ما را دنبال کنید
بررسی تخصصی تسمه دینام پراید
تسمه دینام پراید محرک پولی ها و هماهنگ کننده قسمت هایی همچون هیدرولیک، میل لنگ و کولر است و عدم وجود این قطعه در خودرو باعث اختلال در حرکت این قطعات می شود

تسمه دینام پراید

تسمه دینام پراید محرک پولی ها و هماهنگ کننده قسمت هایی همچون هیدرولیک، میل لنگ و کولر است و عدم وجود این قطعه در خودرو باعث اختلال در حرکت این قطعات می شود.خودروی پراید از قطعات مختلفی تشکیل شده که هر کدام وظایف خاصی را در خودرو برعهده دارند. پراید دارای تسمه های مختلفی است که هر کدام کار خاصی را انجام می دهند. خرابی تسمه دینام می تواند مشکلات بسیاری را برای خودروی خود ایجاد کند. بنابراین در این مقاله قصد داریم در مورد تسمه دینام و نحوه کارکرد آن صحبت کنیم و به شما بگوییم که خراب شدن این قطعه چه نشانه هایی دارد و می تواند چه مشکلاتی را برای خودروی شما به وجود بیاورد.
تسمه دینام پراید

تسمه دینام پراید چیست؟

تسمه دینام پراید یکی از لوازم و ابزارهای بسیار حساس و کاربردی در خودرو است که باید به صورت دقیق در خودرو کار کند. قطعا شما هم در جلوی خودرو قطعاتی را مشاهده می کنید که در حال چرخش هستند. در صورتی که به این قطعات در حال چرخش دقت کنید متوجه می شوید که تسمه ای در دور آن ها وجود دارد. در واقع این تسمه است که باعث چرخش قطعه متحرک می شود و عدم وجود این تسمه باعث از کار افتادن قطعه متحرک می شود.

تسمه دینام پراید چه وظایفی دارد؟

تسمه دینام پراید با به حرکت درآوردن دینام خودرو باعث تبدیل نیروی حرکتی موتور به نیروی الکتریکی می شود. تسمه دینام به محض استارت زدن و همزمان با روشن شدن خودرو فعالیت خود را شروع کرده و با چرخیدن باعث وادار کردن قطعات دیگر می شود و در نهایت باتری توسط دینام شارژ شده و بدین وسیله می تواند برق رسانی را به سایر قسمت های خودرو انجام دهد. تسمه دینام پراید به دلایل مختلفی می تواند آسیب ببیند و کارکرد خودرو را با مشکل مواجه کند. در ادامه در این خصوص بیشتر صحبت خواهیم کرد

تسمه دینام پراید چقدر عمر می کند؟

طول عمر دینام بر اساس جنس و کیفیت تخمین زده می شود. هر چه مواد اولیه به کار رفته در ساخت تسمه دینام مرغوب تر باشد، این قطعه می تواند مدت زمان بیشتری را برای خودروی شما کار کند. در واقع نمی توان زمان دقیق را برای تسمه دینام خودرو در نظر گرفت ولی به طور کلی می توان عنوان کرد که برند و نوع خودروی شما بر روی تعیین زمان دقیق تعویض تسمه دینام پراید بسیار تاثیرگذار است.

نحوه قرار گرفتن تسمه دینام بر روی دینام خودرو

چگونه از خرابی تسمه دینام پراید جلوگیری کنیم؟

پیش از آن که در خصوص روش های پیشگیری از خرابی تسمه دینام صحبت کنیم، لازم است متذکر شویم که خرابی و پایان عمر تسمه دینام صرفا هیچ ارتباطی با نوع خودروی شما و قیمت آن ندارد. حتی خودروهای بسیار لوکس و قیمت نیز باید پس از مدتی تسمه دینام را تعویض کنند. در زیر به برخی از روش های ساده و آسان برای پیشگیری از خرابی دینام پراید خواهیم پرداخت:

استفاده از باتری های با ظرفیت بالا یکی از راهکارهای پیشگیری از دیرتر خراب شدن تسمه دینام است.

دور فن کولر را در شرایط عادی زیاد نکنید و آن را در درجه پایین تنظیم نمایید.

هنگام توقف خودرو که نیازی به چراغ نیست آن ها را خاموش کنید.

شل و یا سفت بودن تسمه دینام پراید را به صورت دوره ای مورد بررسی قرار دهید.

خرابی تسمه دینام پراید و تاثیرات آن بر روی خودرو

در صورتی که تسمه دینام پراید خراب شود می تواند خسارات بالایی را برای شما رقم بزند و فشارهای بسیاری را به شما وارد کند. با توجه به این که تسمه دینام وظیفه کارکرد کولر، شارژ باتری و حرکت فرمان را نیز برعهده دارد در صورت خرابی این قطعات را با مشکل مواجه خواهد کرد. در ادامه برخی از علائم و نشانه های خرابی تسمه دینام پراید را برای شما عنوان می کنیم.

