ما را دنبال کنید
اقدامات مورد نیاز هنگام ترمز بریدن خودرو
چنانچه خودرو شما دچار ترمز بریدگی شد ، اولین اقدام حفظ خونسردی ایست. بایستی در اولین وهله به فکر راهی برای کاهش سرعت و توقف خودرو باشید.

اقدامات مورد نیاز هنگام ترمز بریدن خودرو 

چنانچه خودرو شما دچار ترمز بریدگی شد ، اولین اقدام حفظ خونسردی ایست. بایستی در اولین وهله به فکر راهی برای کاهش سرعت و توقف خودرو باشید. بریدن ترمز میتواند تجربه بسیار خطرناک برای هر کسی باشد. هنگامی که پدال ترمز پایین تر از حد ممکن آن عمل کند یا بالا ایستاده باشد و دقیقا همانند چوب خشک شده باشد ، در چنین شرایطی بایستی چکار کرد؟ بهترین اقدام حفظ آرامش و تلاش برای توقف خودروست . بدون این که حتی از دماغ کسی قطره ای خون جاری شود. دومین اقدام نیز اطلاع از علت بریدن ترمز در حین تلاش برای توقف خودرو خواهد بود.

اقدامات مورد نیاز هنگام ترمز بریدن خودرو
 پر یا خالی بودن پدال !!!!!!!

در حالیکه پدال ترمز اصطلاحا خالیست ، به احتمال بسیار قوی علت عدم عملکرد ترمز ، فساد روغن ترمز و خراب شدن سیلندر است. اما چنانچه ترمز زیر پایتان مانند چوب خشک شده و پدال بالا می ایستد، به احتمال بسیار زیاد موضوع از قسمت های دیگر مکانیکی آب میخورد. در مورد دوم ، حین تلاش جهت توقف ، با احتیاط بررسی نمایید که یک شی خارجی در اطراف پدال گیر نکرده باشد و مانع از حرکت آن نشود.


نکته مهم در هنگام بریدن ترمز

هنگامی که راننده حس میکند خودرو زیر دست او بریده است، بایستی خودرو را به سمت راست رانده و به کلی فشردن بر پدال گاز را فراموش کند. هم چنین از اولین اقدامات روشن کردن فلاشر ، به صدا درآوردن بوق و استفاده از نور بالا جهت اطلاع سایر خودروها از شرایط غیر عادی خودرو شما میباشد. در این شرایط بایستی دنده ها را به ترتیب معکوس نمود. چنانچه خودرو شما دنده اتوماتیک باشد ، میتوان از حالت تیپ ترونیک ( حالت تعویض دنده دستی ) یا در مدل های قدیمی تر نیز امکان سنگین کردن دنده به صورت دستی نیز بهره مند شد.

فراموش نکنید گاهی مشکل از ترمز های جلو میباشد و ترمز عقب همچنان کار میکند، لذا هنگامی که با استفاده از معکوس کردن دنده از سرعت خود بکاهید ، پدال ترمز را تا انتها فشار داده بلکه بتوانید با استفاده از ترمزهای عقب ، خودروتان را متوقف نمایید.

استفاده از ترمز دستی 


استفاده از ترمز دستی

بعد از این حالت هم ، هنگامی که سرعت خودرو تا پایین ترین مقدار ممکن کاهش یافت ، میتوان از ترمز دستی کمک گرفت البته در حالتی که ترمز دستی بصورت مکانیکی باشد و با ترمز دستی برقی نمیتوان چنین اقدامی را انجام داد . بایستی مسافت زیادی را تا کاهش سرعت منتظر بمانید همچنین دقت کنید که هیچ وقت ترمز دستی را یکباره و با سرعت بالا نکشید و سعی کنید حتما با فشردن دکمه ترمز دستی ، آن را تا نصفه بالا کشیده و بعد از کاهش سرعت برای چند بار دیگر ، آن را به آرامی بالا و پایین بکشید تا بتوانید خودرو را با آرامش متوقف نمایید.

آخرین اقدام برای کنترل خودرو

چنانچه پس از استفاده از ترمز دستی ، باز هم خودروتان متوقف نشد یا استفاده از ترمز دستی به هر علتی ممکن نبود بایستی به دنبال درختچه ها و موانع سبک اطراف مسیر  باشید تا با کوبیدن ماشین به آن ها با کمترین خسارت ممکن ، آن را نگهداری کنید. چنانچه تا حد زیادی سرعت کاهش نیافت و به علت مشکلاتی نظیر شلوغی مسیر امکان ادامه و کاهش سرعت وجود نداشت ، بهترین راه حل ، کوبیدن خودرو به ماشین جلویی جهت توقف است. البته دقت کنید این مورد ، اخرین انتخاب شماست.


اقدامات مورد نیاز هنگام ترمز بریدن خودرو
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 12 بهمن 1400
این پست را به اشتراک بگذار
برچسب‌ها
ورود | ثبت نام افزودن نظر
علت باز نشدن ایربگ خودروها
مهمترین علت عمل نکردن ایربگ را میتوان به عواملی مانند خراب بودن اجزای سیستم مانند کامپیوتر، سنسور ، حسگرو یا قطع شدن سیم کشی میان قطعات نام برد