ما را دنبال کنید
تفاوت میان تیغه برف پاک کن ژله ای با تیغه برف پاک کن معمولی
در این مقاله از گروه آی تی شرکت بازرگانی راد به بررسی تفاوت بین تیغه برف پاک کن ژله ای و معمولی را مورد ارزیابی قرار میدهیم ... تا انتها همراه باشید.

تفاوت میان تیغه برف پاک کن ژله ای با تیغه برف پاک کن معمولی

رانندگی در همه شرایط جوی نیازمند ابزار و لوازم خاص خود است تا بتوانید در این شرایط به راحتی به مسیر خود ادامه بدهید مهمترین ابزار مورد نیاز برای یک راننده در شرایط جوی نامناسب مانند بارندگی و برف ؛ یک سیستم برف پاک کن سالم و مناسب میباشد که از قدرت آبگیری بالایی برخوردار باشد. وظیفه جمع آوری کامل آب از سطح شیشه خودرو بر عهده تیغه برف پاک کن هست اما این که چه نوع تیغه برف پاک کنی مناسب خودرو شماست؟

در این مقاله از گروه آی تی شرکت بازرگانی راد به بررسی تفاوت بین تیغه برف پاک کن ژله ای و معمولی را مورد ارزیابی قرار میدهیم ... تا انتها همراه باشید.

تیغه برف پاک کن معمولی ( تیغه برف پاک کن فابریکی ) 

تیغه برف پاک کن معمولی  یا همان تیغه برف پاک کن فابریک از جنس پلاستیک فشرده ساخته شده است . این نوع تیغه برف پاک کن که در اکثر خودروهای تولید داخل استفاده میشود، به علت استحکام بالای لاستیک این نوع تیغه برف پاک کن در امر آب گیری شیشه ، از میان بردن یخ زدگی سطح شیشه در فصول سرد، بیشتر خودروسازان از این نوع تیغه برف پاک کن در محصولات خود استفاده میکنند که از لحاظ فنی هم دارای استاندارد های لازم میباشند.

تیغه برف پاک کن معمولی ( تیغه برف پاک کن فابریکی )

تیغه برف پاک کن ژله ای یا همان سیلیکونی 

پس از اکتشاف سیلیکون، شرکت های تولید کننده تیغه برف پاک کن ، به فکر استفاده این ماده در تیغه های برف پاک کن افتادند. سیلیکون از ترکیبات مصنوعی در دمای بالا تهیه و تولید میشود از این نوع پلاستیک که طول عمر بالایی دارد و مقاومت آن در برابر سرما و گرما بسیار بالاست، از تیغه برف پاک کن استفاده میشود. قدرت آب گیری تیغه برف کن سیلیکونی به گونه ایست که در یک حرکت رفت و برگشتی برف پاک کن بر روی شیشه خودرو ، دیگر هیچ اثری از لکه آب باقی نمانده و سبب افزایش دید راننده در شرایط بارانی یا برفی خواهد شد.

تیغه برف پاک کن ژله ای یا همان سیلیکونی

تفاوت تیغه برف پاک کن ژله ای با تیغه برف پاک کن معمولی 

بعد از توضیحاتی که در مورد ساختار و تولید هر دو تیغه برف پاک کن ژله ای یا فابریکی ارائه نمودیم ، قصد داریم تفاوت آن ها را بررسی و بیان کنیم:

قدرت آبگیری از سطح شیشه خودرو

جمع آوری آب از سطح شیشه خودرو در هنگام بارندگی از نکات مهمیست که دید راننده را نسبت به جاده افزایش میدهد و نهایتا منجر به رانندگی امن و لذت بخش خواهد شدتیغه برف پک کن این وظیفه مهم را بر عهده داشته  تا با عملکردی قابل قبول ، شرایط رانندگی را در هوای بارانی و برفی فراهم بسازد.

تفاوت تیغه برف پاک کن معمولی با سیلیکونی در قدرت آب گیری آن از سطح شیشه که یه گونه ایست که تیغه برف پاک کن سیلیکونی قدرت آبگیری بیشتری نسبت به تیغه برف پاک کن معمولی داشته و بدون ایجاد کوچکترین صدا ، شیشه را تمیز میکند. دلیل قدرت آب گیری بهتر تیغه برف پاک کن های ژله ای ، خاصیت سیلیکونی آن است که چسبندگی و انعطاف بیشتری نسبت به تیغه برف پاک کن معمولی داشته و نتیجتا از قدرت آبگیری بیشتری هم برخوردار میباشد.

تفاوت ساختاری و طراحی در تیغه برف پاک کن ها

نوع تولید و ساختار تیغه برف پاک کن معمولی و سیلیکونی کاملا متفاوت است تیغه برف پاک کن معمولی با طراحی کاملا ساده ، دارای قدرت استحکام بالایی میباشدکه میتواند به واسطه آن یخ زدگی های سطحی و موانعی مانند گل و لای خشک شده روی شیشه خودرو را از میان ببرد ، در مقابل لاستیک تیغه برف پاک کن ژله ای با طراحی هوشمندانه و فرمول خاص سیلیکون، از ظرافت خاصی برخوردار بوده و جنس آن نرم و منعطف و استحکام آن در مقابل تیغه های معمولی کمتر میباشد.

لاستیک تیغه برف پاک کن ژله ای

طول عمر کدام تیغه برف پاک کن ها بیشتر است؟ معمولی یا ژله ای؟

طول عمر یکی از مهمترین عوامل در انتخاب تیغه برف پاک کن محسوب میشود که در معرض تغییرات آب و هوایی ، نور خورشید و دیگر عوامل بیرونی میباشد. طول عمر، ماندگاری تیغه برف پاک کن ژله ای یا همان سیلیکونی به علت نوع ساختاری که دارد ، مقاومت آن ها در شرایط آب و هوایی مختلف بسیار بالاتر و بیشتر از تیغه برف پاک کن های معمولی میباشد. تیغه برف پاک کن معمولی در شرایط آب و هوایی گرم، حالت اصلی خود را از دست میدهد و همچنین در فصول سرما نیز پلاستیک فشرده این تیغه سفت شده و موجب ترک خوردگی آن میشود و در کل عمر مفید تیغه برف پاک کن معمولی نهایت یک سال میباشد.

تفاوت در قیمت تیغه برف پاک کن ژله ای با تیغه برف پاک کن معمولی 

این بخش از تفاوت هر دو تیغه برف پاک کن با توجه به نوع ساختار آن کاملا مشهود میباشد که هزینه تهیه و ساخت تیغه برف پاک کن معمولی کمتر از تیغه برف پاک کن سیلیکونی ( ژله ای ) میباشد.و به همین علت است که کارخانه های ساخت خودرو، از تیغه برف پاک کن معمولی در محصولات خود استفاده میکنند که هزینه کمتری نسبت به رقیب خود یعنی تیغه برف پاک کن ژله ای دارد.

انتخاب یک تیغه برف پاک کن مناسب

شرکت بازرگانی راد بزرگترین هایپر مارکت عمده فروشی قطعات خودرو کشور است و ارائه دهنده بهترین تیغه برف پاک کن های ژله ای و معمولی برای انواع خودروها میباشد که با بررسی تخصصی هرکدام از محصولات توضسحات و اطلاعات جامع و کاملی درباره هر محصول به شما ارائه میدهد تا شما مصرف کنندگان و مشتریان گرامی با آگاهی کامل سفارش خود را ثبت نمایید و به آسانی یک تیغه برف پاک کن مناسب برای خودرو خود نیز انتخاب نمایید.

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد

تفاوت میان تیغه برف پاک کن ژله ای با تیغه برف پاک کن معمولی
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 22 آبان 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
علائم روغن سوزی در خودرو چیست؟
ما در این مقاله از گروه سئو وبسایت بازرگانی راد به بررسی علائم روغن سوزی در خودرو میپردازیم ... تا انتها همراه باشید.