در هنگام چپ شدن ، ضربه از بغل و یا ضربه از عقب خودرو این اتفاق صورت میگیرد.

خرابی قطعات الکتریکی سیستم ایربگ خودرو 

وجود ایراد در قطعات موجود در سیستم ایربگ خودرو ، مانع رسیدن درست و به موقع سیگنال به قطعات سیستم کیسه هوا شده و گاها عملکرد بخشی از سیستم را از بین میبرد که منجر به عدم عملکرد ایربگ ها میشود.

وجود ایراد در سیستم تشخیص باز شدن کیسه هوا

امکان دارد همه چیز تا لحظه انفجار کیسه هوا درست پیش رود اما در لحظه انفجار به علل های مختلفی مانند ضعف سیستم احتراق ، منجر به عدم عملکرد ایربگ شود یا عدم تشخیص درست سنسورها و ندادن اطلاعات به موقع به سیستم ایربگ از دیگر عوامل بازنشدن به موقع ایربگ ها میباشد.

ایربگ سمند سورن سرنشین کروزعدم عملکرد ایربگ خوب یا بد ؟

کیسه هوا به همان میزان که برای سلامتی و ایمنی سرنشینان خودرو میتواند نقش بسیار مهم و حیاتی داشته باشد، میتواند در برخی موارد باعث آسیب و حتی در اندک موارد خاص باعث مرگ سرنشینان شود. کیسه های هوا برای اینکه بتوانند کارشان را درست انجام دهند بایستی با سرعت زیادی باز شوند و از تکان خوردن شدید راننده و سرنشین جلوگیری کند. به همین جهت و بخاطر سرعت و شدت پرتاب گاهی باعث کبودی در بدن و برخی موارد شکستگی را به همراه خواهد داشت.

به همین علت توصیه میشود بچه ها زیر 12 سال و خانم های باردار حتی الامکان در صندلی جلو اتومبیل قرار نگیرد تا ضربه های حاصل از ایربگ ، آن ها را با حادثه مواجه نکند. نبستن کمربند ایمنی و قرار گرفتن اشیا و حیوانات خانگی مابین شما و کیسه های هوا ، حتی وسیله ای مانند تلفن همراه میتواند منجر به آسیب های شدید و جدی شود. چنانچه مجبورید در صندلی جلو خودرو ، کودکتان را قرار دهید حتما کمربند ایمنی خود را ببندید حتی الامکان کیسه هوای جلو را غیر فعال نمایید ( در محیط های شهری ) .

ایربگ سمند سورن راننده کروز در کل با افزایش تکنولوژی و پیشرفت سیستم ایربگ و بهره بردن از آن و افزایش تعداد ایربگ ها در وسایل نقلیه مدرن به مرحله ای رسیدیم که در هنگام بروز تصادفات ، گویا توسط تشکچه ای احاطه شده ایم و از امنیت و آرامش بیشتری برخوردار هستیم.

علت باز نشدن ایربگ خودروها
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 11 بهمن 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
شیشه جلو خودرو | نکات مربوطه مراقبت از شیشه جلو
نگهداری صحیح از شیشه جلو اتومبیل بخش مهمی از نگهداری خودرو میباشد شیشه جلو خودرو شما ، شما را در برابر دنیای بیرون محافظت میکند.