ما را دنبال کنید
مشخصات کامل گیربکس اتوماتیک پراید
در این مقاله از بازرگانی راد به معرفی کامل گیربکس اتوماتیک پراید و مشخصات آن میپردازیم ... تا انتها همراه باشید

گیربکس اتوماتیک پراید

در این مقاله از گروه آی تی وبسایت بازرگانی راد ، به بررسی گیربکس اتوماتیک پراید میپردازیم اما قبل از آن کمی در مورد گیربکس اتوماتیک خودرو اطلاعات کسب میکنیم ... تا انتها همراه باشید.

رانندگان و افرادی که به صورت مرتب در حال استفاده از خودروی خود هستند، خصوصا رانندگان شهرهای بزرگی همچون تهران، از کلاچ و ترمز کردن ناراضی بوده و به مرور احساس خستگی می کنند. گیربکس اتوماتیک پراید راه حلی بسیار عالی برای رانندگی با خودرو است. با تبدیل گیربکس دستی به گیربکس اتوماتیک می توانید از رانندگی لذت ببرید. در این صورت دیگر نیازی به استفاده از کلاچ و دنده در ترافیک ها نبوده و سرعت خودرو به صورت اتوماتیک تنظیم می شود. بازرگانی راد در این خصوص اطلاعات کامل تری را در اختیار شما قرار داده تا بتوانید با آگاهی بیشتری نسبت به تبدیل گیربکس دستی خودروی خود به گیربکس اتوماتیک اقدام کنید.

گیربکس اتوماتیک پراید

گیربکس اتوماتیک پراید چیست؟

گیربکس های اتوماتیک از تکنولوژی هار روز دنیا بهره بده اند تا با کارکرد اتوماتیک و خودکار راحتی را برای راننده به ارمغان بیاورند. گیربکس اتوماتیک پراید دارای دنده های ساده ای است که برای تنظیم سرعت دیگر نیازی به استفاده از کلاچ و دنده نیست. در این گیربکس ها سرعت به صورت اتوماتیک و توسط مکانیزمی پیشرفته تنظیم می شود. به همین دلیل امروزه بسیاری از خودروها به این نوع گیربکس ها مجهز شده است.

وظایف گیربکس اتوماتیک پراید چیست؟

گیربکس های اتوماتیک همانند گیربکس های دستی وظیفه انتقال نیرو از موتور خودرو به چرخ ها را برعهده دارند. تنظیم سرعت خودرو در این نوع از گیربکس ها به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و دیگر نیازی به استفاده مکرر از دنده نمی باشد. همچنین در این نوع گیربکس ها تغییر جهت حرکت خودرو به راحتی امکان پذیر است. در واقع با استفاده از این مکلانیزم شما می توانید هر چه راحت تر و بهتر خودرو را به حرکت در بیاورید.

انواع گیربکس اتوماتیک پراید 

گیربکس های اتوماتیک از نظر کارکرد انواع مختلفی دارند که عبارت است از:

    گیربکس سیاره ای AT

در اکثر خودروهای جدید سیستم AT مورد استفاده قرار می گیرد. برای تغییر دنده در این گیربکس ها از مبدل گشتاور و یا سیستم گوپلینگ سیال استفاده می شود. این سیستم به ایسیو خودرو وصل است و هنگامی که سرعت خودروی شما کاهش و یا افزایش پیدا می کند، با استفاده از فرمان های ارسال شده دنده به صورت اتوماتیک تغییر می کند. این گیربکس ها به صورت کاملا هوشمند عمل کرده و رانندگی آسان و دلنشین را برای رانندگان به ارمغان خواهد آورد.

    گیربکس CVT

گیربکس های سی وی تی از طریق تسمه ای فولادی میان دو قرقره انتقال قدرت را انجام می دهند. این نوع گیربکس ها به صورت کاملا مدرن و پیشرفته عمل کرده و به بهترین شکل ممکن راندمان موتور را تحت کنترل قرار می دهند. پس از تولید این گیربکس ها بسیاری از شرکت ها در پی استفاده از این تکنولوژی برآمدند. نیسان اولین شرکتی بوده که توانسته این تکنولوژی را در دسترس داشته باشد و پس از آن بسیاری از شرکت های ژاپنی نیز به سوی آن گرایش پبدا کردند.

    گیربکس DCT

گیربکس DCT بین گیربکس های اتوماتیک و غیر اتوماتیک قرار دارد. این گیربکس ها که با نام گیربکس های نیمه اتوماتیک شناخته می شود، پیچیدگی های جعبه دنده های نیمه اتوماتیک و دستی را نداشته و استفاده از آن به دلخواه راننده صورت می گیرد. به عنوان مثال شما می توانید نوع گیربکس خودروی خود را بر اساس نیاز خود بر روی دستی و یا اتوماتیک قرار دهید. گیربکس های DCT اغلب برای خودروهای مسابقه ای کاربرد دارد.

