ما را دنبال کنید
قیمت تسمه دینام پراید و عوامل موثر بر قیمت گذاری آن
قیمت تسمه دینام پراید به کیفیت و ساختار آن بستگی دارد به همین دلیل برای این که قطعه ای باکیفیت تر داشته باشید بهتر است که کمی هزینه بیشتری کرده و این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید

قیمت تسمه دینام پراید

از کار افتادن تسمه دینام خودرو یکی از مشکلات شایعی است که می تواند بر روی عملکرد خودرو تاثیر بگذارد به همین دلیل همواره کارشناسان توصیه می کنند که این قطعه را در زمان مناسبی تعویض کنند. یکی از مواردی که همواره افراد مورد توجه قرار می دهند، قیمت تسمه دینام پراید است. برای برآورد قیمت دقیق تسمه دینام باید فاکتورهای مختلفی را در نظر بگیرید. از جمله این فاکتورها می توان به جنس تسمه دینام، کیفیت، انعطاف پذیری، مدت عمر کارکرد و ... اشاره کرد. برای این که بیشتر و کامل تر بتوانید تسمه دینام مورد نیاز خود را خریداری کنید، باید ابتدا به خوبی این قطعه را بشناسید. برای آشنایی بیشتر با تسمه دینام پراید توصیه می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

تسمه دینام پراید استارتک

دینام پراید چیست؟

برای این که تسمه دینام را بشناسید، باید ابتدا اطلاعات کاملی را در خصوص دینام خودرو بدست بیاورید. دینام یکی از قطعات مهم و کاربردی خودرو است که باید اصلی ترین وظیفه خود یعنی برق رسانی خودرو را انجام دهد. دینام از اجزای مختلفی تشکیل شده که تسمه دینام یکی از پراهمیت ترین آن ها می باشد. در صورتی که دینام خودرو خراب شود و یا یکی از اجزای این قطعه به خوبی کار خود را انجام ندهد، سایر قطعات دینام نیز با مشکل مواجه شده و نیاز به تعویض دارد.

تسمه دینام پراید چیست؟

تسمه دینام عضوی از دینام است که به صورت چرخشی کار می کند و باعث حرکت سایر قطعات مرتبط می شود. این تسمه به راحتی در جلوی خودرو قابل مشاهده است و شما می توانید چرخش و کارکرد آن را به راحتی با چشم ببینید. در واقع تسمه دینام حلقه ای منعطف است که برای ایجاد اتصالات و انتقال انرژی مورد استفاده قرار می گیرد. در برخی از خودروها یک تسمه و در برخی دیگر دو تسمه وجود دارند که در این حالت به یکی از این تسمه ها، تسمه پروانه می گویند. اهمیت تسمه دینام به اندازه ای است که همواره متخصصین تاکید می کنند که به صورت مرتب این قطعه مورد بررسی قرار گیرد.

تسمه دینام پراید در خودرو چه کاری انجام می دهد؟

تسمه دینام پراید وظیفه دارد که برق رسانی در خودرو را بدون هیچ مشکل و به اندازه به باتری خودرو برسانند. همان طور که می دانید خودرو برای این که روشن شود و شروع به حرکت کند، نیاز به برق دارند. برق خودرو توسط دینام تامین می شود و تسمه دینام نیز یکی از قطعات اصلی دینام به شمار می رود که به دینام در امر برق رسانی کمک می نماید. نحوه کار تسمه دینام بدین صورت است که این قطعه به صورت مستقیم به موتور خودرو متصل است و نیروی مورد نیاز را از این قطعه می گیرد. با توجه به این که این نیرو حرکتی است و سایر قطعات خودرو به نیروی الکتریکی نیاز دارد، تسمه دینام این تبدیل را انجام می دهد.

همچنین تسمه دینام خودرو مسئولیت حرکت فن را برعهده دارد. کارکرد پمپ هیدرولیک و واتر پمپ برعهده تسمه دینام می باشد. در نتیجه هنگامی که هر یک از این قطعات با مشکل مواجه شود، اولیه قطعه ای که باید مورد بررسی قرار گیرد، تسمه دینام پراید است. تشخیص خرابی تسمه دینام خودرو کار سختی نیست و به راحتی می توان با چشم خرابی آن را تشخیص دهید.

زمان تعویض تسمه دینام پراید

تعویض تسمه دینام پراید زمان مشخصی ندارد. بنابراین نمی توان محاسبه کرد که چند کیلومتر با آن حرکت نمود. ولی خوشبختانه تسمه دینام در هنگام خرابی از خود علائم و نشانه هایی را نشان می دهد و راننده می تواند از طریق این علائم به راحتی از زمان تعویض تسمه دینام مطلع شود. در ادامه به بیان علائم و نشانه های خرابی تسمه دینام خواهیم پرداخت تا بتوانید پیش از این که به سایر قطعات خودرو آسیب وارد کند آن را تعویض نمایید.

راه های پیشگیری از خرابی تسمه دینام پراید

با توجه به این که قیمت تسمه دینام پراید بالا است و همچنین خرابی تسمه دینام ها می تواند به صورت مستقیم سایر قطعات خودرو را تحت تاثیر قرار دهد، باید پیش از خرابی از آن جلوگیری کنید. از جمله راهکارهای پیشگیری از خرابی تسمه دینام عبارت است از:

  • کاهش درجه حرارت کولر و کاهش دور چرخش فن

  • استفاده از باتری پرقدرت

  • کاهش دور موتور خودرو و قرار دادن آن بر روی دور مناسب

  • خاموش نمودن چراغ های خودرو در زمانی که نیاز ندارید

خرید تسمه دینام پراید

تسمه دینام پراید بی اس کو

یکی از نکاتی که اهمیت بسیاری دارد، خرید تسمه دینام باکیفیت است. بنابراین توصیه می کنیم پیش از این که قیمت تسمه دینام پراید را مورد بررسی قرار دهید، باید به کیفیت و نحوه کارکرد این قطعه توجه داشته باشید. بازرگانی راد یکی از مراکز بسیار معتبر در زمینه فروش انواع تسمه دینام خودرو است و از آن جا که این مرکز تمامی محصولات خود را بدون واسطه و به صورت مستقیم از درب کارخانه وارد می کند، قیمت مناسب تری دارد. جهت خرید باکیفیت ترین تسمه دینام پراید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل نمایید.

تسمه دینام پراید چقدر عمر می کند؟

تسمه دینام پراید هر چقدر هم که قیمت بالایی داشته باشد، نهایتا عمر آن سر رسیده و نیاز به تعویض دارد. بنابراین عمر مشخصی را نمی توان برای تسمه دینام ها تخمین زد زیرا امروزه شرکت های مختلفی در زمینه تولید انواع تسمه دینام ها در حال فعالیت است و هر کدام برای تولید قطعات خود از مواد و متریال های مختلفی استفاده می کند. در نتیجه عمر تسمه دینام ها به کیفیت و میزان مقاومت آن بستگی دارد.

خرابی تسمه دینام پراید

خرابی تسمه دینام پراید خود را با علائم و نشانه هایی اعلام می کند. از جمله این علائم عبارت است از:

    روشن شدن چراغ باتری

یکی از نشانه های بسیار واضح و روشن برای خرابی تسمه دینام خودرو روشن شدن چراغ باتری می باشد. این چراغ که در جلوی فرمان قرار دارد، در صورت خرابی باتری و یا پاره شدن تسمه دینام روشن می شود و بی توجهی به آن می تواند مشکلات بسیاری را به وجود بیاورد. در نتیجه در صورت روشن شدن این چراغ حتما به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

    صدای جیر جیر

شاید در حین حرکت و یا در همان ابتدای روشن کردن خودرو صدایی جیرجیر مانند را در اطراف موتور خودروی خود بشنوید. این صدا به احتمال خیلی زیاد به دلیل شل شدن تسمه دینام اتفاق می افتد. در این حالت با سفت کردن تسمه دینام بدون هزینه می توانید این مشکل را رفع کنید. چنانچه در زمان مناسبی تسمه دینام را تنظیم نکنید، پاره شده و باید تسمه دینام سالم را جایگزین نمایید.

    عدم کارکرد کولر و فرمان هیدرولیک

همان طور که می دانید قیمت تسمه دینام پراید نمی تواند نشان دهنده کیفیت این قطعه باشد به همین دلیل باید برای خرید این تسمه به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید. فن کولر و پمپ هیدرولیک خودرو به صورت مستقیم تحت تاثیر تسمه دینام قرار دارد. بنابراین در صورت سفتی فرمان هیدرولیک و یا خرابی و یا کاهش عملکرد کولر می توانید متوجه خرابی تسمه دینام شوید.

علائم ظاهری خرابی تسمه دینام پراید

همان طور که عنوان کردیم، تسمه دینام پراید در دید همگان قرار دارد و شما به راحتی می توانید این قطعه را مشاهده کنید. در نتیجه تشخیص خرابی تسمه دینام کار سختی نبوده و نیاز به تجربه و تخصص ندارد. خرابی تسمه دینام به صورت ظاهری مشخص است. علائمی همچون ریش ریش شدن، ترک برداشتن و نازک شدن تسمه دینام می تواند به شما زمان تعویض تسمه دینام را نشان دهد.

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد


قیمت تسمه دینام پراید و عوامل موثر بر قیمت گذاری آن
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 25 مهر 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
قیمت شاه فنر نیسان و عوامل وابسته به قیمت گذاری آن
قیمت شاه فنر نیسان به کیفیت و ساختار آن بستگی دارد به همین دلیل برای این که قطعه ای باکیفیت تر داشته باشید بهتر است که کمی هزینه بیشتری کرده و این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید