ما را دنبال کنید
قیمت تسمه دینام پژو و عوامل موثر بر قیمت گذاری آن
قیمت تسمه دینام پژو به کیفیت و ساختار آن بستگی دارد به همین دلیل برای این که قطعه ای باکیفیت تر داشته باشید بهتر است که کمی هزینه بیشتری کرده و این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید

قیمت تسمه دینام پژو

خودرو برای حرکت نیاز به نیرو و محرکه دارد. این نیرو توسط دینام و به واسطه باتری تامین می شود. بنابراین می توان گفت که تسمه دینام یکی از قطعاتی است که برق رسانی را در خودرو انجام می دهد. افرادی که دارای خودروی پژو هستند همواره سوال می کنند که قیمت تسمه دینام پژو چقدر است؟ در مقاله پیشین به بررسی قیمت تسمه دینام پراید پرداخته بودیم ، دراین مقاله از گروه سئو وبسایت بازرگانی راد به بررسی قیمت تسمه دینام پژو میپردازیم ... تا انتها همراه باشید.

تسمه دینام پژو قیمت های مختلفی دارد و عواملی همچون کیفیت تسمه دینام، جنس آن، میزان مقاومت، ماندگاری و ... بر روی قیمت این محصول تاثیر می گذارد. با توجه به اهمیت و کارکرد تسمه دینام باید در هنگام خرید این محصول مقداری هزینه کرده و تسمه دینام های باکیفیت و ماندگاری خریداری کنید. بازرگانی راد برای آگاهی کاربران سایت خود مقاله ای کامل را در خصوص این قطعه به شما ارائه خواهند کرد. بنابراین تا انتهای این مقاله ما را همراهی نمایید.

تسمه دینام پژو 206 تیپ 2 - 1565 6PK فرانتک


دینام پژو چیست؟

 پیش از این که در مورد تسمه دینام صحبت کنیم باید ابتدا شما را با دینام خودرو آشنا کنیم. دینام قطعه ای در خودرو است که به منظور تامین نیروی برق مورد نیاز خودرو مورد استفاده قرار می گیرد. این قطعه به صورت مرتب باتری خودرو را شارژ می کند تا خودرو بتواند به حرکت خود ادامه دهد. در صورتی که به هر دلیلی این قطعه خراب شود باید آن را تعویض کنید تا باتری مجدد بتواند شارژ شود و برق رسانی را به سایر قطعات خودرو انجام دهد. دینام پژو از قطعات مختلفی تشکیل شده که تسمه دینام یکی از قطعات اصلی می باشد.

تسمه دینام چیست؟

تسمه دینام قطعه ای در جلوی خودرو است که با باز کردن کاپوت به راحتی می توانید آن را مشاهده کنید. این تسمه به محض روشن کردن خودرو و استارت زدن شروع به چرخش کرده و سایر قطعات مرتبط را نیز به حرکت در می آورد. شما می توانید با چشم بر روی کارکرد این قطعه نظارت کنید. تسمه دینام باید انعطاف پذیری بالایی داشته باشد تا بتواند در برابر فشار مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

وظایف تسمه دینام چیست؟

اصلی ترین و مهم ترین وظایف تسمه دینام دریافت نیروی حرکتی موتور و تبدیل آن به نیروی الکتریکی می باشد. بنابراین این قطعه یکی از اجزای اصلی دینام به شمار می رود. این قطعه در قسمت بیرونی دینام قرار دارد و همزمان با چرخش به وظایف خود می رسد. از دیگر وظایف تسمه دینام پژو حرکت فرمان هیدرولیک، کمپرسور تهویه هوا و واتر پمپ می باشد. در صورتی که تسمه دینام به هر دلیلی نتواند به وظایف خود عمل کند، کارکرد دینام با مشکل مواجه شده و باید آن را تعویض کرد.

زمان تعویض تسمه دینام 
تسمه دینام پژو 405 - 1665 6PK ایساکو

تسمه دینام قطعه ای است که به مرور و در طول استفاده دچار اصطکاک شده و نیاز به تعویض پیدا می کند. قیمت تسمه دینام پژو بر روی زمان تعویض این قطعه تاثیر می گذارد ولی در صورتی که شما حتی گران ترین تسمه دینام را نیز خریداری کنید باز هم باید این قطعه را تعویض کنید. زمان دقیق تعویض این قطعه به گونه ای است که نمی توان عنوان کردن که چند کیلومتر و یا چند ماه می تواند بر روی خودروی شما کارکرد داشته باشد. برای این که زمان مناسب تعویض این قطعه را تشخیص دهید باید با علائم و نشانه های خرابی تسمه دینام آشنا باشید. بنابراین بازرگانی راد برای آگاهی بیشتر شما عزیزان با زمان تعویض تسمه دینام و جلوگیری از بروز خسارات بیشتر، تمامی علائم و نشانه های خرابی تسمه دینام را در اختیار شما قرار داده است.

