ما را دنبال کنید
بررسی دلایل لاستیک سایی در خودرو
یکی از مهمترین اجزای هر خودرویی ، لاستیک های آن میباشد چنانچه به آن رسیدگی نکنید و مراقب آن نباشید خودروتان خیلی سریع دچار لاستیک سایی میشود.

بررسی دلایل لاستیک سایی در خودرو 

لاستیک های خودرو دارای طول عمری حدود 5 الی 6 سال میباشد بدین معنا که چنانچه تایرها را در انبار به مدت 5 سال نگهداری نمایید آن ها میپوسد به همین علت است که چنانچه به درستی رانندگی نمایید و خودرو شما نیز دارای هیچ مشکلی نباشد عمر مفید آن 5 سال بیشتر نبوده و بایستی بعد از گذشت پنج سال آن را تعویض نمایید . دلایل لاستیک سایی در خودرو بسیار بوه که در در این مقاله از وبسایت بازرگانی راد به بررسی آن ها میپردازیم .... تا انتها همراهمان باشید.

چنانچه خودرو شما دچار لاستیک سایی شده باشد با نگاه کردن به لاستیک ها متوجه آن خواهید شد و بایستی سریعا درصدد برطرف آن شوید چراکه لاستیک ها میتواند منجر به تصادفات شدید شودو خسارات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

بررسی دلایل لاستیک سایی در خودرو

علت اصلی لاستیک سایی 

از اصلی ترین دلایل لاستیک سایی خودروها میتوان به وزن خودرو اشاره نمود که روی چرخ ها قرار دارد . این وزن باعث میشود که لاستیک ها به مرور زمات دچار ساییدگی شوند . هنگامی که با اتومبیل رانندگی میکنید این چرخ ها هستند که خودرو را به زمین متصل میکنند و همین علت کافیست که تایرها به مرور زمان دچار لاستیک سایی شوند.

عوامل مختلفی به ساییده شدن لاستیک ها بستگی دارد و چنانچه در این زمان به درستی از تایرها استفاده شود میتوانید تا 5 سال یا بهتر است بگوییم تا 150 هزار کیلومتر آن ها را نگهداری کنید ولی بعد از این مدت دیگر لاستیک ها خاصیت خود را از دست میدهند و بایستی حتما آن را تعویض نمایید زیرا از این زمان به بعد تایرها پوسیده میشوند.

دلایل لاستیک سایی در خودروها بسیار مهم است زیرا میتواند مشکل بسیار جدی در خودرو باشد چنانچه مشکل بسیار جدی در خودرو صورت گیرد وزن خودرو بر روی چرخ ها افتاده و همین امر منجر میشود لاستیک ها یا قسمتی از آن ها با زمین اصطکاک بیشتری داشته باشد و بنابراین لاستیک سایی زیاد میشود و تایر ها از بین میروند.

بیشتر بخوانید : بهترین برندهای لاستیک های ایرانی کدامند؟

سایر علت های لاستیک سایی 

از دیگر دلایل لاستیک سایی در خودرو میتوان به این موضوع اشاره کرد که فرمان ها میزان نبوده و جلوبندی خودرو دچار مشکل میشود این امر منجر میشود که تایر های خودرو دچار ساییدگی شوند و میبینیم که در رانندگی ، اگر فرمان خودرو را در یک مسیر صاف ول کنیم خودرو به سمت راست یا چپ منحرف میشود حال این ساییدگی میتواند در قسمت های کناری تایر یا زیرین باشد.

از دیگر علل که منجر به ساییده شدن اتومبیل میشود این است که باد لاستیک ها کم باشد . چنانچه باد لاستیک کم باشد با سایر تایر ها فشار وارد شده و همین امر باعث نیشود تا لاستیک سایی صورت بگیرد .

بیشتر بخوانید : مزایا و معایب استفاده از گاز نیتروژن در تایر خودرو چیست؟

انواع لاستیک سایی 

همان طور که لاستیک سایی دارای دلایل گوناگونی میباشد ، به همان اندازه نیز انواع مختلفی دارد که در زیر به شما کاربران عزیز بازگو میکنیم :

ساییدگی کنار لاستیک ها 

ساییدگی کنار لاستیک ها از دلایل مختلف لاستیک سایی در خودرو میباشد و میتواند به خاطر کم بودن باد تایر ها باشد و بنابراین اگر باد تایر ها کم باشد کناره های لاستیک دچار ساییدگی میشود.

ساییدگی وسط تایر ها 

علاوه بر این که کم بودن باد تایر میتواند منجر به ساییدگی لاستیک ها شود زیاد بودن باد نیز میتواند موجب آن شود و نشانه های آن بیشتر در وسط تایر نشان داده میشود. بنابراین برای این که لاستیک سایی صورت نگیرد بایستی باد لاستیک ها به درستی تنظیم کنید.

ساییدگی لبه های بیرونی لاستیک ها 

گاهی اوقات لبه های بیرونی تایر ها دچار مشکل میشود و این موضوع به علت برخورد کمبر و کستر تایرها میباشد. کمبر و کستر ( caster & camber ) زاویه هایی میباشند که باعث میشود موقعیت چرخ ها حفظ شود . تنظیمات caster & camber نیتواند باعث افزایش طول عمر لاستیک ها شود.

تیزی لبه تایرها 

از دلایل لاستیک سایی در خودرو میتوان به تیزی لبه لاستیک ها اشاره نمود که میتواند بخاطر کم بودن باد لاستیک ها باشد و به همین جهت بایستی حتما باد تایر ها را تنظیم نمود و به آن ها توجه کرد.

سخن نهایی 

در آخر بایستی گفت با استفاده از یک مکانیک ماهر میتوانید بفهمید که آیا خودرو شما دچار لاستیک سایی شده است یا خیر . بعد از آن که متوجه شدید خودرو شما دچار لاستیک سایی شده است بایستی مشکل را عیب یابی نموده و آن را برطرف نمایید از دیگر دلایل لاستیک سایی در خودرو میتوان به رانندگی افراد نیز بستگی داشته باشد و چنانچه با اتومبیل خود ترمزهای ناگهانی بگیرید و یا تیک آف نمایید ، بایستی انتظار خراب شدن زود هنگام تایرها را نیز داشته باشید .

دلایل لاستیک سایی در خودرو میتوان در آینده به مشکلات جدی تری تبدیل شود و بایستی با مشاهده این موضوع حتما آن را در نظر بگیرید.


بررسی دلایل لاستیک سایی در خودرو
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 11 اسفند 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
آب بندی ماشین صفر چگونه است؟
خودروهای نو نیازمند آب بندی میباشند و چنانچه یک اتومبیل صفر کیلومتر خریده اید بایستی آن را آب بندی کنید تا مدت ها برای شما کار کند