ما را دنبال کنید
بررسی تخصصی تسمه دینام پژو 206 | ساختار و طول عمر
تسمه دینام 206 دارای ساختاری بسیار ساده است و هر فرد می تواند خرابی و یا سلامت آن را تشخیص دهد

تسمه دینام پژو 206

تسمه دینام پژو 206

در صورتی که به هر طریقی با خودرو در ارتباط هستید قطعا کلمه دینام را شنیده اید. تسمه دینام قطعه ای است که برای به کار افتادن دینام مورد استفاده قرار می گیرد و اهمیت بسیاری دارد. وجود تسمه دینام در خودرو الزامی است و عدم وجود آن می تواند پیامدهای بسیاری را به دنبال داشته باشد. تسمه دینام 206 دارای ساختاری بسیار ساده است و هر فرد می تواند خرابی و یا سلامت آن را تشخیص دهد. در ادامه برای آشنایی بیشتر شما با تسمه دینام و نحوه عملکرد این قطعه اطلاعات کامل و جامعی را در اختیارتان قرارخواهیم داد.

تسمه دینام چیست؟

تسمه دینام به قطعه ای انعطاف پذیر می گویند که حول محوری در حال چرخش است. این قطعه مارپیچ اهمیت بسیاری در خودرو ایفا کرده و قدرت را به پمپ هیدرولیک، کمپرسور کولر، پمپ انژکتور و پروانه رادیاتور منتقل می کند. تسمه ها نقش مهمی را در انتقال گشتاور موتور را برعهده دارد. به همین دلیل هر گونه خرابی در این قطعه می تواند باعث اختلال در عملکرد خودرو شود. در واقع می توان گفت که بخشی از انرژی موتور خودرو برای راه اندازی قطعاتی همچون دینام، پمپ کولر و ... مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین تسمه ها مسئول انتقال نیرو هستند. در ادامه شما را بیشتر با این قطعه باارزش آشنا خواهیم کرد.

بررسی تخصصی تسمه دینام پژو 206

محل قرارگیری تسمه دینام 206 کجاست؟

تسمه دینام 206 در جلوی خودرو قرار دارد و هنگامی که کاپوت را بالا می زنید می توانید به راحتی این قطعه را مشاهده کنید. با اولین استارت خودرو تسمه دینام به سرعت شروع به چرخیدن کرده و سایر قطعات وابسته به خود را نیز به چرخش در می آورد. روشن شدن این تسمه همزمان با روشن شدن موتور اتفاق می افتد. در نتیجه مشاهده آن اصلا کار سختی نیست و نیازی به تخصص ندارد.

کارکرد تسمه دینام 206 چیست؟

اصلی ترین وظیفه تسمه دینام در خودروی 206 شارژ کردن دینام است. همان طور که می دانید دینام خودرو وظیفه تامین نیروی برق مورد نیاز قطعات را برعهده دارد و این کار با چرخش تسمه دینام محقق می گردد. همچنین این قطعه وظیفه راه اندازی برخی از قطعات خودرو نظیر پمپ کولر، پمپ هیدرولیک و واتر پمپ خودرو را نیز برعهده دارد. در نتیجه عدم کارکرد صحیح تسمه دینام می تواند باعث اختلال در عملکرد این قطعات شود.

برای مطالعه بیشتر : بررسی تخصصی تسمه دینام پراید

طول عمر تسمه دینام 206 چقدر است؟

جنس مواد به کار رفته در ساخت تسمه دینام به صورت مستقیم بر روی ماندگاری و عمر این قطعه تاثیر دارد. بنابراین امکان تعیین زمان و یا مسافت خاصی برای این قطعه امکان پذیر نیست. با این وجود باید بگوییم که تسمه دینام دارای عمر محدودی است و پس از طی مدت زمان خاصی این قطعه باید تعویض گردد تا سایر قطعات خودرو بتواند به کارکرد خود ادامه دهد. برای این که تسمه دینام خودروی 206 شما ماندگاری بالایی داشته باشد باید در هنگام خرید جنس و کیفیت آن مورد توجه قرار گیرد.

برند معتبر تسمه دینام پژو 206

قیمت تسمه دینام 206

برخی از افراد برای این که هزینه کمتری را برای خرید تسمه دینام پرداخت کنند به اشتباه به سراغ تسمه بی کیفیت و نامرغوب می روند. ولی این کار ضرر مالی را برای راننده به دنبال دارد زیرا این تسمه مقاومت پایینی دارد و در مدت زمان کمی پاره می شود و دیگر قابل استفاده نیست. بنابراین بازرگانی راد پیشنهاد می کند با پرداخت مبلغ بیشتری، تسمه دینام 206 باکیفیت و مرغوب تری را خریداری کنید. جهت دریافت لیست قیمت انواع تسمه دینام 206 با این مرکز تماس حاصل نمایید.

خرید تسمه دینام 206

خرید تسمه دینام به جهت کیفیت و مشخصه های مختلفی که دارد، بسیار حائز اهمیت است. بنابراین لازم می دانیم که اطلاعاتی را در خصوص ویژگی های تسمه دینام در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید تسمه دینام مناسب خودروی خود را خریداری کنید. 

