ما را دنبال کنید
ترکیب صحیح نسبت آب و ضد یخ
چنانچه ضدیخ با نسبت مناسبی با آب مخلوط شود، بازدهی آن بیشتر میشود در هنگام مخلوط کردن آب و ضد یخ خودرو ، اصول کلی وجود دارد که بایستی به آن توجه کرد.

    ترکیب صحیح نسبت آب و ضد یخ 


    برای این که میزان صحیح و چگونگی ترکیب نسبت آب و ضدیخ در رادیاتور خودرو را بدانیم، بایستی اطلاعاتی در مورد عملکرد سیستم خنک کننده و علت استفاده آب و ضد یخ در رادیاتور اتومبیل را داشته باشیم. اغلب ضدیخ ها برای جلوگیری از خسارت ناشی از یخ زدگی و عوارض حجیم شدن مایع ، پس از یخ زدگی و فشار به قطعات سیستم خنک کننده و رادیاتور ها استفاده میشوند که از معروف ترین آن ها ، رادیاتور خودرو میباشد.

    ضدیخ ها اصولا با اضافه شدن به مایع اصلی ( آب ) و جریان در اطراف بدنه موتور ، باعث دفع حرارت در کل پیشرانه میشوند. به بیان ساده تر مانع جوش آوردن، یخ زدن و خوردگی اجزای موتور میشوند. در ادامه این مقاله از وبسایت بازرگانی راد ، شما را با اطلاعات مفیدی از ترکیب صحیح ضدیخ و آب همراهی میکنیم، تا انتها همراهمان باشید.



    میزان استفاده از ضد یخ ( نسبت ضد یخ )


    چنانچه ضدیخ با نسبت مناسبی با آب مخلوط شود ، بازدهی آن بیشتر میشود ، جهت فهمیدن نوع و نسبت ضدیخ ، بایستی از دفترچه راهنمای خودرو خود استفاده نمایید، اما در هنگام مخلوط کردن ضد یخ خودرو با آب ، اصول کلی وجود دارد که بایستی به آن ها توجه نمایید.

    مرحله اول : ضد یخ را با نسبت 1 به 1 با آب مخلوط کنید ، برای مناطقی با آب و هوای معتدل ، این کار باعث محافظت بیشتر از موتور در هوای سرد زمستان میشود ، علوه بر این ، ترکیب ضد یخ با آب به نسبت 50 به 50 ، از زنگ زدگی و جوش زدن و خوردگی موتور جلوگیری میکند. در دفترچه راهنمای خودرو ، قسمتی وجود دارد که به مشخصات چگونگی استفاده از ضدیخ ها اختصاص دارد . چنانچه این اطلاعات را پیدا نکردید با نمایندگی خودرو خود تماس حاصل نمایید تا اطلاعات لازم را به شما بدهد.

    مرحله دوم : به نام و استاندارد بودن ضدیخ ها توجه نمایید ، زیرا برخی از ضد یخ ها دارای ناخالصی میباشند و به موتور خودرو آسیب میزنند.

    مرحله سوم : چنانچه در مناطق سردسیر زندگی میکنید ، ماده خنک کننده به نام اتیلن-گلیکول را با نسبت 70:30 با آب مخلوط نمایید ( به عبارت دیگر ؛ نسبت خنک کننده 70 درصد، به 30 درصد آب ) . نسبت 70:30 بالاترین نسبت خنک کننده به آب میباشد که بیشتر کارشناسان جهت استفاده در موتور های خودرو توصیه مینمایند.

    مرحله چهارم : قبل از شروع کار ، اطمینان حاصل نمایید که موتور و سیستم خنک کننده خودروتان کاملا خنک است. هنگامی که سیستم خنک کننده خودرو خود را تخلیه نمودید و نسبت مناسب ضد یخ و آب را با توجه به نوع خودرو و آب و هوایتان ترکیب کنید، سیستم خنک کننده خودرو را با محلول به دست آمده پر کنید.


    اهمیت درصد آب و ضد یخ 


    حال سوال اینجاست که چرا باید با ترکیب صحیح آب و ضدیخ اهمیت دهید؟ دلیل این که بایستی بدانیم چه مقدار رادیاتور، آب باید باشد و چه درصدی باید ضدیخ، شامل موارد زیر است :

        تغییرات فصلی موجب کاهش شدید و افزایش دما میشود.

        از طرفی دیگر ، بیشتر ضدیخ ها، ضد جوش نیز میباشند.

        از طرفی نیز ، ممکن است به علت کار نکردن رله فن ها و ... با دمای بیش از حد معمول آب رادیاتور مواجه شویم

        لذا با توجه به لوکیشن ای که هستید و تردد دارید ، بایستی بدانیم چه میزان ضدیخ در رادیاتور تان میتواند ایمنی لازم برای رادیاتور و موتور خودرو فراهم سازد.

    ترکیب صحیح نسبت آب و ضد یخ
    بازرگانی راد, پرستو پورموسی 18 دی 1400
    این پست را به اشتراک بگذار
    برچسب‌ها
    ورود | ثبت نام افزودن نظر
    معرفی انواع فیلترهای خودرویی
    از قطعات ارزان قیمتی که در عملکرد و سلامت خودرو نقش مهمی دارد، فیلتر خودرو میباشد فیلترهای خودرویی بایستی در زمان مشخصی تعویض شوند تا بتوانند نقش خود را به درستی ایفا کنند.