ما را دنبال کنید
علائم روغن سوزی در خودرو چیست؟
ما در این مقاله از گروه سئو وبسایت بازرگانی راد به بررسی علائم روغن سوزی در خودرو میپردازیم ... تا انتها همراه باشید.

علائم روغن سوزی در خودرو

عمل روغن سوزی در تمامی خودروهای احتراق داخلی اتفاق می افتد و فرقی نمیکند خودرو شما چه باشد، ما در این مقاله از گروه سئو وبسایت بازرگانی راد به بررسی علائم روغن سوزی در خودرو میپردازیم ... تا انتها همراه باشید.

روغن سوزی در موتور خودرو غالبا به وضعیتی گفته میشود که روغن در پروسه کاری موتور به اتاق احتراق یا مناطق داغ موتور وارد شود و درنتیجه به دلیل گرمای زیاد روغن تبخیر و به همراه گازهای خروجی اگزوز از موتور خارج شود.

علائم روغن سوزی در خودرو چیست؟

علت روغن سوزی موتور خودرو چیست؟

به طور کلی روغن در موتور خودرو وظیفه روان کردن حرکت قطعات فلزی موتور بر روی یکدیگر را دارد و وجود آن در موتور خودرو الزامیست. طراحی موتور خودروها به گونه ایست که در سیکل کاری موتور، روغن همواره از نقاط داغ یا محفظه احتراق موتور دور بماند و و بدین دلیل معمولا روغن موتور نمیسوزد .به طور کلی ، علت روغن سوزی خودرو به دلیل خرابی رینگ های پیستون اتومبیل میباشد و خرابی رینگ پیستون ، باعث نفوذ روغن به درون سیلندر شده و باعث سوختن روغن میشود.

چنانچه موتور خودرو دچار روغن سوزی شود، این جدایی از بین رفته و روغن به مروز زمان میسوزد و به صورت دود از موتور و اگزوز خارج شده و در نتیجه باعث آلودگی هوا و کاهش کارآیی موتور میشود. همچنین کاهش روغن خودرو به واسطه سوختن آن منجر به آسیب های جدی به موتورو سر سیلندر موتور میشود.

علائم اصلی روغن سوزی در موتور خودرو چیست؟

از اصلی ترین و مهمترین علائم روغن سوزی اتومبیل، تولید دود آبی در خروجی موتور میباشد که این مسئله، مهمترین و ساده ترین نشانه تشخیص وجود روغن سوزی در موتور است. البته لازم به ذکر است میزان تولید دود آبی کاملا وابسته به میزان روغن ترکیب شده با هوا داشته و لزوما در آغاز بروز این مشکل نباید انتظار داشت دود آبی رنگ از اگزوز دیده شود.

برای تشخیص وجود روغن سوزی در یک موتور توجه داشته باشید موتور خودرو بایستی گرم باشد ضمنا اینکه این دود معمولا در اثر گاز دادن های مکرر دیده میشود. روش دیگر ، بررسی شمع هاست زیرا با وجود ترکیبات روغن ، شمع خودرو کثیف شده ( به اصطلاح تعمیر کار ها خیس شده ) که نشان دهنده روغن سوزیست.

لازم به ذکر است که روش درست تشخیص این مشکل ، بهره گیری از ابزاریست که میتوان فشار تراکم هر سیلندر را تشخیص دهد.  کاهش فشار در سرسیلندر به معنای آسیب رساندن به رینگ های پیستون است که در ادامه روغن سوزی دنبال دارد.

منبع : گروه سئو وبسایت بازرگانی راد

علائم روغن سوزی در خودرو چیست؟
بازرگانی راد, پرستو پورموسی 20 آبان 1400
این پست را به اشتراک بگذار
ورود | ثبت نام افزودن نظر
آشنایی با سیستم برق رسانی خودرو و عملکرد های آن
در این مقاله از وبسایت بازرگانی راد به معرفی سیستم برق خودرو و اجزای آن میپردازیم ، تا انتها همراه باشید.