علائم و نشانه های تسمه دینام 

از جمله رایج ترین علائم خرابی تسمه دینام به شرح زیر می باشد:

    افزایش دور موتور

هنگامی که موتور خودرو کار می کند، در اطراف خود گرمای بسیاری را تولید می نماید. در صورتی که بدون هیچ دلیل دور موتور شما افزایش می یابد ممکن است تسمه دینام خودروی شما پاره شده باشد. در این صورت فن نمی تواند موتور را خنک کند و در صورتی که به سرعت این قطعه تعویض نشود، افزایش دور موتور باعث داغ شدن موتور شده و خسارات بسیاری را برای شما متحمل می شود.

    روشن شدن چراغ باتری

یکی از رایج ترین دلیل خرابی تسمه دینام پژو، روشن شدن چراغ باتری است. این چراغ در جلوی فرمان و در کنار کیلومتر شمار قرار دارد و در صورتی که در حین رانندگی متوجه شدید که این چراغ روشن شده است، بی درنگ آن را به یک تعمیرکار نشان دهید. البته این مشکل می تواند نشان دهنده خرابی باتری خودرو نیز باشد به همین دلیل بهتر است به یک تعمیرکار مراجعه کنید.

    صدای جیر جیر از کاپوت

در صورتی که با روشن کردن خودرو و شروع به حرکت آن صدای جیر جیر از کاپوت به گوشتان رسید، احتمال شل شدن تسمه دینام زیاد است. در این حالت تسمه دینام در معرض سائیدگی قرار دارد. بنابراین ابتدا تسمه دینام را بررسی کنید و در صورت مشاهده جابجایی آن را به موقعیت دقیق خود بازگردانید. در غیر این صورت باید تسمه دینام را پیش از پاره شده تعویض نمایید.

    سفت شدن فرمان

همان طور که در بالا اشاره کردیم، یکی از وظایف تسمه دینام خودرو کارکرد پمپ هیدرولیک می باشد. در این حالت حرکت فرمان با سختی بسیاری انجام می دهد. در نتیجه در زمان سفت شدن فرمان ابتدا تسمه دینام خودرو را بررسی کنید و تعویض آن را به یک تعمیرکار بسپارید.

    عدم کارکرد کولر

در صورتی که در زمان رانندگی متوجه شدید که کولر مانند سابق نمی تواند خنکای مورد نیاز شما را تامین کند و یا اصلا قادر به کار کردن نیست، یکی از دلایل آن می تواند پاره شده و یا شل شدن تسمه دینام پژو باشد. بنابراین با تعویض تسمه دینام می توانید به راحتی با تعویض تسمه دینام این مشکل را برطرف کنید.

    ظاهر تسمه دینام 

همان طور که می دانید تسمه دینام پژو در قسمت جلویی خودرو قرار دارد. بنابراین با چشم و بدون نیاز به تخصص می توانید خرابی این قطعه را تشخیص دهید. یکی از نشانه های ظاهری خراب شدن تسمه دینام ریش ریش شدن و ترک خوردن تسمه دینام می باشد. بنابراین شما به راحتی می توانید این قطعه را به صورت مرتب مورد بررسی قرار دهید. چک کردن این قطعه تنها چند ثانیه زمان نیاز دارد.

طول عمر تسمه دینام چقدر است؟

برخی از قطعات خودرو همچون لنت ها دارای زمان تعویض مشخصی است. ولی تسمه ها عمر مشخصی ندارند. به عنوان مثال نمی توان گفت که این قطعه می تواند چقدر بر روی خودروی شما عمر کند. در نتیجه با این اوصاف باید برای افزایش تسمه دینام، این قطعه را با کیفیت بالا خریداری کنید. قیمت تسمه دینام پژو نشان دهنده کیفیت این قطعه نبوده و باید به خوبی با ساختار این قطعه آشنا باشید. برای این که بتوانید تسمه دینام خودروی خود را به موقع تعویض کنید باید همواره آن را چک نمایید.

چند روش برای افزایش عمر تسمه دینام پژو

بازرگانی راد برای این که هزینه خرید تسمه دینام خودروی شما کاهش یافته و عمر آن افزایش یابد، توصیه می کنند که راه های پیشگیری زیر را در پیش بگیرند:

  • کاهش دور موتور خودرو

  • کاهش دور فن و قرار دادن کولر بر روی درجه پایین

  • بررسی شل و یا سفت بودن تسمه دینام

  • خاموش کردن چراغ خودرو در زمان غیرضروری

  • استفاده از باتری های ظرفیت بالا
منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد
قیمت تسمه دینام پژو و عوامل موثر بر قیمت گذاری آن
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 18 أكتوبر, 2021
شارك هذا المنشور
تسجيل الدخول اترك تعليقًا
قیمت تسمه دینام پراید و عوامل موثر بر قیمت گذاری آن
قیمت تسمه دینام پراید به کیفیت و ساختار آن بستگی دارد به همین دلیل برای این که قطعه ای باکیفیت تر داشته باشید بهتر است که کمی هزینه بیشتری کرده و این محصول را از مراکز معتبر خریداری کنید