تفاوت گیربکس اتوماتیک با دستی

یکی از اصلی ترین و اساسی ترین تفاوت بین گیربکس های اتوماتیک و دستی که باعث افزایش قیمت گیربکس های اتوماتیک در بازار شده، عدم نیاز به کلاچ و دنده در سیستم گیربکس های اتوماتیک می باشد. بدین معنا که در گیربکس های دستی برای تغییر سرعت حتما می بایست به صورت مدام از کلاچ و دنده استفاده کنید. ولی در گیربکس های اتوماتیک این کار به صورت اتوماتیک انجام می پذیرد و از این رو رانندگی با گیربکس های اتوماتیک بسیار راحت تر و لذت بخش تر است.

فرق دگر بین گیربکس های اتوماتیک و دستی در بالاتر بودن قیمت گیربکس های اتوماتیک نسبت به گیربکس های دستی می باشد. زیرا گیربکس های اتوماتیک مکانیزم پیچیده تر و مدرن تری دارند و روش های مهندسی شده بیشتری طی شده است. البته گیربکس های اتوماتیک در دسته های مختلفی قرار می گیرد که تعیین کننده کیفیت گیربکس می باشد.

مزایای تبدیل گیربکس دستی پراید به اتوماتیک

اکثر پرایدهای موجود در بازار به صورت دستی طراحی و تولید شده است. در گیربکس های دستی برای تغییر سرعت نیاز به استفاده از کلاچ و دسته دنده است. بدین صورت که شما با فشردن کلاچ باعث آزادسازی محور اصلی جعبه دنده خواهید شد و سپس با تکان دادن دسته دنده سرعت را تغییر می دهید. بنابراین برای این که دنده تعویض شود، باید دست و پا نیز درگیر شود. ولی تغییر دنده در گیربکس های اتوماتیک بدون نیاز به استفاده از کلاچ و دسته دنده و به صورت اتوماتیک صورت می گیرد و نه تنها رانندگی با گیربکس های اتوماتیک بسیار راحت تر است، بلکه با آزادسازی فکر راننده از کلاچ و دنده، باعث افزایش تمرکز راننده خواهد شد.

خرابی گیربکس اتوماتیک پراید

هر یک از اجزای خودرو در صورت استفاده غیر اصولی و عدم رسیدگی به موقع خراب می شوند و گیربکس های اتوماتیک نیز از این امر مستثنی نیستند. بدین معنا که برای این که مانع از خرابی گیربکس اتوماتیک پراید شوید، باید آن را به صورت مرتب مورد بررسی قرار داده و ایرادات جزئی آن را برطرف کنید تا به مشکلاتی بزرگ و هزینه بر تبدیل نشوند. یکی از ضروری ترین نیازهای گیربکس روغن است. روغن باعث روانکاری قطعات متحرک گیربکس می شود و در صورتی که به موقع از آن استفاده نگردد و یا روغن های مرغوب به کار ببرود، گیربکس مستهلک شده و پس از مدتی نیاز به تعویض پیدا می کند. در نتیجه با تعویض به موقع روغن گیربکس اتوماتیک پراید و استفاده از روغن مرغوب و باکیفیت می توانید سلامت گیربکس خودروی خود را تضمین کنید.

قیمت گیربکس اتوماتیک پراید

همان طور که در بالا اشاره کردیم، گیربکس های اتوماتیک پراید انواع مختلفی دارند که قیمت های آن ها متفاوت می باشد. برای این که گیربکس خریداری شده با خودروی شما سازگار بوده و کیفیت بالایی داشته باشد بهتر است که کمی هزینه بیشتری کرده و قطعه مناسب و سازگار با خودروی خود را از مراکز معتبر خریداری کنید. بازرگانی راد یکی از مطمئن ترین و معتبرترین مراکز فروش انواع گیربکس در ایران است و شما می توانید ارزان ترین و باکیفیت ترین گیربکس مورد نظر خود را از این مرکز خریداری نمایید. جهت استعلام قیمت گیربکس پراید سفارش تنها کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

خرید گیربکس اتوماتیک پراید 

با توجه به حساسیت بالای گیربکس های اتوماتیک در خودرو، در هنگام خرید گیربکس خودرو ، بایستی کیفیت بسیار مورد توجه قرار گیرد. کیفیت گیربکس ها به صورت مستقیم بر روی نحوه کارکرد آن ها تاثیر می گذارد. به همین دلیل بهتر است خرید آن را از مراکز معتبر و به دست متخصصین بسپارید. بازرگانی راد به صورت مستقیم گیربکس اتوماتیک را از شرکت وارد کرده و از این رو شما می توانید مناسب ترین گیربکس را از این مرکز سفارش دهید. برای خرید گیربکس اتوماتیک پراید با شماره های درج شده در سایت تماس گرفته تا اطلاعات کاملی را در مورد گیربکس ها در اختیار شما قرار دهند.

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد

مشخصات کامل گیربکس اتوماتیک پراید
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 25 October, 2021
Share this post
Sign in to leave a comment
قیمت لنت ترمز پراید و عوامل موثر بر قیمت گذاری آن
قیمت لنت ترمز پراید به کیفیت و ساختار آن بستگی دارد به همین دلیل برای این که قطعه ای باکیفیت تر داشته باشید بهتر است که کمی هزینه بیشتری کرده و این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید