ما را دنبال کنید
بررسی تخصصی سیم و کابل های برق خودرویی
کابل و سیم های برق خودرو بسیار کاربرد دارند و بایستی در برابر لرزش و گرما و مواد هیدرو کربن مقاومت زیادی داشته باشند.

 کابل و سیم های برق خودرو

کابل و سیم های برق خودرو کاربرد بسیاری در خودروسازی دارند و بایستی در برابر لرزش و گرما و مواد هیدرو کربن مقاومت زیادی داشته و نکته دیگر، باید به کاهش وزن خودرو و هزینه های تولید آن منجر شود. یکی از اصلی ترین و مهمترین مصرف کنندگان سیم و انواع کابل ها، کارخانه های تولید کننده خودرو میباشند، بنابراین، موادی که در سیم و کابل خودرو به کار میرود بایستی با دقت تولید شوند.
 کابل و سیم های برق خودرویی

عایق کابل های خودرویی

برای محافظت از بخش رسانا کابل و سیم در برابر لزرش و گرما و مواد شیمیایی، از عایق سیم و کابل استفاده میکنند، که ساختار آن ازpvc ، پلی پروپیلین و پلی اتیلن می باشند و ممکن است برخی از آن ها بدون هالوژن باشند، با توجه به کاربرد سیم و کابل، عایق هایی که برای آن ها در نظر گرفته میشود در دما های مختلف، مقاوم میباشند.

برای این که کابل و سیم های برق خودرو در برابر ساییدگی مقاوم باشند از پلی استرهای کلاس T3  و T4  استفاده میشود. برای کابل و سیم های باتری، هیبرید و خودروهای برقی، از عایق هایی استفاده میشوند که در مقابل گرما، انعطاف زیاد و مقاومت بالایی دارند.

رسانا در کابل های خودرویی 

در کابل و سیم های برق خودروهای پیشرفته، علاوه بر فلز مس، از آلیاژهایی که عملکرد بهتری داشته، استفاده میکنند، آلیاژهای مس و منیزیم از آلیاژهای دیگر مقاومتر بوده و از آن ها با قطر بسیار کم استفاده میشود.

کابل کنترل های خودرویی

کابل کنترل های خودرویی از اجزای مهم وسیله نقلیه  میباشند، همین موضوع اهمیت تولید کننده کابل کنترل خودرو را بیشتر می کند. اهمیت کابل های کنترل به این دلیل است که برق، کنترل، سیگنال، ارتباط داده را برای همه سیستم ها و تجهیزات وسایل نقلیه از جمله سیستم ایمنی مانند ABS فراهم میکنند. 

معرفی انواع کابل و سیم های خودرو

 کابل و سیم های برق خودرویی

    کابل AVSS


حرف A : معرف کابل فشار ضعیف برای خودرو

حرف V : معرف عایق وینیل

حرف SS : معرف ضخامت عایق بسیار نازک

کاربرد آن : پوشش سیم مدار های الکتریکی فشار ضعیف خودرو

متریال تشکیل دهنده هادی : متشکل از مس رشته ای انیل شده یا قلع

عایق پلی وینیل کلرید بدون سرب

دارای استاندارد : JASO D 611

کابل AVS

    کابل AVS


حرف A : معرف کابل کم فشار برای خودرو

حرف V : معرف عایق وینیل

حرف S : معرف نوع دیواره نازک

کاربرد آن : پوشش سیم مدار های الکتریکی کم فشار برای خودرو

مواد تشکیل دهنده : متشکل ازمس رشته ای انیل شده یا قلع

عایق پلی وینیل کلرید بدون سرب 80 درجه سانتی گراد

دارای استاندارد : JASO D 611

کابل AVX/AEX

    کابل AVX/AEX


حرف A : معرف کابل فشار ضعیف برای خودرو

حرف V : معرف عایق وینیل

حرف  E: معرف عایق پلی اتین

حرف X : معرف متقاطع

کاربرد آن : پوشش سیم مدار های الکتریکی کم فشار برای خودرو ( به خصوص برای مدارهایی که به مقاومت بالاتری در برابر گرما و سرما نیاز دارند) استفاده میشود.

مواد تشکیل دهنده: متشکل ازمس رشته ای انیل شده یا قلع اندود

AVX  : معرف پلی وینیل کلرید بدون سرب کراس لینک شده

این کابل سازگار با محیط زیست پلی اتیلن کراس لینک شده کم هالوژن یا هالوژن فری میباشد

دارای استاندارد : JASO D 608

کابل HAEXF

    کابل HAEXF


حرف H : معرف مقاومت در برابر حرارت

حرف A : معرف کابل فشار ضعیف برای خودرو

حرف E : معرف عایق پلی اتیلن

حرف X: معرف کراس لینک شده

کاربرد آن : پوشش دهی سیم مدارهای الکتریکی کم فشار برای خودروها به خصوص برای مدارهایی که به مقاومت در مقابل سرما نیاز دارند، استفاده میشود.

