ما را دنبال کنید
نحوه تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی
لنت از مهمترین قسمتهایی است که کیفیت ترمز به آن بستگی دارد. این قطعه معمولاً هنگامی که اصل نباشد مزایت خود را از دست می دهد به همین دلیل تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی برای رانندگان بسیار مهم است.

چگونه می توان لنت ترمز اصلی از لنت ترمز تقلبی شناخت ؟

همه ما می دانیم که ترمز یکی از عناصر بسیار مهم در ایمنی خودرو است ، بنابراین برای اطمینان از ایمنی خودرو در هنگام رانندگی باید توجه ویژه ای به سیستم نگهداری و ترمز آن داشته باشیم. لنت ترمز نیز یکی از مهمترین قسمتهایی است که کیفیت ترمز به آن بستگی دارد. و این قطعات معمولاً هنگامی که جعل شوند مزایای خود را از دست می دهند به همین دلیل تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی برای رانندگان امر بسیار مهمی است.

راه های تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی

 معمولا علاوه بر ساخت و تولید لنت و قطعات اصلی ، بسیاری از مکانهای دیگر نیز وجود دارند که این قطعات را به صورت جعلی تولید می کنند ، که معمولاً تشخیص آنها دشوار است و دلیل آن گسترش چنین کالاهایی به دلیل قیمت ارزان آنها در مقایسه با نمونه های اصلی بسیار زیاد است.

 اگرچه ممکن است قطعات تقلبی در ابتدا با همان کیفیت قطعات اصلی کار کنند ، اما این کیفیت چندان دوام نخواهد آورد ، و به سرعت در اثر عدم کارایی و عملکرد به موقع مشکل ساز خواهد شد و ممکن است برخی از خطرات جانی و مالی را برای رانندگان به دنبال داشته باشد. به همین خاطر ما در این مقاله به دنبال این هستیم تا به طور کامل به شما آموزش دهیم چگونه توانایی تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی را به دست آورید.

اهمیت تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی

جعل قطعات خودرو خطری است که نباید آن را دست کم گرفت در واقع نصب قطعات جعلی مخصوصا اگر مربوط به سیستم ترمز خودرو باشد ، می تواند عواقب ناگواری به همراه داشته باشد . در این مقاله ما به شما نکاتی را آموزش خواهیم داد که با استفاده از آنها می توانید لنت ترمز اصلی را از تقلبی تشخیص دهید . پس برای تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید .

قطعات خودروی تقلبی اغلب ارزان تر از قیمت اصلی هستند . بسیاری از قطعات خودرو می توانند به صورت قانونی تولید شوند. بزهکاران مدت هاست که جعل قطعات خودرو را به عنوان یک شغل سودآور در نظر میگیرند و تقریباً تمام اجزای تجارت در قطعات یدکی یا لوازم جانبی را کپی می کنند.  در صورت نصب نسخه های ارزان قیمت به این نکته توجه داشته باشید که احتمال تقلبی بودن آنها وجود دارد البته این حرف به این معنا نیست که تمام قطعات ارزان قیمت تقلبی هستند بلکه به این معناست که تمام قطعات تقلبی قطعا ارزان تر از نمونه ها اصلی هستند.در صورتی که مایل هستید اطلاعات بیشتری را در این زمینه به دست آوری به شما توصیه می کنیم که حتما مقاله هر آنچه باید در مورد لنت ترمز بدانید را مطالعه نمایید.

چرا باید به اصل و تقلبی بودن لنت ترمز توجه کنیم؟

لنت ترمز

زمانی که لنت ترمز خودرو شما تمام می شود و قصد تعویض آن را دارید برای پیشگیری از خطرات نصب قطعات جعلی لازم است چگونگی تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی را بدانید. لنت ترمز یکی از قطعات پر مصرف لوازم یدکی خودرو محسوب می شود . این لنت ها اکنون در برند های مختلف اعم از تولیدات داخلی و وارداتی در کشور توزیع می شود . این قطعه که مشمول استاندارد اجباری است . در سال های اخیر با افزایش ارز و افزایش قیمت قطعات اصلی خودرو ، جعل کنندگان ماهرانه به جعل بسته بندی و حک کردن لنت ترمز های تقلبی همانند اصلی می پردازند که گاهی تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی مشکل و غیر قابل شناسایی خواهد بود .

تشخیص لنت اصلی کار ساده ای نیست از آنجایی که لنت ترمز تقلبی در بازار زیاد شده و از سوی دیگر توزیع کنندگان بیشتر به دنبال خرید و عرضه لنت های ارزان ترهستند اما ما به شما توصیه می کنیم لنت ترمز اصلی را با توجه به نکات این مقاله خریداری کنید .

به نظر می رسد که لنت ترمز تقلبی مقرون به صرفه تر است اما اگر با دقت به موضوع نگاه کنیم لنت اصلی مقرون به صرفه تر و کم هزینه تر از لنت تقلبی می باشد . کیفیت لنت اصلی به گونه ای طراحی شده است که لنت عمر مفید طولانی تر ، استاندارد تر و بدون آسیب رساندن به دیسک چرخ و دیگر اجزای سیستم ترمز خودروی شما خواهد داشت.  در همین راستا، در این مطلب مجموعه ای از علائم و نشانه ها را ارائه می دهیم که به وسیله آنها می توان بین قطعات اصلی و تقلبی تفاوت اساسی قائل شد .

راه های تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی قبل از خرید

در این قسمت مقاله به بعضی از مهم ترین راه های تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی می پردازیم:
    

    بسته بندی و جعبه لنت ترمز

اولین راه برای تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی جعبه و بسته بندی لنت ترمز است که در هر یک از برند ها نشانه های خود را دارد . به طور مثال در لنت ترمز تویوتا برای تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی می توانید به فونت و رنگ نوشته دقت کنید . یا در لنت ترمز اصلی مرسدس و بی ام و توجه شما باید به طراحی داخل جعبه باشد . در نمونه های تقلبی معمولا از کاغذ بسته بندی و رنگ ارزان و بی کیفیت استفاده می شود. به همین خاطر است که اکثر کارشناسان تاکید می کنند که حتما لنت ترمز را از مراکز معتبر خرید کنید. در همین راستا شما می توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی بازرگانی راد معتبرترین برندهای لنت ترمز را تهیه کنید. این فروشگاه بیش از 15 سال است که در حوزه فروش لنت ترمز خودرو فعالیت می کند.

    لوگو و هولوگرام

راه دوم برای تشخیص لنت ترمز اصلی وجود هولوگرام و برچسب مخصوص برند آن است . این هولوگرام نیز قابل کپی می باشد اما به طور معمول در نمونه های کپی این برچسب اختلافاتی با لنت ترمز اصلی دارد . و حتی در بعضی نمونه ها مانند لنت ترمز اصلی رنو جنیون پارت غیر قابل کپی برداری است و در نمونه جعلی اختلاف زیاد وجود دارد .

    برچسب بارکد

سومین راه برای تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی برچسب بارکد است . این نشانه در لنت ترمز های خودرو داخلی مانند ایران خودرو و سایپا وحود دارد که با استفاده از بارکد می توان از اصالت لنت مطمعن شد.

    رنگ پشت لنت ترمز

چهارمین راه تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی  توجه به رنگ پشت لنت است . پشت لنت ترمز ها معمولا از رنگ های مخصوص استفاده می شود . به طور مثال در لنت ترمز کیا سراتو سایپایی جنیون پارت از رنگ قهوه ای روشن استفاده می شود . یا مثلا در لنت ترمز اصلی تویوتا ار رنگ سبز فسفری استفاده شده است .

    شیار های موجود بر روی لنت ترمز

یکی دیگر از راه های تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی چک کردن شیار لنت است . به این گونه که در نمونه های تقلبی از شیار های ‌کاملا شبیه به اصلی استفاده نمی شود اما از نظر شکل و شمایل یا از نظر اندازه و مقداری شبیه هستند .

    مواد استفاده شده در لنت ترمز

گاهی وقتا شما با دست کشیدن به روی سطح لنت ترمز  متوجه نرم بودن یا نبودن آن می شوید . در نمونه های تقلبی و بی کیفیت به علت استفاده از مواد ارزان و بی کیفیت اختلاف سطح لنت تقلبی با لنت ترمز اصلی کاملا مشخص می شود.

تشخیص تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی در زمان نصب آن

روش های تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی زمانی که لنت ها روی خودرو نصب شده باشند :

1- یکی از برجسته ترین علائم نشان دهنده جعلی بودن لنت  ترمز خودرو و اصل نبودن آن ، انتشار بوی عجیبی از چرخ های اتومبیل هنگام فشار دادن ترمز است ، خصوصاً اگر ماشین در یک شیب حرکت می کند.

2- اگر لنت ترمز تقلبی روی سیستم ترمز خودرو شما نصب باشد ، خودروی شما هنگام ترمز گرفتن به سمتی کشیده می شود اين امر معمولاً هنگامي اتفاق مي افتد كه پدال ترمز را فشار می دهید خودرو به جهت دیگری متمایل می شود.

3- استفاده از لنت ترمز تقلبی معمولاً موجب می شود که لنت ها صدایی مانند سوت را تولید کنند ، حتی اگر از نوع خوبی باشد.

4- در مورد لنت ترمز اصلی، این قطعات معمولاً برخی از ریزگردها را بر روی رینگ های چرخ برجای می گذارند.

خطرات استفاده از لنت تقلبی  و عواقب آن

 اگر پدال ترمز به درستی کار نکند، می تواند راننده و سرنشینان آن را در معرض خطرات زیادی هنگام رانندگی قرار دهد. و گاهی اوقات ، نصب یک قسمت ترمز جعلی منجر به اصطلاح سختی پدال ترمز می شود که ممکن است خطرات زیادی را هنگام رانندگی ایجاد کند. لنت ترمز تقلبی معمولاً باعث عدم توقف خودرو در مواقع لزوم می شود که ممکن است علاوه بر خطر تصادفات رانندگی ، مسافران را در معرض عواقب جدی قرار دهد.  لنت ترمز اصلی با تقلبی زمانی که لنت های تقلبی روی خودرو نصب باشند نیز به راحتی قابل تشخیص است با توجه به علائم زیر می توان تشخیص داد که لنت تقلبی روی خودرو شما نصب شده است یا خیر.

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد

نحوه تشخیص لنت ترمز اصلی از تقلبی
بازرگانی راد, تیم محتوا 23 اردیبهشت 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
علت طولانی استارت خوردن ماشین
برای یافتن علت طولانی استارت خوردن ماشین ابتدا لازم است توضیحاتی درباره استارت داشته باشیم که در این مقاله ابتدا به این موضوع می پردازیم و سپس عوامل این مشکل را به ترتیب بررسی می کنیم.