سایز تسمه دینام: هر خودرویی تسمه دینامی با ابعاد مختلفی دارد بنابراین باید بر اساس مدل خود تسمه دینام را خریداری کنید. تسمه دینام ها وظایف یکسانی در خودرو ایفا می کنند ولی ابعاد آن ها با یکدیگر متفاوت است.

جنس تسمه دینام: جنس تسمه دینام 206 اهمیت بسیار بالایی بر روی عملکرد و طول عمر این قطعه دارد. در صورتی که تسمه دینام بی کیفیت و تقلبی بخرید شما مجبورید که دو مرتبه هزینه کنید. این کار نه تنها هزینه خرید شما را افزایش می دهد، بلکه وقت بیشتری را نیز از شما می گیرد. 

گارانتی: اطمینان حاصل نمایید که قطعه خریداری شده حتما دارای گارانتی اصالت و سلامتی فیزیکی کالا باشد و کالای فاقد گارانتی را به هیچ عنوان خریداری نکنید. در صورتی که تسمه دینام خریداری شده فاقد گارانتی باشد، تضمینی بر سلامتی آن ها نیست.

لیبل: کالاهای اصل و باکیفیت همواره لیبل اصالت کالا دارد. برخی از شرکت های معتبر هولوگرام مخصوص را دارند و جعل کردن آن امکان پذیر نیست. در نتیجه در هنگام خرید دقت داشته باشید که حتما قطعه در بسته بندی پلمپ شده قرار داشته باشد. 

خرید از فروشگاه معتبر: در صورتی که قطعه مورد نیاز خود را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید، تمامی ویژگی های بالا را به صورت یکجا دارد. امروزه بازار اجناس تقلبی افزایش یافته و تشخیص کالای اصل و تقلبی اهمیت بسیاری دارد. فروشگاه راد با اعتبار بالای خود می تواند باکیفیت ترین و سالم ترین قطعات را در اختیار شما قرار دهد. بنابراین با اطمینان کامل می توانید کالای مورد نیاز خود را از این شرکت بازرگانی راد خریداری نمایید.

تسمه دینام پژو 206 و ویژگی های منحصر به فرد آن

نحوه بررسی سالم بودن تسمه دینام 206

همان طور که در بالا اشاره کردیم، تسمه دینام در جلوی خودرو قرار دارد و به راحتی با چشم قابل مشاهده است. بنابراین تشخیص سلامت این قطعه کار سختی نیست. ظاهر این تسمه به خوبی می تواند نشان دهد که سالم است یا خیر. پوسته پوسته شدن و یا ترک خوردن یکی از نشانه های خرابی تسمه دینام خودرو است و نشان می دهد که زمام تعویض تسمه دینام پژو 206 فرا رسیده است.

برای مطالعه بیشتر : بررسی تخصصی تسمه دینام L90


خرابی تسمه دینام 206

خرابی تسمه دینام مساوی است با از کار افتادن قطعات وابسته به این قطعه. در نتیجه به محض مشاهده هر یک از علائم و نشانه ها باید به سرعت درصدد رفع آن برآمد. تعویض تسمه دینام کار آسانی است و با کمی اطلاع می توانید این قطعه را تعویض کنید. ولی برای این که این قطعه به صورت صحیح و استاندارد در محل خود قرار گیرد بهتر است از یک متخصص کمک گرفته شود. همچنین در هنگام تعویض تسمه دینام 206 حتما باید به کیفیت و استاندارد بودن این قطعه توجه ویژه ای نمایید. 

نشانه ها و علائم خرابی تسمه دینام 206

تسمه دینام 206 نیز مانند هر قطعه دیگری در هنگام خرابی با علائم و نشانه هایی همراه است. به همین دلیل در صورتی که هر یک از این علائم و نشانه ها را مشاهده کردید باید به سرعت خودروی خود را به یک متخصص نشان دهید. از جمله علائم و خرابی تسمه دینام 206 می توان به صدای جیر جیر در کاپوت، چرب شدن تسمه دینام، سفت شدن فرمان، عدم سرمای کافی در کولر، بالا رفتن دور موتور و داغ شدن آن، پاره شدن و یا ترک خوردن تسمه دینام و روشن شدن چراغ باتری پشت آمپر اشاره کرد. 

چند روش برای پیشگیری تسمه دینام 206

بهتر است پیش از این که تسمه دینام خودروی شما خراب شود، باید با استفاده از روش های مختلف از آن پیشگیری کنید. از جمله این روش ها عبارت است از:

استفاده از باتری با ظرفیت بالا

تنظیم استاندارد شل و یا سفت بودن تسمه دینام

خاموش کردن چراغ خودرو در زمانی که به آن احتیارج ندارید

کاهش درجه فن کولر و قرار دادن آن بر روی درجه پایین

منبع : گروه آی تی بازرگانی راد

بررسی تخصصی تسمه دینام پژو 206 | ساختار و طول عمر
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 09 شهریور 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
نکات مهم در مورد تعویض تسمه دینام پراید
هیچ گاه نمی توان زمان دقیقی را برای تعویض تسمه دینام پراید در نظر گرفت به همین دلیل باید علائم و نشانه های خرابی تسمه دینام را شناسایی کرده تا با علم و آشنایی در خصوص این قطعه اقدام به تعویض آن نمایید.