جنس هادی : از مش رشته ای دارای قلع

عایق: پلی اتیلن کراس لینک شده با 150 درجه سانتی گراد

دارای استاندارد : JASO D 608

 کابل : TXL/GXL/SXL

    کابل  TXL/GXL/SXL


حرف S : معرف هدف خاص

حرف XL : معرف عایق پلیولفین کراس لینک شده

حرف G : معرف همه منظوره

حرف T : معرف دیواره نازک

کاربرد آن : پوشش سیم مدار فشار ضعیف خودرو ، مخصوصا مدارهایی که به مقاومت در مقابل حرارت و سرما نیاز دارند، استفاده میشود.

جنس هادی : متشکل از مس انیل شده یا قلع اندود شده

عایق : پلیولفین کراس لینک شده بدون هالوژن یا کم هالوژن

دارای استاندارد : SAE J 1128

کابل FLR7Y

    کابل FLR7Y 


حرف FL : معرف کابل کم تنش

حرف R : معرف ضخامت عایق کاهش یافته

حرف YY : معرف عایق اتیلن تترافلوئوراتیلن

کاربرد آن : پوشش سیم مدار کم تنش محفظه موتور خودرو

مواد تشکیل دهنده رسانا : متشکل از عایق مس آنیل شده یا قلع اندود شده

عایق : اتیلن تترا فلورواتیلن (150 درجه سانتیگراد)

دارای استاندارد : DIN 72551, ISO 6722 Class D

کابل FLR33X/FL33X

    کابل FLR33X/FL33X


حروف FL : معرف کابل های کم تنش

حرف R : معرف ضخامت عایق کاهش یافته

حروف 33X : عایق پلی استر کراس لینک شده

کاربرد آن : پوشش سیم مدارهای کم تنش باتری خودرو

مواد تشکیل دهنده آن : مس آنیل شده

عایق : پلی استر کراس لینک ( 150 درجه سانتی گراد )

دارای استاندارد :  ISO6722 Class D

کابل ACW


    کابل ACW


کابرد آن : پوشش سیم مدارهای کم تنش محفظه موتور خودرو

مواد تشکیل دهنده رسانا : مس خالص عایق بنده شده یا قلع اندود شده

عایق: پلی آلکن کراس لینک شده (150 درجه سانتیگراد)

ژاکت: PVDF کراس لینک شده  (150 درجه سانتیگراد)

استاندارد : MIL 81044/12, Engineering Specification No. S97GG14401AA

 کابل SENSOR LEAD CABLE

    کابل SENSOR LEAD CABLE


حرف A : معرف کابل های کم تنش خودرو

حرف V : معرف عایق وینیل

حرف SS : معرف نوع دیواره بسیار نازک

حرف E : معرف عایق پلی اتیلن

حرف X : معرف کراس لینک شده

حرف U : معرف غلاف پلی اورتان

حرف SW : معرف شیلد

کاربرد آن : کابل سربی سنسوری جهت استفاده سیستم ترمز ضد قفل خودرو
کابل BATTERY CABLE

    کابل BATTERY CABLE

کاربرد آن : مدار های الکتریکی جریان بالای باتری خودرو

مواد تشکیل دهنده آن : 

AEX/EEX : پلی اتیلن کراس لینک فری هالوژن یا کم هالوژن (۱۲۵ درجه ی سانتیگراد)

AVX/HEBX : پلی وینیل کلرید فاقد سرب بصورت ضربدری (۱۰۰ درجه ی سانتیگراد)

خرید سیم و کابل های خودرو

ضمن تشکر، امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و توانسته باشیم اهمیت کابل و سیم های برق خودرو را برای شما کاربران عزیز بازگو نماییم. برای خرید با اطمینان و موفق انواع کابل های کنترل خودرویی کافیست به وبسایت بازرگانی راد مراجعه کرده و از آنجا اقدام به ثبت سفارش نمایید.

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد


بررسی تخصصی سیم و کابل های برق خودرویی
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 04 آبان 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
گیربکس خودرو چیست و چه ویژگی هایی دارد؟
گیربکس ها قطعاتی است که جهت منتقل کردن توان مکانیکی از یک تولید کننده توان به یک مصرف کننده بکار میرود.