ما را دنبال کنید
نکات مربوطه به خرید لوازم یدکی اصل
ما در این مقاله از وبسایت بازرگانی راد به معرفی نکات مهم در مورد خرید لوازم یدکی اصل میپردازیم ... تا انتها همراهمان باشید.

      خرید لوازم یدکی اصل


      امروزه عوامل بسیاری شما را به خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو لازم به ذکر است روش سنتی خرید قطعات خودرو همواره پابرجا بوده ، اما روز به روز با افزایش آگاهی در این حیطه ، تعداد افرادی که خودشان به تعمیر خودرو میپردازند رو به افزایش است. افرادی که به تعمیر و سرویس اتومبیل خود میپردازند و با خرید لوازم یدکی ارزان به دنبال صرفه جویی هستند تمایل به خرید اینترنتی میباشند. بنابراین بایستی اطلاعاتی در این زمینه کسب نمایند تا تجربه فوق العاده ای برای خود رقم بزنند. ما در این مقاله از وبسایت بازرگانی راد به معرفی نکات مهم در مورد خرید لوازم یدکی اصل میپردازیم ... تا انتها همراهمان باشید.


      قیمت لوازم یدکی خودرو

      خرید لوازم یدکی خودرو


      خرید لوازم یدکی خودرو، شاید در ابتدا برای شما دلهره آور باشدبه ویژه اگر بخواهید به صورت آنلاین خریداری کنید. اولین سوالی که ممکن است به ذهن شما برسد این است که آیا این قطعه مناسب مدل خودرو من است؟ یکی از فروشگاه های آنلاین معتبر که میتوانید با خیال راحت از آن خریداری نمایید ، فروشگاه اینترنتی بازرگانی راد ، بزرگترین هایپرمارکت آنلاین قطعات خودرو در ایران و خاورمیانه میباشد. وبسایت بازرگانی راد با سابقه بیش از دو دهه ، مشاوره 24 ساعته رایگان و خدمات پس از فروش ، رضایت مشتریان خود را به خود جلب نموده است.


      تشخیص قطعات خودرو اصلی با نوع تقلبی آن 



      خرید لوازم یدکی خودرو
      حتما برای شما نیز پیش آمده که محصولی ( چه لوازم یدکی یا سایر محصولات دیگر ) تقلبی را به جای اصلی به شما بفروشند، اگر شما اطلاعات خود را افزایش دهید از این اتفاق جلوگیری خواهیم کرد و چنانچه بخواهید به صورت حضوری نیز خریداری نمایید بایستی به نمایندگی های مجاز مراجعه نمایید. هم فروشگاه آنلاین و هم فروشگاه حضوری ( آفلاین ) مزایا و معایبی دارند و متاسفانه امروزه به دلیل برخی کلاهبرداری های اینترنتی ، ترس از خرید آنلاین وجود دارد ولی فراموش نکنید که حتی در خرید حضوری نیز ممکن است قطعات یدکی فیک را خریداری نمایید.

      قطعات خودرو به طور کلی به سه دسته تقسیم بندی میشوند: 

          قطعات اصلی

          قطعات OEM

          قطعات افتر مارکتی

      به عنوان مثال، چنانچه قطعات خودرو نو را بررسی کنید ، خواهید دید تمام آن ها دارای لوگو شرکت سازنده میباشد. به این ها ، قطعات اصلی یا اورجینال میگویند که به طور مستقیم توسط فروشنده ، روی وسیله نقلیه نصب میشوند.

      قطعات OEM نیز به قطعاتی میگویند که توسط شرکت های دیگر برای شرکت خودروسازی مادر تولید میشوند. روی این لوازم یدکی نیز ، لوگو شرکت سازنده قطعه نیز حک میشوند که قیمت کمتری نسبت به قطعات اصلی دارند.

      قطعات افترمارکتی نیز ارزان ترین نوع لوازم یدکی هستند و برای صدها مدل خودرو طراحی و ساخته شده اند. در خرید چنین قطعاتی بایستی توجه داشته باشید از برندهای معتبر استفاده کنید.


