ما را دنبال کنید
اهمیت بسیار مهم انبارداری برای فروش لوازم یدکی خودرو
در کسب و کار فروش لوازم یدکی خودرو ، قسمت انبارداری ، اهمیت بسیار ویژه ای جهت سودآوری کسب و کار دارد

اهمیت بسیار مهم انبارداری برای فروش لوازم یدکی خودرو

در کسب و کار فروش لوازم یدکی خودرو ، قسمت انبارداری ، اهمیت بسیار ویژه ای جهت سودآوری کسب و کار شما دارد ، سازماندهی اشتباه بدین معناست که کارکنان نتوانند اقلام مورد نیاز خود را ، هنگامی که به آنها نیاز دارند، نیابند. لذا رابطه مستقیمی با موجودی های نادرست و کمبود موجودی های غیر پیش بینی و یا شلوغی بیش از حد مکان ( انبار ) و استفاده نادرست از آن وجود دارد.


اگر بخواهیم سازماندهی نامناسب انبار را نوعی بیماری برای کسب و کار فروش لوازم یدکی فرض کنیم ، یک سیستم انبار بهبود یافته و منظم ، درمان آن میباشد.

از مزایای پیاده سازی یک سیستم سخت افزاری و نرم افزاری ، میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  • نیرو کار مولد و کارآمد

  • فرآیند صورت برداری سریع و آسان

  • انتخاب راحت تر و سریع تر قطعه ها

  • استفاده بهینه از فضای موجود

  • داشتن انباری مرتب و حرفه ای

تهیه موجودی از انتخاب ها 

در کل سه نوع سیستم انبارداری وجود دارد که مدیر انبار لوازم یدکی بایستی مد نظر قرار دهد :

  • انبارداری معمولی

  • انبارداری خودکار

  • انبارداری با چگالی بالا

انبارداری معمولی

این نوع انبارداری با اجزا اصلی مانند قفسه بندی ، طاقچه ، سطل و یا برخی از انواع این عناصر برای اقلامی بسیار بزرگ و اقلامی که کم حرکتند ، مناسب میباشند. تعداد زیادی از محصولات که نیاز به دسترسی روزانه ندارند و به صورت عمده توزیع و ذخیره میشوند ، از جمله نمونه اقلامی میباشند که برای انبارهای معمولی مناسب ترند. اقلامی بزرگ و حجیم مانند باتری و تایر و .. اغلب به این شیوه انبار میشوند.


انبارداری خودکار و سیستم بازاریابی

این دسته شامل قفسه گردان عمودی و سیستم های بالابر و نرم افزار کنترل میباشد. این سیستم ها ، اقلام زیادی را در یک جای نسبتا کوچک ، به ویژه سیستم عمودی در خود جای میدهند. سیستم های عمودی ، همچنین دسترسی امنیتی استثنایی ارائه میدهند. لذا برای ذخیره سازی اقلام با ارزش و اقلامی که دسترسی محدود دارند مناسب میباشند. این سیستم ها ماشین هایی با قطعات محرک میباشند و قفسه گردان ها نیازمند نیاز به جریان وزن دقیقا متوازنی دارند ، بنابراین مطابق با ماهیتشان ، پتانسیل شکسته شدن را دارند


گزینه های ترکیبی انبارداری 

انبارداری معمولی و با چگالی بالا میتواند به صورت انباشتن روی هم استفاده شود تا در عین حال که حداکثر استفاده را انبار میبریم از ارتفاع کامل تر یک اتاق بهره مند میشویم. این امر نسبتا به ساخت یک طبقه اضافی ارزان تر است.

تمامی این سیستم ها از قفسه بندی معمولی تا پیشرفته ترین سیستم با چگالی بالا، هنگامی موثر و کارآمد است که با نوعی از سیستم های نرم افزاری یکپارچه ترکیب شوند. امروزه نرم افزار یک کار استثنائی در مدیریت انبار و تعیین شاخص کلیدی عملکرد میباشد ، هر دو آن به پیش بینی نیازهای آینده کمک میکنند.

در حیطه لوازم یدکی میتوان از یک سیستم ذخیره مدولار استفاده نمود که مکانی برای ردیف گسترده ای از قطعات میباشد ، مانند فیلترهای هوا ، چراغ های جلو ، لامپ ، لنز، واشر و اجزای ترمز که همه را در کشو ها و قفسه های مجاور قرار میدهند و اقلام سنگین تر مانند روغن ترمز فله ای ، ضد یخ و موتور های گرمایی را روی سینی های متحرک قرار میدهند. زیبایی شناسی هم برای فروشندگان ماشین های مدرن بسیار مهم است ، زیرا مشتری دید باز و روشنی به هر دو قسمت قطعه و خدمات دارد.