شنیدن صدای جیر جیر از خودرو

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که از کاپوت خود صدای جیر جیر را شنیده باشید. این صدا به احتمال زیاد از تسمه دینام است و باید توسط یک تعمیرکار مورد بررسی قرار گیرد. خراب شدن تسمه دینام و شل شدن آن سبب این صدای جیر جیر بوده و کارکرد خودروی شما را با مشکل مواجه می کند بنابراین باید مورد توجه قرار گیرد.

عدم کارکرد کولر

در گرمای تابستان هیچ چیزی مانند کولر نمی تواند باعث راحت تر شدن رانندگی شود. بنابراین در صورتی که تسمه دینام خراب گردد، کار کرد کولر خودرو دچار مشکل شده و از این رو شما نمی توانید از خنکای آن لذت ببرید. در این صورت بهتر است با کمک یک تعمیرکار تسمه دینام را بررسی کنید.

سفت شدن فرمان

همان طور که می دانید یکی از ویژگی های مهم فرمان های هیدرولیک کارکرد روان آن ها می باشد. در صورتی که فرمان خودروی شما سفت شده باشد به احتمال زیاد تسمه دینام خودروی شما با مشکلی مواجه شده است. بنابراین در این حالت پیش از پاره شده تسمه دینام باید آن را تعویض کرد.

افزایش دور موتور خودرو

هنگامی که دور موتور شما به صورت غیرعادی افزایش یافته و گرمای زیادی را نیز در اطراف کاپوت مشاهده می کنید حتما باید به آن توجه کرده و مشکل را پیگیر شود زیرا عدم بی توجهی به این موضوع می تواند آسیب های جدی را به خودروی شما وارد کند. رانندگی در این حالت به شدت برای شما هزینه بر است بنابراین خودروی خود را به اولین تعمیرکار نشان دهید.

پاره شدن و یا ترک دار شدن تسمه

بدیهی است که فشار زیاد می تواند باعث پاره شده و یا ترک خوردن تسمه دینام پراید شود. بنابراین در صورتی که علائمی همچون ترک و یا ریش ریش شدن را در تسمه دینام خودروی خود مشاهده کردید، پیش از این که به خودروی شما آسیبی وارد شده و یا تسمه دینام پاره شود آن را تعویض کنید.

روشن شدن چراغ باتری

همان طور که می دانید باتری خودرو وظیفه تامین نیرو و برق مورد نیاز خودرو را برعهده دارد. بنابراین هنگامی که چراغ باتری خودروی شما شروع به هشدار دادن کرد، به شما اعلام می کند که عمر تسمه دینام خودروی شما به پایان رسیده و باید آن را تعویض کنید.

قیمت تسمه دینام پراید

تسمه دینام پراید مانند هر قطعه دیگری برندهای مختلفی دارد و توسط شرکت های گوناگونی تولید شده است. بنابراین هر کدام کیفیت و ماندگاری خاصی دارند. در نتیجه تسمه دینام قیمت ثابتی ندارد و هر شرکتی با توجه به متریال به کار رفته در ساخت و میزان کیفیت، قیمت مشخصی را برای قطعات خود در نظر گرفته اند. با این وجود بهتر است که برای افزایش کیفیت کارکرد خودروی خود به دنبال تسمه دینام های ارزان قیمت و بی کیفیت نباشید و با کمی هزینه بیشتر قطعه ای باکیفیت و ماندگار را خریداری کنید. بازرگانی راد ارائه کننده باکیفیت ترین و مرغوب ترین تسمه دینام های موجود در بازار بوده و شما می توانید قیمت تسمه دینام پراید را تنها با یک تماس استعلام کنید.

خرید تسمه دینام پراید

بازرگانی راد یکی از مراکز معتبر فروش انواع تسمه دینام خودرو است. باید متذکر شویم که هر خودرو دارای تسمه دینام با ساختار خاصی است و انتخاب بهترین تسمه دینام اهمیت بسیاری دارد. کارشناسان راد می توانند در این راستا اطلاعات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهند و در خرید تسمه دینام پراید اصل و باکیفیت شما را راهنمایی کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تماس بگیرید.

منبع : گروه آی تی بازرگانی راد

بررسی تخصصی تسمه دینام پراید
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 2 September, 2021
Share this post
Sign in to leave a comment
بررسی تخصصی تسمه دینام L90
تسمه دینام ال 90 یکی از قطعات بسیار کاربردی در این خودرو است که در صورت مشاهده هر گونه مشکلی باید این قطعه مورد بررسی قرار گیرد