      بررسی شماره فنی خودروساز


      اگر اولین نگرانی شما، در مورد قابل اعتماد بودن قطعات خودرو باشد، بایستی به بررسی OEM آن ها بپردازید این تنها و مهمترین راه اطمینان یافتن از اصل بودن لوازم یدکی خودرو میباشد. بازار آنلاین ، پر از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو میباشد اما همه آن ها قطعات OEM توزیع نمیکنند.  برخی از آن ها شای فروشنده های قطعات افترمارکتی باشند و بررسی تاییدیه OEM در وبسایت BOODMO.COM میتواند شما را در تشخیص قطعات تقلبی ، کمک شایانی کند .


      بررسی استاندارد های کیفی 


      دومین فاکتور ، تایید استاندارد های کیفی میباشد. همه قطعات نیز از نظر کیفی تایید نشده اند و اگر چنین باشد ، خدمات پس از فروش را دریافت نخواهید کرد. چنانچه کیفیت لوازم یدکی خودرو بالا نباشد ، خیلی زود فرسوده میشوند . بنابراین بایستی قبل خرید ، از کارشناسان فروش ما مشاوره بگیرند و اطلاعات محصولات را به دقت مطالعه نمایند.


      ضمانت محصولات


      ضمانت لوازم و قطعات خودرو ، از فاکتورهای مهم دیگری است که بایستی به آن توجه کرد ولی متاسفانه غالبا آن را نادیده میگیریم، چنانچه قطعه تقلبی باشد ، امکان مرجوع آن وجود داشته باشد.


      مقایسه قیمت لوازم یدکی خودرو 


      چنانچه شما با قطعات و لوازم یدکی خودرو سر و کار نداشته باشید ، بدون تحقیق و جست و جو نمیتوانید قطعات اصلی را با قیمت مناسب تشخیص دهید. مقایسه قیمت قطعات و لوازم یدکی خودرو موجود در بازار ، به شما در انتخاب محصولتان با قیمت واقعی کمک میکند. بنابراین به یک سایت اکتفا نکنید. سعی کنید چندین وبسایت قطعات خودرو را بررسی کنید و قیمت قطعات در سایت های دیگر را با یکدیگر مقایسه کرده و در این صورت قادر خواهید بود قطعات اورجینال با قیمت مناسب خریداری نمایید.


      بررسی متریال مورد استفاده در قطعات خودرو 


      بررسی دقیق قطعات و لوازم یدکی خودرو ، یکی دیگر از کارهاییست که بایستی در هنگام خرید لوازم یدکی به صورت آنلاین باید انجام دهید. اغلب لوازم یدکی اتومبیل از فلزات و آلیاژ های مختلف ساخته شده اند و در ساخت قطعات اصلی از متریال با کیفیت و با دوام استفاده میشود. اما محصولات افترمارکتی با همان متریال و استاندارد ساخته نمیشوند و اندک تفاوتی دارند. بهترین روش ، خواندن مشخصات قطعات و محل ساخت و طراحی آن میباشد.


      خدمات پس از فروش 


      خدمات پس از فروش و پشتیبانی در خرید آنلاین لوازم یدکی خودرو ، از اهمیت زیادی برخوردار است. در واقع بازار آنلاین، پر از چنین فروشگاه های لوازم یدکی میباشد که پس از فروش ، مشتری را نیز فراموش میکنند ، لذا حتما و اکیدا از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید . زمان تحویل قطعات یدکی نیز، از فاکتورهای مهم در خرید اینترنتی میباشد که بایستی در موعد مقرر تحویل دهند.

      بررسی نهایی


      همیشه قبل از نهایی کردن خریدتان ، هزینه حمل و نقل سایر وضیحات محصولتان را چک کنید و مطمئن باشید قطعه مورد نیازتان را سفارش دادید ( مثلا در مورد چراغ های خودرویی به راست و چپ بودن و اسپرت و فابریک بودن و ... دقت نمایید ).

      منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد 

      نکات مربوطه به خرید لوازم یدکی اصل
      بازرگانی راد, پرستو پورموسی 15 دی 1400
      این پست را به اشتراک بگذار
      ورود | ثبت نام افزودن نظر
      تجارت پرسود و تخصصی قطعات خودرو و چگونگی سرمایه گذاری مردم عادی در این بازار
      امروزه سرمایه گذاری در بازار قطعات خودرو بسیار رواج پیدا کرده زیرا قطعات و لوازم یدکی خودرو ، هم کالای مصرفی است و هم قیمت آن روز به روز با افزایش قیمت خودرو، در حال افزایش است