ما را دنبال کنید
راهنمای خرید انواع جلو پنجره های خودرویی
گروه آی تی بازرگانی راد ، تمامی نکات مهم و کاربردی که در هنگام خرید جلو پنجره خودرو بایستی به آن توجه کنید را در اختیار شما قرار میدهد ... تا انتها همراه باشید .

جلو پنجره های خودرویی

یکی از قطعات مهم و کاربردی در خودرو های سواری ، جلو پنجره میباشد ، این قطعه نقش مهمی در زیبایی خودرو ایفا میکند ، خودرو بدون جلو پنجره شباهت انسان بدون ابرو دارد همانطور که داشتن ابرو در زیبایی انسان تاثیر زیادی میگذارد ، خودرو بدون جلو پنجره نیز زیبایی خود را از دست میدهد . علاوه بر جنبه ظاهری آن ، این قطعه از نظر فنی هم تاثیر زیادی بر روی عملکرد موتور خودرو دارد. باد خنک از طریق جلو پنجره برای سرد کردن رادیاتور ماشینتان وارد شده و همچنین نیز هوای گرم هم از این طریق خارج میشود . هرچه جلو پنجره خودرویی بزرگتر بوده و دارای منافذ بیشتری باشد موتور خودرو بیشتر خنک سازی میشود.

جلو پنجره خودرو نیز از سرقت لوازم داخل کاپوت جلوگیری کرده و سیم کاپوت پران دقیقا از جلو پنجره خودرو عبور کرده . توجه داشته باشید بدون داشتن این قطعه سارق به راحتی کاپوت شما را بالا زده و قطعات با ارزشی نظیر باتری ، ECU  کامپیوتر و کوئل را به سرقت میبرند .

چنانچه شما نیز جزو آن دسته از افرادی میباشید که قصد خرید جلو پنجره خودرو را دارید اما به تنوع زیاد مدل ها و قیمت های این قطعه به مشکل خوردید اصلا نگران نباشید . ما در این مقاله از گروه آی تی وبسایت بازرگانی راد به نکات مهمی که در هنگام خرید جلو پنجره خودرو بایستی به آن توجه داشته باشیم را آموزش میدهیم ... تا انتها همراه باشید.

جلو پنجره خودرو چیست ؟

در خودرو های سواری ، شبکه ای در جلو رادیاتور و زیر کاپوت جلو قرار دارد که به آن جلو پنجره گفته میشود . جلو پنجره از مواد سبکی ساخته شده و علت شبکه ای بودن آن ، برای گذراندن هوا به رادیاتور است و نقش خنک کننده برای رادیاتور را دارد. بیشتر شرکت های خودرو سازی لوگو شرکت خود را روی این قطعه سوار میکنند .

چرا جلو پنجره اهمیت بسیاری دارد؟

برای خودروسازان معروف بسیار مهم است که شمایل ظاهری محصولات خود بسیار شیک و لوکس باشد . خودروهای لوکس و زیبایی که همه ما با آن ها آشنا هستیم مانند خودرو ** رولز رویس ** یکی از این محصولات میباشد ، طراح این خودرو بسیار لوکس ، سبک منظم و دقیقی برای طراحی جلو پنجره در نظر گرفته اند . صفحات مشبکی که در این قسمت نصب میشود به صورت دستی قرار گرفته و نهایتا هیچ نقصی در محصول نهایی دیده نمیشود. ظاهر زیبا برای خودرو موجب افزایش اعتبار برند تجاری میان مشتریان خواهد شد.

مزایای استفاده از جلو پنجره :

  • جلوگیری از ورود زباله های پلاستیکی بزرگ که عملکرد خنک سازی خودرو را مختل میکند

  • به اتومبیل شما ظاهری جذاب و شیک میدهد و خودرو بدون جلو پنجره نمای آنچنان جذابی ندارد.

  • باعث هدایت جریان هوای خنک به طرف رادیاتور شده  و همچنین گرمای رادیاتور را نیز خارج میکند

  • سیم کاپوت پران از قسمت جلو و زیر کاپوت عبور کرده و همانطور که گفته شد جلو سرقت خودرو را میگیرد.

  • هنگام پرتاب سنگ و سایر اجسام از ورود ضربه به رادیاتور جلوگیری میکند.

انواع جلو پنجره های خودرویی 

جلو پنجره های شرکتی

جلو پنجره های شرکتی

جلو پنجره های شرکتی همان طراحی اولیه سازنده خودرو میباشد که به وسیله شرکت سازنده روی بدنه خودرو شما نصب میشود. این نوع جلوپنجره ها بیشتر جنبه خنک کنندگی داشته و کمتر به زیبایی و ظرافت آن توجه شده و برای رانندگی با موتور معمولی هیچ گونه مشکلی ندارند.

جلو پنجره های اسپرت 

جلو پنجره های اسپرت

در اتومبیل های تقویت شده و مسابقه ای به نمونه مکمل شبکه ای نیاز داریم ک علاوه بر زیبایی، موتور را خنک نماید. در جلو پنجره های اسپورتی برای اینکه موتور را بیشتر خنک نمایند دارای شبکه های کمتری بوده و تقریبا توری شکل هستند. برای مثل خودروهای مسابقه ای به خنک سازی بیشتری نیاز دارند و روی آن ها نمونه اسپرت نصب میشود.

جلو پنجره هوشمند 

جلو پنجره هوشمند

این مدل از جلو پنجره ها بر خلاف نمونه های قبلی بدون شبکه و منافذ هستند و در خودرو های الکترونیکی استفاده میشوند . خودروهای الکترونیکی نیاز به خنک سازی نداشته و فاقد شبکه میباشند و بیشتر جنبه زیبایی دارند . در برخی از مدل های آن تعدادی سنسور و دوربین روی این جلو پنجره ها نصب شده که عملکرد اصلی ماشین را به عهده دارند.

نکات مهمی که بایستی در هنگام خرید جلو پنجره دقت نمود : 

قیمت جلو پنجره :

همیشه از روی قیمت کالا میتوان به اصل یا بدل بودن آن پی ببرید. اجناس اصلی به دلیل این که از مواد درجه یک ساخته شده اند دارای قیمت بالایی میباشند و چنانچه شما محصولی را که قیمت بالاتری دارد و با قیمتی خیلی ارزان تر ( زیر قیمت بازار و تولید کننده ) پیدا کردید مطمئن باشید آن قطعه بدل است.

نوع جلو پنجره :

انتخاب نوع محصول ارتباط مستقیمی نوع استفاده شما از خودروتان دارد به عنوان مثال اگر شما از خودروتان برای استفاده روزمره و عادی میخواهید توصیه میشود از همان نمونه شرکتی استفاده نمایید. چنانچه خودرو شما نمونه اسپرت بوده و با آن مسابقات ورزشی انجام میدهید ، یک جلو پنجره معمولی کار شما را انجام نخواهد داد و بایستی برای خودرو خود یک مدل اسپرت را خریداری کنید .

جنس محصول: 

جنس این قطعه معمولا از پلاستیک بوده و بهتر است از نوع پلاستیک مواد اولیه یا ABS باشد زیرا این جنس ها بر اثر ضربه کمتر دچار شکستگی میشود و شما میتوانید به راحتی پیچ های آن را به راحتی سفت کنید زیرا خبری از شکستگی در جای پیچ نیست . متاسفانه مدل های بی کیفیت در بازار موجودند که از پلاستیک خشک و بی کیفیت ساخته شده و این محصولات با کوچکترین ضربه میشکنند.

رنگ محصول :

فراموش نشود توجه یه رنگ خودرو از اهمیت زیادی برخوردار است مثلا رنگ سفید نیز انواع مختلفی دارد و نوع براق یا مات بودن آن از نظر شماره نیز باهم تفاوت دارند لذا تنها خرید یک جلو پنجره سفید در صورت سفید بودن خودرو کفایت نمیکند و حتما بایستی به شماره رنگ خودرو نیز توجه کرد.

مدل خودرو : 

برای هر خودرویی ، محصولی خاص طراحی شده که نمیتوان آن را روی خودرو دیگر نصب نمود مثلا شما نمیتوانید جلو پنجره 405 را به 206 نصب کنید زیرا از نظر اندازه و ظاهر با هم متفاوت بوده و حتما بایستی برای خرید جلو پنجره به مدل خودرو خود دقت کنید.

طرح محصول : 

محصولات اسپرت جذابی در طرح های متنوع در بازار موجودند به عنوان مثال یکی از این طرح های زیبا ، طرح ضربان قلب بوده که به اتومبیل شما جلوه خاصی میدهد . مثلا یک نمونه بسیار زیبا برای پژو 206 نمونه اپتیما میباشد که به خودرو شما جلوه خاصی میدهد . این به سلیقه شما برمیگردد که کدام نمونه را خریداری نمایید.

برند محصول :

پیشنهاد ما به شما ، همیشه به سراغ برند های معتبر و شناخته شده بروید زیرا از مواد با کیفیت ساخته شده اند و تجربه نیز ثابت کرده تا زمانی که یک برند معروف وجود دارد که خودش را همه جوره اثبات کرده به سراغ تست کردن برند های ناشناس نروید. زیرا این اقدامتان چیزی جز ضرر و زیان برای شما نخواهد داشت.

از جاهای معتبر خریداری نمایید :

همانطور که میدانید متاسفانه روزانه حجم زیادی از جنس های تقلبی روانه بازار شده که از نظر ظاهری هیچ تفاوتی با نمونه اصلی نداشته و تنها راه تشخیص آن ، داشتن تجربه و مهارت بالا میباشد

جلو پنجره خودرویی

نکته پایانی 

ضمن تشکر از مقاله فوق ، امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد و به اندازه کافی توانسته باشیم اهمیت استفاده از جلو پنجره خودرویی را برای شما بازگو نماییم ... برای خرید مطمئن کافیست به وبسایت بازرگانی راد ما مراجعه کرده و بسته به نیازتان ، سبد کالایی خود را تکمیل کرده و اقدام به ثبت سفارش نمایید.

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد

راهنمای خرید انواع جلو پنجره های خودرویی
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 04 آذر 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
رانندگی ایمن در هوای برفی و روزهای یخبندان
رفتن به سفر در زمستان از تفریحات مورد علاقه اکثر افراد میباشد تا بتوانند از فضای زیبا و دلنشین برفی این فصل به اندازه کافی لذت ببرند اما برای اینکه یک رانندگی ایمنی را تجربه کنیم و دچار مشکل نشویم بایستی نکاتی را رعایت نماییم .