ما را دنبال کنید
بهترین گیربکس خودرو در بازار قطعات کدام است؟
گیربکس ها نیرو را از موتور خودرو می گیرند و به چرخ ها انتقال می دهند. بنابراین عدم وجود این قطعه در خودرو مانع از ایجاد حرکت آن خواهد شد

بهترین گیربکس خودرو

خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده که موتور و گیربکس یکی از مهم ترین آن ها می باشد. گیربکس ها هر کدام دارای کیفیت و جنس های مختلفی هستند به همین دلیل خرید بهترین گیربکس خودرو اهمیت بسیاری داشته و بر روی کیفیت عملکردی خودرو شما بسیار تاثیرگذار است. بازرگانی راد ارائه کننده بهترین و باکیفیت ترین انواع گیربکس های خودرو است و شما با خرید گیربکس از این مرکز می توانید کیفیت خودروی خود را افزایش دهید. در ادامه شما را با انواع گیربکس ها و عملکرد هر کدام آشنا خواهیم کرد.
بهترین گیربکس خودرو

گیربکس چیست و چه کاری انجام می هد؟

خودرو برای حرکت چرخ ها از نیروی موتور استفاده می کند. این نیرو برای انتقال به چرخ ها از قطعه ای به نام گیربکس استفاده می کنند. در واقع گیربکس ها نیرو را از موتور خودرو می گیرند و به چرخ ها انتقال می دهند. بنابراین عدم وجود این قطعه در خودرو مانع از ایجاد حرکت آن خواهد شد. همچنین با بهره گیری از گیربکس می توانید سرعت خودرو را کم یا کنید و به صورت معکوس خودرو را به حرکت در بیاورید.

انواع گیربکس خودرو

گیربکس خودرو به دو دسته گیربکس دستی و اتوماتیک تقسیم بندی می شود:

گیربکس دستی خودرو: گیربکس دستی خودرو یکی از قدیمی ترین نوع گیربکس است که به صورت دستی سرعت خودرو را افزایش و یا کاهش می دهد. این نوع گیربکس ها دارای قدرت های مختلفی هستند و بهترین گیربکس خودرو گیربکسی است که با نوع موتور شما سازگاری داشته باشد. گیربکس های دستی از نظر کیفیت و قدرت در سطح مطلوبی قرار دارند ولی با ورود گیربکس های اتوماتیک به بازار، تولید این گیربکس ها کاهش یافته و اکثر خودروسازان در خودروهای مدرن و پیشرفته امروزی از گیربکس های اتوماتیک استفاده می کنند.

گیربکس اتوماتیک: گیربکس اتوماتیک یکی از بهترین گیربکس خودرو محسوب می شود. این گیربکس ها همان طور که از نامشان پیداست به صورت اتوماتیک کار کرده و کیفیت بالایی دارد. شتاب و عملکرد سریع گیربکس های اتوماتیک باعث رضایت سازندگان خودرو شده است. همچنین سرعت خودرو به صورت اتوماتیک کاهش و یا افزایش یافته و نیازی به تعویض دنده نیست. این ویژگی گیربکس های اتوماتیک باعث راحتی رانندگان و عدم خستگی آن ها در ترافیک و مسیرهای طولانی شده است. با این وجود گیربکس های اتوماتیک نیز دارای انواع مختلفی هستند و شرکت های متنوعی برای ساخت گیربکس ها در حال فعالیت می باشند. 

بهترین گیربکس اتوماتیک

گیربکس های اتوماتیک از نظر ساختار و نحوه کارکرد انواع مختلفی دارند. این که یکی از این گیربکس ها را به عنوان بهترین گیربکس خودرو معرفی کنیم، کار آسانی نیست. زیرا نوع گیربکس باید براساس سایر اجزا و قطعات خودرو تعیین گردد. ولی در ادامه به معرفی برترین گیربکس از نظر ساختار خواهیم پرداخت:

گیربکس اتوماتیک S TRONIC

گیربکس های ترونیک یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین گیربکس های موجود در بازار است. در این میان اس ترونیک برترین نمونه تولیدی شرکت آئودی می باشد و معمولا بر روی تولیدات خود شرکت قابل نصب است. این گیربکس ها ترکیبی از گیربکس دو کلاچه و ترکیبی بوده و امکان تعویض دستی دنده را به صورت دستی برای رانندگان فراهم می کند. نحوه عملکرد این گیربکس بدین صورت است که کلاچ اول برای درگیری با دنده اول آماده است. در همین حین کلاچ دوم با دنده دوم درگیر می شود. هنگامی که خودرو بر روی دنده دوم قرار می گیرد، دنده اول رها شده و آماده درگیری با دنده دوم خواهد شد. به همین شکل تعویض دنده صورت می گیرد. این مکانیزم گیربکس های اتوماتیک امکان افزایش سرعت را تنها در چند صدم ثانیه فراهم می کند.

گیربکس اتوماتیک STEP TRONIC

از دیگر گیربکس های بسیار کاربردی و برتر، گیربکس استپ ترونیک می باشد. این شرکت توسط شرکت ام وی ام تولید شده و کارکردی بسیار متفاوت دارد. گیربکس های استپ ترونیک دارای شش سرعته خاص بوده و به صورت الکترونیکی راه اندازی شده است. این نوع گیربکس ها دنده را هم می توان به صورت دستی و هم به صورت اتوماتیک تعویض کرد. گیربکس استپ ترونیک کیفیت بسیار بالایی داشته و به خوبی می تواند کیفیت خودروی شما را افزایش دهد. رانندگان برای قرار دادن این گیربکس ها بر روی حالت دستی تنها کافیست که اهرم را به سمت چپ ببرند و برای این که گیربکس را بر روی اتوماتیک قرار دهند می توانند اهرم را به سمت راست بچرخانند.

گیربکس اتوماتیک TIP TRONIC

پورشه یکی از معروف ترین کمپانی ها در زمینه طراحی و تولید بهترین گیربکس خودرو می باشد. گیربکس اتوماتیک تیپ ترونیک از تولیدات بی نظیر این کمپانی است که هر روزه در حال بروز رسانی بوده و کیفیت بسیار بالایی دارد. از جمله خودروهایی که در حال حاضر از این گیربکس بسیار پرقدرت استفاده می کنند می توان به لامبورگینی، فولکس واگن، اشکودا و بوگاتی اشاره کرد. همچین گیربکس تیپ ترونیک را نیز می توان تنها با استفاده از یک اهرم به صورت دستی و اتوماتیک تنظیم نمود.

گیربکس اتوماتیک PDK

از دیگر تولیدات بسیار باارزش کمپانی پورشه می توان به گیربکس PDK اشاره کرد. این گیربکس ها دارای هفت دنده هستند و شتابی بسیار چشمگیر و باورنکردنی دارند. با توجه به بالا بودن قدرت گیربکس PDK از آن برای خودروهای لوکس و مدرن استفاده می کنند. در این گیربکس ها نیز دو کلاچ زوج و فرد به کار برده شده و امکان تعویض دنده را در کمترین زمان و بدون هیچ آسیبی فراهم می کند. این مدل گیربکس های تولید شرکت پورشه ساختاری بسیار متفاوت و عمری طولانی دارد.

انواع گیربکس های اتوماتیک 

گیربکس ها از نظر ساختار به دسته های مختلفی قرار می گیرند که با نام های زیر شناخته می شود:

گیربکس اتوماتیک سیاره ای AT

گیربکس AT یکی از باکیفیت ترین و برترین نوع گیربکس های داخلی به شمار می رود. در این نوع گیربکس ها به وسیله چرخ دنده های خورشیدی نیرو انتقال داده می شود. استفاده از گیربکس های نوع AT برای خودروهای داخلی بسیار کاربردی است. از جمله خودروهایی که از این گیربکس ها استفاده می کنند می توان به خودروهای اچ سی کراس، سوزوکی ویتارا، پارس اتوماتیک و ... اشاره کرد.

گیربکس اتوماتیک AMT

گیربکس های نوع AMT از جمله گیربکس های اتوماتیک دستی است. در ابتدا این گیربکس ها توسط کمپانی BMW به بازار عرضه شده است. کارکرد این گیربکس ها همانند گیربکس های دستی بوده ولی منوهای و ساختار بسیار پیشرفته و مدرنی در آن مورد استفاده قرار می گیرد. این گیربکس ها با بهره گیری از مهندسین بسیار خبره طراحی و تولید شده و امکان حرکت با بالاترین سرعت را برای رانندگان فراهم خواهد کرد.

گیربکس اتوماتیک نوع CVT

گیربکس های نوع CVT یکی از مدرن ترین و پرقدرت ترین گیربکس هایی است که در سال های اخیر تولید و به بازار عرضه شده است. این گیربکس ها از اجزای مختلفی تشکیل شده و قدرت انتقال سرعت بسیار بالایی دارد. برای ساخت این گیربکس ها از مواد اولیه مرغوب استفاده شده و به خوبی می تواند نیرو و قدرت مورد نیاز برای حرکت و افزایش سرعت خودرو را تامین کند. از این گیربکس ها برای انواع خودروهای مدرن و پیشرفته استفاده می شود.

گیربکس اتوماتیک DCT

یکی دیگر از بهترین گیربکس خودرو، گیربکس های اتوماتیک DCT می باشد. این گیربکس ها با قدرت شگفت انگیز و بی نظیر خود امکان افزایش سرعت مطلوبی را در چند صدم ثانیه برای خودرو فراهم کرده و کیفیت بسیار بالایی دارد. گیربکس DCT دارای دو امکان دستی و اتوماتیک بوده و به صورت ویژه بر روی خودروهای پیشرفته مورد استفاده قرار می گیرد. ساختار این گیربکس ها بسیار متفاوت بوده و اغلب خودروسازان برای ساخت خودروهای مدرن از این گیربکس ها استفاده می کنند.

قیمت بهترین گیربکس خودرو

همان طور که در بالا توضیح دادیم، گیربکس ها  انواع مختلفی دارند و هر کدام برای خودروی های مخصوصی طراحی و تولید شده اند. به همین دلیل قیمت گیربکس ها ابتدا به مدل و نوع خودروی شما و سپس به کیفیت ساخت گیربکس ها بستگی دارد. برای این که کارکرد خودروی خود را بهبود بخشید و عمر آن را افزایش دهید، کمی هزینه بیشتری کرده و گیربکس باکیفیت تری را خریداری کنید. جهت استعلام قیمت بهترین گیربکس خودرو تنها کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید

خرید بهترین گیربکس خودرو 

کیفیت و ساختار گیربکس ها باید به گونه ای باشد که به خوبی بتواند کارکرد داشته باشد. بنابراین برای خرید گیربکس خودرو باید به مراکز مجاز و معتبر مراجعه کنید. بازرگانی راد یکی از معتبرترین نمایندگی های فروش قطعات خودرو در ایران است و می تواند رضایت مشتریان را جلب نماید. جهت خرید مقرون به صرفه ترین و ماندگارترین گیربکس با ما تماس گرفته تا کارشناسان راد بر اساس نوع خودروی شما بهترین گیربکس خودرو را به شما پیشنهاد دهند.

منبع : گروه آی تی بازرگانی راد

بهترین گیربکس خودرو در بازار قطعات کدام است؟
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 08 شهریور 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
بهترین برندهای استارت خودرو در بازار کدامست؟
بازرگانی راد لیستی از بهترین برندهای استارت خودرو را برای شما فراهم کرده که کار شما را برای خرید راحت تر می کند ... با ما همراه باشید