ما را دنبال کنید
راهنمای خارج کردن سوئیچ خودرو گیر کرده در استارتر
چنانچه در حین پارک خودرو متوجه شدید سوئیچ خودروتان در استارتر گیر کرده ، نگران این موضوع نباشید این مشکل امکان دارد برای هر کسی رخ دهد و شما با چند ترفند ساده میتوانید آن را خارج نمایید.

راهنمای خارج کردن سوئیچ خودرو گیر کرده در استارتر

چنانچه در حین پارک خودرو متوجه شدید سوئیچ خودروتان در استارتر گیر کرده ، نگران این موضوع نباشید این مشکل امکان دارد برای هر کسی رخ دهد و شما با چند ترفند ساده میتوانید آن را خارج نمایید. اگر با ترفندهایی که در زیر برای شما عزیزان بازگو میکنیم ، سوئیچتان از استارتر خارج نشد ؛ به هیچ وجه به آن فشار وارد نکنید زیرا ممکن است آسیب ببیند.

خارج کردن سوئیچ خودرو گیر کرده در استارتر

چگونه سوئیچ را از استارتر خارج کنیم؟


آیا خودرو شما پارک شده است؟

در خودروهایی که دنده اتوماتیک میباشند بایستی موقعیت خودرو را در حالت پارک قرار دهید. اغلب اکثر خودروهای مدرن دارای ویژگی ایمنی میباشند که در صورت عدم قرار گرفتن در حالت N یا P ، کلید را در استارتر قفل میکند. این کار منجر میشود اتومبیلی که در سطح شیب دار رها شده باشد حرکت نکرده و تصادفی پیش نیاید.

قفل فرمان را باز کنید 

از دیگر ویژگی های ضد سرقت خودرو، قفل فرمان میباشد. چنانچه بخواهید چرخ خودرو را بچرخانید در حالی که سوئیچ در وضعیت احتراق نیست ، فرمان قفل میشود و اگر سوئیچ داخل استارتر باشد آن را نیز قفل میکند. جهت برداشتن کلید ابتدا بایستی قفل فرمان را باز کنید. این کار را بایستی با اعمال فشار به سوئیچ خودرو در جهت عقربه های ساعت انجام دهید . درحالیکه فرمان را در جهت عقربه های ساعت و خلاف جهت عقربه های ساعت میچرخانید. هنگامی که قفل فرمان آزاد شود ، میتوانید کلید را بردارید.

باتری را بررسی کنید 

خودروهای مدرن جهت تامین انرژی به باتری وابسته اند. سیستم جرقه زنی برای عملکرد صحیح نیازمند برق میباشد. در یک حالت خاص اگر باتری شما در حالیکه سوئیچ در استارتر قرار داده شده ضعیف شود امکان دارد گیر کند. برای برداشتن سوئیچ بایستی ماشین را روشن کرده و یا باتری ماشین خود را تعویض نمایید. اقدام دیگر میتوانید با یک چکش کوچک روی سیلندر احتراق ضربه بزنید تا سوئیچ رها شود.

روغن کاری سیلندر قفل 

سیلندر احتراق یک جز مکانیکی مهم خودرو میباشد و هر از گاهی به روغن روان کننده نیازمند است. بهترین روان کننده ، روغن گرافیت خشک است. گزینه ای که اکثر قفل سازها توصیه میکند گاهی اوقات کثیفی ها به صورت رسوب در سیلندر احتراق قرار میگیرند و این به عنوان ساینده عمل میکند و سایش را بیشتر میکند.

اسپری WD-40

اسپری WD-40 بهترین گزینه برای تمیز کردن میباشد کافی است اسپری WD-40 را در دهانه حفره سوئیچ قرار داده و 2 ، 3 بار اسپری نمائید. این ماده از سطح فلزی در مقابل خوردگی محافظت میکند. چنانچه همه این روش ها را امتحان کردید و هنوز سوئیچ در استارتر گیر کرده است به تعمیرکار مراجعه نمایید.

دلایل گیر کردن سوئیچ در استارتر 


سایش بیش از حد 

سوئیچ هایی که روی جاکلیدی های سنگین قرار میگیرند میتواند منجر به سایش داخل سیلندرهای کلید شوند. جاکلیدی آویزان شده از سوئیچ همانند یک آونگ عمل میکند سپس کلید بر روی پین های دخل سیلندر جرقه زنی خرد میشود. این کار به صورت مداوم باعث فرسودگی و پارگی میشود . لذا پیشنهاد میشود همیشه دنبال یک جاکلیدی کوچک و ساده باشید.

کثیفی روی سوئیچ

سوئیچ خودرو میتواند محل تجمع آلودگی ها باشد. استفاده از سوئیچ کثیف میتوان به پین ها آسیب وارد نماید و نهایتا ممکن است سوئیچ شما در استارتر گیر کند.جهت تمیز کردن کثیفی ها از روی سوئیچ کثیف پیشنهاد میشود از الکل یا ضد عفونی کننده حاوی الکل استفاده نمایید . یک پنبه آغشته به الکل میتوند جهت تمیز کردن سطح سوئیچ مفید باشد.

خوردگی داخل استارتر 

استارتر و کلید هر دو از فلز ساخته شده اند . با گذشت زمان خوردگی میتواند به آن ها آسیب برساند با اسپری کردن WD-40 در داخل حفره سوئیچ میتوان از این مشکل جلوگیری کنید.

سیلندر احتراق آسیب دیده 

فلز یک ماده چکش خوار میباشد و سایش و پارگی بر عملکرد مکانیزم احتراق تاثیر میگذارد.

پارگی و ساییدگی داخل سیلندر احتراق 

بخش اصلی پین های ریز فلزی هستند که هنگامی که سوئیچ را وارد میکنید کلید بر روی آن میلغزد . از آنجا که پین ها ظریف میباشند امکان دارد آسیب ببیند. روغن کاری با گرافیت خشک برای طول عمر آن عالی است. در صورت ساییدگی این بخش پیشنهاد میشود قبل از اینکه ایجاد مشکل کند آن را تعمیر کنید.

سوئیچ خراب و فرسوده 

چنانچه دندانه ها روی سوئیچ دارای علاوم ساییدگی میباشند بهتر است قبل از ایجاد مشکل و گیر کردن در استارتر ، آن را تعویض نمایید.

راهنمای خارج کردن سوئیچ خودرو گیر کرده در استارتر
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 07 بهمن 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
بوی بد شیر را چگونه از داخل خودرو از بین ببریم؟
از بین بردن بوی شیر در داخل خودرو کار سختی نیست چنانچه در داخل خودرو شما شیر ریخته باشد با راه های زیر میتوانید از بین ببرید ... تا انتها همراهمان باشید.