انباری با چگالی بالا

این یک راه حل ایده آل برای ذخیره اقلام از سایز متوسط تا کوچک میباشد. در این دسته ما در خصوص کابینت های مدولار کشودار ذخیره سازی، کابینت های سیار و سایر سیستم ها که از ویژگی بارز آن ها کشوهای قابل تقسیم به عنوان محور کانونی می باشد، صحبت می کنیم. ذخیره سازی با چگالی بالا یک راه حل کامل برای نابسامانی بخش لوازم یدکی است. هم چنین ذخیره سازی با چگالی بالا با روش بهره گیری از سیستم های خودکار مقرون به صرفه تر می باشد و به طور خلاصه، موثرترین و مقرون به صرفه ترین گزینه است.

از همان ابتدا درست و اصولی جلو بروید 

ایجاد و راه اندازی صحیح سیستم انبارداری از همان ابتدا بسیار مهم بوده، حتی پیچیده ترین نرم افزارها و سیستم های لیست کردن موجودی نیز براساس این اصل میباشد که بایستی بدانیم کالایی را کجا میتوان پیدا کرد و بازگرداند. برنامه ریزی فضای انبار ، چه توسط کارکنان خودتان یا کمک مشاوران انبارداری یا خود تولیدکننگان باشد، اولین گام ضروریست. 

قدرت انکار نشدنی کشو 

همانگونه که قبلا ذکر شد ، بهترین راه کار یک انباری با چگالی بالا ، بخش بندی بودن طراحیست که این امکان را میدهد تا اجزا را دقیقا با توجه به نیازهای خود انتخاب نمایید. مثلا این طراحی میتواند شامل کابینت هایی با ارتفاع و عرض های مختلف باشد که ترکیبی از کشوها با ارتفاع ها متفاوت است. حالت پارتیشن بندی این سیستم ها نه تنها امکان ذخیره سازی تنظیم شده را فراهم میسازد، بلکه قطعات قابل تعویض آن قابلیت انعطاف برای تغییر و رشد در آینده را دارند.

سیستم های پارتیشن دار ذخیره سازی با چگالی بالا ، در اندازه ها و شکل های مختلف میباشند. میتوانید واحد های دیواری مختلف که کشو ها و قفسه ها و حتی سینی های متحرک که دسترسی به آن ها راحت است و برای ذخیره سازی اقلام سنگین وزن مناسب میباشند را باهم ترکیب کنید. این واحدها امکان ذخیره سازی اقلام بزرگ و متوسط و کوچک را با هم میدهند. این نکته را نیز فراموش نکنید ذخیره سازی میتواند براساس نیاز و استفاده باشد تا صرفا براساس اندازه کالا.

همه نکات مربوط به کشو

فراموش نکنید قلب یک انبارداری با چگالی بالا ، کشو میباشد و تمام کشو ها نباید شبیه هم ساخته شود، کشوهای چگالی بالا ، بهترین استفاده را از ظرفیت کرده و در عین حال دسترسی راحت و مستقیم به تمامی قطعات و سایر اقلام ذخیره شده را فراهم میکنند. این کشوها بایستی قادر به تحمل وزن باشند ، پیشنهاد میشود به دنبال کشوهایی باشید که دارای دیواره های کناری و با پشتی با ارتفاع کامل باشند و ارتفاع و عرض و عمق برای ذخیره سازی در دسترس باشد.

دادن یک خانه به هر نوع از لوازم یدکی جهت عملکرد بهتر بخش انبار لوازم یدکی ضروریست ، کشوهایی که به راحتی قابل تقسیم به بخش یا محفظه ها هستند ، امکان جداسازی قطعات انفرادی را فراهم میسازند. بهترین نوع کشوها امکان شناسایی آسان محتویات محفظه که دارای برچسب بارکد هستند را میدهند. به منظور درک بهتر مزایای استفاده از انبارداری ( ذخیره سازی ) با چگالی بالا ، آن را با جایگزین قفسه های معمولی مقایسه نمایید. کنترل موجودی در انباری که به محفظه هایی تقسیم شده آسان است ، زیرا دید واضحی وجود دارد و قفسه بندی ، محل دقیق قطعات را مشخص نمیسازد.

اهمیت بسیار مهم انبارداری برای فروش لوازم یدکی خودرو
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 22 دی 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
چگونه کسب و کار لوازم یدکی را راه اندازی کنیم؟
شغل لوازم یدکی خودرو از جمله مشاغلیست که صرفه اقتصادی بسیار بالایی داشته و پردرآمد میباشد در این مقاله از بازرگانی راد به معرفی تمامی نکات مربوط به راه اندازی کسب و کار لوازم یدکی میپردازیم